Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling AF – Byta från 18/6 till 12/12 Reply To: AF – Byta från 18/6 till 12/12

  • st0r

    Member
    2009-11-05 at 15:54

    Hankön på en redan blommande hona är en hermis, ja. Spelar du dum eller menar du allvar?

    Nästa mening gör mig inte klokare. “det där fotoperiodsskiftet” och “oavsett strain”… hur får du ihop det??? Jag skrev “om dom är i blom” och en vanlig strain blommar inte under 18/6, så “det där fotoperiodskiftet” går inte ens att genomföra i blom med andra strains än AF. Så jag vet inte vad du pratar om, vet du det själv?

    Eftersom problemet inte är överförbart på vanliga strains, oavsett vad du säger om saken, och eftersom jag har begränsad erfarenhet av LR, så jämför jag helt enkelt med så liknande fall som möjligt. Alltså fall med vanliga strains där fotoperioden ändrats i blom för mig. Det kan vara på grund av trasiga timers, trasiga bulbar, snubblat på sladden så den åkt ut och liknande. Och min erfarenhet är att det då föreligger viss hermisrisk. Har du en annan erfarenhet så är det bara att gratulera dig för att du sluppit hermisar.