Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling Nybörjar nojjor Reply To: Nybörjar nojjor

  • reaper

    Member
    2006-06-09 at 22:12

    @Grizzok wrote:

    T.ex. så om jag beställer frön och odlingsutrustning osv samtidigt, är det någonsin någon som åkt dit på det? Tänkte “sprida ut” beställningarna lite, dels för att jag inte vill beställa frön tillsammans med odlingsutrustning ifall tullen får för sig att öppna paketen, men även för att få tag i rätt grejer. Så om jag beställer ifrån t.ex. Ebboflod.com, growshopalien.com och seedboutique.com, är det någon risk alls i det? Kommer personalen på mitt paket hämtställe misstänka något om jag kommer in en gång i veckan och hämtar ut paket med ganja stickers eller vad vet jag? :)

    worldtrading är dyra

    http://www.seedboutiqe.com

    är jättebra fröbutik, de levererar stealth. Tullen får inte registrera vilka som köper ganja frön och ge info till polisen, inga problem att beställa från utländsk butik.

    En del påstår att polisen får kolla kreditkorts köp. Tror att om man använder paypal kan dom väl inte se vilket företag man beställt från. Tror dessutom inte att polisen går igenom ens kortköp hursonhelst.

    Har en annan fråga oxå som inte har med nojjor att göra, men slänger in den här endå: Hur i hela friden lyckas alla koppla in 80-120mm datorfläktar i sina odlingar? Dom går ju på 5-12v och jag har inte lyckats hitta någon bra förklaring på hur man kopplar dom till 220v uttagen, inte heller hittat någon adapter etc. Enda förklaringen jag sett är att använda ett nätaggregat, men dels så måste man ju köpa ett sådan för nån hundrig, sen så har dom ju en tendens att tillföra en heldel värme + fläktljud… så hur gör folk?

    Jag använde datafläktar som har 220v. Jätte enkelt att koppla, bara å satta på en stickpropp och in i väggen. Vi har ju växelström så det spelar ingen roll hur man kopplar.

    Vad har du tänkt för lampa?[/quote]