Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Blandar och ger – Diesel Ryder, Haze Reply To: Blandar och ger – Diesel Ryder, Haze

  • skunken

    Member
    2010-11-30 at 12:22

    @baralillajag wrote:

    Skunken – Myt betyder berättelse eller teori som normalt inte har verklighetsgrund (eller osäker grund).
    Det jag presenterar är verkligheten i form av praktiska test, baserad på 600-800 plantor (frö och sticklingar) satta i varierande storlek på krukor – har testat allt från ministorlekar på en deciliter till jättekrukor och plasthinkar på 30 liter. Dessutom finns det inget som säger att jag har mindre rotmassa per kvadratmeter+månad än någon som kör stora krukor. Jag tror inte du har sett hur mycket rotmassa mina plantor kan ha.
    Frågan är – om verkligheten och teorin inte verkar stämma överens, vilken är då felaktig?
    Jag har inte stött på de problemen som du nämner – men det kan hända att små odlingsbehållare inte är nåt för “alla”.

    Presentera gärna dina egna tester som visar att den gängse “teorin” är riktig.

    Du kanske inte vet att cannabis blir lika stora under jord som ovan om dem har dem rätta förutsättningarna.
    Sen att man försöker förklara de mest logiska sakerna för dig spelar tydligen ingen roll då du är bäst i hela världen och vet mer än alla andra då dina tester “slår” hål på “myter” som har varit självklara fakta i över 50 är.
    Men dina bilder talar ju för sig själv eller vad du säger, mmm ja håller med, har aldrig sett så buskiga och vällskötta plantor i hela mitt liv 🙄
    Ledsen att behöva säga det i din tråd men ja kan bara inte va tyst när du försöker dra dina “slutsatser” som dagen sanning då du har kommit med många fler felaktiga påstående som jag inte ens orkar ta upp här.
    Lycka till med din odling och hoppas allt går bra.

    Och vill du veta varför du har fel så kan du väll läsa BOG’s sammanställning om varför jordmassan spelar större roll än du säger.
    Han har sammaställt fakta från dem största och mest kunniga odlarna i världen.
    Sen behöver du inte ha för stora krukor, det e bara onödigt inomhus, då man inte vill att plantorna skall bli för stora, lagom är bäst.
    /skunken