Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Inkörsportsteorin – ett felaktigt påstående Reply To: Inkörsportsteorin – ett felaktigt påstående

  • powerpuffgirl

    Member
    2003-06-26 at 08:28

    Word, sphincter!

    Men detta om personligheten är medfödd eller inte kan man se redan på små bebisar. Mina systrar, som båda har barn, har sagt redan i amningsstadiet, när barnen bara är några månader att man kan märka om det är en lugn eller en oroligare personlighet de har att göra med. Å andra sidan så tror jag också att man behandlar barnen, om än omedvetet därefter. Det finns tom forskning på att man jollrar olika med pojkbebisar och med flickbebisar – utan att man ens tänker på det!

    För vad är det första man frågar om man får se ett spädbarn? Jo – är det en pojke eller en flicka.

    Sedan ska man göra det bästa av det man har och göra gott mot andra. När jag var liten och engagerad i söndagsskola och scouter, så lärde vi oss en bra sång:

    Du kan inte vad jag kan.
    Jag kan inte vad du kan.
    Men Gud har en uppgift som passar för mig
    och en annan som passar för dig.

    Vi är alla olika, och det är något vi ska ta tillvara på och komplettera varandra med i stället för att skämmas för, skryta med eller konkurrera.

    Jag tycker om er och beundrar er för den kunskap ni har tillfört forumet! Jag har lärt mig mcyket här.
    PPG