Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Vad härligt att hittat hit, BEHÖVER era tankar och åsikter!! Reply To: Vad härligt att hittat hit, BEHÖVER era tankar och åsikter!!

  • reaper

    Member
    2003-09-06 at 12:02

    @Bongdjuret wrote:

    Fysikens och matematikens lagar ses idag som lika absoluta som guds lagar uppfattades back in the day.

    EXAKT!!
    Detta stör mig fruktansvärt mycket. Den religösa övertygelsen har ersatts av en fysikalisk och matematisk beskrivning som vi kan se som en ny religion.

    Dessa absoluta lagar lider av svåra problem som inte framkommer till allmänheten. Jag belyser många av dessa absurdheter i boken på ett sätt som lämnar till läsaren själv att värdera.

    Jag kan berätta om en absurdhet som allmänheten ännu inte har fått insikt om ännu.

    1998 så visade ett gäng astronomer att universum inte bara expanderar det gör det snabbare och snabbare. Detta kan låta lite oskyldigt men det ligger en saftig bomb gömd här.
    Enligt Big bang teorin så har det för cirkus 15 miljarder år sedan skett en explosion som har döpts till Big Bang. Galaxerna rusar ifrån varandra pga av att kraften från urexplosionen. Logiskt sett så ska denna expansion ske långsammare och lånsammare eftersom gravitation kommer att försöka dra ihop universum. Så under 50 år har den stora frågan varit om gravitationen kommer att lyckas dra ihop universum eller inte.
    Det som nu har framkommit är att explosionen inte sker långsammare och långsammare som alla trott innan, det sker snabbare och snabbare, detta rimmar jävligt illa med att det varit en explosion från början.
    Trots detta så vill vetenskapen inte acceptera att modellerna, dvs Big Bang och relativitetsteorin är fel. Det finns inget utrymme i Big bang eller relativitetsteorin att förklara varför expansionen sker snabbare och snabbare.

    Det är sorgligt att dom absoluta vetenskapliga sanningarna försvaras så hårt.