Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Munchies Tipps till er som brukar dricka… Reply To: Tipps till er som brukar dricka…

  • reaper

    Member
    2005-07-17 at 07:58

    Tigern Du dricker väl lagom mycket? Flera saker spelar in, hur mycket man dricker, hur fort man dricker, hur starkt det man dricker är, hur mycket man käkat, hur man behåller vätska i kroppen, om man somnar full eller halvnykter …

    Jag har nästan helt slutat dricka alkohol, tycker det sabbar mer än hjälper. För att garantera sig mot baksmälla måste man för det första dricka en hel del mindre än vanligt. Mitt och mina polares ölsinne är inte det bästa, och det har oftast varit åtråvärt att dynga ner sig som en femtonåring. Inget bra recept mot baksmälla. Det hjälper oftast om man råkat spy ur sig det mesta innan läggdags, annars blir man bara fortsatt påverkad under natten. Att dricka en eller två liter vatten innan man lägger sig är ett suveränt tips. Blir hjärnan uttorkad (vilket är orsaken till en stor del av huvudvärken och andra baksmällesymptom) så krymper den en aning, som en torr svamp. Den drar då i diverse nerver och hinnor som omger hjärnan och de är mycket smärtkänsliga. Vatten är receptet, både under festandet, före läggdags, och morgonen efter. Salt hjälper också till.