• sphincter

    Member
    2004-01-21 at 05:25

    Jag tog en ny liten runda pa Dissa Droger forumet och det ar ord och inga visor nar det kommer till Swecan.

    For det forsta sa maste jag saga att jag finner att intelligensnivan ligger langt hogre pa Swecan an D.D. Jag ser mig ocksa skymta brist pa empati och en oformogenhet att satta sig in i andra personers situtation, och det handlar alltid om att “varfor kan de inte fatta att vi vet vad som ar bast for dem”. Oro over sina barn och en “osynlig fiende” far folk att verka irrationella och hysteriska i sin kamp mot drogerna, och sunt fornuft far packa vaskan och aka pa semester medan hatet gentemot “knarkarna” och “dodsknarket” tar upp majoriteten av deras hjarnkapacitet.

    Bomgren ar bra pa att leta artiklar som skrivs, vilket i och for sig ar bra, men manga av medlemmarna pa D.D. har fa om inga kallor att luta sig pa nar de debatterar.

    ska det vara så svårt för dessa drogliberaler att förstå
    att detta forum inte är till för att diskutera för eller emot droger???
    hur kommer de sig att dessa så innerligt vill debatera med oss på detta forum ??????
    när de hela tiden säger att vi ljuger och har fel information mm
    är det så att de är rädda för oss ????
    eller vad beror detta på ???
    en undrande
    ?????

    Jag forstar liksom inte mentaliteten i det har inlagget. Forst vill personen i fraga inte att vi skall diskutera droger pa deras forum, och i samma andetag anklagar personen oss for att vara “radda” for dem? Ar det inte tvartom? Jag ser ingen fran deras forum komma till Swecan for att driva sin sak (forutom Herr Bomgren forstas).

    Svaren till traden ar lika uppmuntrande:

    Click Me!

    Om detta ar det basta motstandarsidan har att astadkomma, sa tror jag att en legalisering ar narmare an vi vagar hoppas pa.

    Herr Bomgren, jag ar ledsen att jag dissar dig och ditt forum pa det har sattet, men ni vill far det att lata som om Swecan ar ett forum for forlorade sjalar som aldrig kommer att leva ett normalt liv.
    Vi ar vanliga manniskor med vanliga arbeten och vanliga liv. Vi fordomer mord, pedofili, valdtakt och annan brottslighet som har uppenbara brottoffer. Vi betalar skatt och forsakringar. Vi jobbar i lika stor utstrackning som ni, och vi alskar vara nara och kara lika mycket som ni. Den enda skillnaden ar att vi delar ytterligare en hobby utanfor fotboll, innebandy eller att programmera Perl, namligen att odla och roka cannabis. Vi tar vart ansvar och med hjalp av den information vi delar med varandra, sa slipper vi att ta onodiga risker i vart brukande, och vi kan ge varandra stod om sa behovs.

    En fraga jag ocksa reagerade pa var en fraga stalld pa samma ovanstaende forum som lyder nagot i stil med “Vad gor drogliberaler for att forbattra varlden?”. For den som last igenom Swecan’s sidor borde svaret vara ganska klart. Att informera om cannabis och darmed oka medvetandet om substansen, aven dess risker och baksidor. Vi ar mycket val medvetna om missbrukets daliga sidor, och det ar inget som vi blundar for. Vi informerar om bade de bra och daliga sidorna till skillnad fran D.D och RNS som endast beskiner de daliga aspekterna. All information maste vara balancerad, annars upphor det att vara information. Det finns ett namn for obalancerad information, namligen propaganda.

    Visst, vi kan ta till lite harda toner ibland, men att diskutera droger i Sverige ar som att forsoka forklara for en hardcore amerikansk republikan att det var fel utav USA att attackera Irak.

    Jag sager inte att jag har ratt till 100%, men jag star upp for vad jag tror pa, och jag lyssnar garna pa vad folk har att saga aven om deras asikter inte overensstammer med mina. Jag gar inte runt och anklagar folk for att vara “radda”, “omogna” eller “oformogna att tanka klart” for att de inte tycker som jag. Alla har ratt till en asikt och alla maste fa komma till tals, aven om deras asikter nagon gang kan kannas “obekvama”. Jag skulle aldrig kuna tanka mig att rosta pa Socialdemokraterna eller Sverigedemokraterna, men det betyder inte att jag inte vill lata dessa pariter komma till tals, langt mindre forbjuda dem, och det ar detta som hander i drogdebatten just nu. Man forsoker helt enkelt tiga ihjal den andra sidan, eftersom asikterna ar just “obekvama”.
    Att forsoka se saken fran “den andra” sidan, och forsoka forsta varfor folk tror och tycker som de gor i vissa fragor ar valdigt viktigt och oftare an inte sa kan man lara sig nagot fran varandra.

    Inte alla har formagan att bli varldsbast i fotboll eller tennis, men att halla ett oppet sinne ar nagot varje manniska kan gora.

    Peace,

    sphincter [/url]