Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen förälder +cb Reply To: förälder +cb

  • reaper

    Member
    2004-08-25 at 22:17

    Vill börja med att gratulera er till graviditeten! :)
    Att ha barn är underbart, skit jobbigt, krävande och fantastiskt!
    Jag är själv förälder, har en liten trollunge som är fem år.
    Av förklarliga själ så la jag ner både alkohol och cannabis under de första småbarnsåren (graviditet, amning etc.)
    Nu röker jag ibland, har dock ingen odling och inga planer på det heller (=känns för riskabelt).
    Jag är löneslav, jobbar heltid med ekonomi/administration, är duktig mamma, respekterad dagisförälder och sköter “plikter och åtagande” som det förväntas av en etablerad medborgare och förälder. Jag umgås inte i “cannabiskretsar”.
    Men jag röker regelbundet, oftast när jag är “barnledig” (=trollet är hos sin far, mormor etc.) Nån enstaka gång i avslappningssyfte sent på kvällen när trollet sover. Enda skillnaden mot att ta sig ett par glas vin ibland är ju att det är olagligt, men om man sköter sina förehavanden på ett snyggt sätt så skall det inte va några problem.

    Det viktigaste i ditt fall tror jag är att du och din kvinna är överens om vad som gäller. Respektera hennes åsikter, vad det nu än månde vara. Om du vill ta en partyspliff med polarna ibland, och det är okej för henne så ser jag inga problem.

    Lycka till!