• smokepoke

    Member
    2010-03-08 at 13:28

    @Tetrahydrocannabinol wrote:

    Nu måste ni förklara lite saker för mig, tror jag. Varför ska man korsa dessa växter? Det verkar inte så smart, tycker jag. Thyphoon har relativt låg potens (no offence, Tanska, jag älskar Thyphoon-rökat ändå!) men är ej autoblommande och Auto Ak47 är MYCKET potent och autoblommande. Att korsa dessa vore katastrof. Vad skulle syftet vara? Att försöka få in den autoblommande genen i Thyphoonen är utan mening eftersom detta resulterar i en strain som är mindre potent än auto Ak47 och som ger sämre skörd än vanlig Thyphoon.
    En möjlighet skulle vara om man skulle försöka göra Thyphoon mer potent genom att helt undvika den autoblommande genen. Då får man en korsning mellan thyphoon och ak47, men detta kräver troligtvis en del arbete för att sålla bort de phenotyperna som innehåller egenskaper från cannabis ruderalis.

    Jag kanske har missuppfattat något här och om jag har det så förklara gärna för mig. Peace

    För mig har cannabis aldrig handlat om att ha en så stark THC halt som möjligt. Ska ändå göra hasch av allt mitt ändå så det kommer vara potent nog. Sen finns det mycket roligt man kan göra med denna korsning. Thyphoon är en extremt tålig planta vilket är väldigt värdefulla gener. Att korsa den med Auto Ak 47 kan med andra ord ge dig en tålig, potent snabbblommande (eller i framtiden också autoblommande om man nu vill ha det) planta. Låter det inte bra? Sen kommer den första generationen inte ha någon ren AF planta alls (Torparn har skrivit om detta i sin guide). Sen alla olika phenotyper ser jag absolut inte som nått dåligt. När man sysslar med genetik är det ju ett stort urval man vill ha :D
    Mvh Smokepoke