Ett svenskt cannabisforum Forums Universitetet – Cannabisodling U| Inomhusodling Jord Tips på bevattning med näringsregulator!!!!

  • Tips på bevattning med näringsregulator!!!!

    Posted by reaper on 2003-05-01 at 12:54

    Jag har hittat ett droppbevattningssystem med egen näringsdosör, ville bara dela med mig av mitt fynd, inte dyrt alls heller.

    Här kommer beskrivningen:
    Hydromat Termo – Automatisk droppbevattning
    Ger jämn och tillförlitlig bevattning i växthuset. Beteckningen Termo innebär att hydromaten har en ventil som öppnar lite extra varma dagar, för att ge plantorna tillräckligt med vatten. Kan också tillföra gödsel automatiskt. Kan ställas in för att ge 5-100 liter vatten per dygn. Hydromaten kopplas direkt på vattenkranen, med lite tryck på kontinuerligt, därför kan du resa ifrån växthuset för en period. Den kan också kopplas till en vattentunna om denna placeras ca 1 m över Hydromaten. Hydromat Termo levereras komplett med termoventil, slangar och kopplingar för 50 droppställen. Kan även användas på terrasser, i uterum och i blomsterbäddar. Den som vill utvidga anläggningen kan komplettera med extra delar. Bruksanvisning medföljer.

    Pris: 645 SEK/ST
    Kampanjpris: 545 SEK/ST

    Finns att köpa på http://www.willabtradgard.se

    Caseyira

    replied 20 years, 11 months ago 1 Member · 1 Reply
  • 1 Reply
  • reaper

    Member
    2003-05-02 at 10:02

    “5-100 liter vatten per dygn” Synd att man inte kan ställa in för lägre än 5 liter per dygn. Behöver man betydligt mindre får man alltså hitta på metoder att avleda större mängden.

Log in to reply.