Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling För lång veggtid eller för litet utrymme. Bästa lösningen? Reply To: För lång veggtid eller för litet utrymme. Bästa lösningen?

  • musk

    Member
    2010-07-20 at 15:04

    @knappeknapp wrote:

    Tack Vesslan,
    men jag har redan läst allt om LST och flera andra metoder. Jag vet bara inte vad som är bäst i en liknande situation som denna eftersom erfarenheterna inte finns.
    Jag kanske skall vara lite mer specifik.. Ponera att:

    Det är 1 vecka in i blom och de fina damerna jobbar sig uppåt med flera cm om dagen.
    Jag har inte bundit ner dem eller LSTat nånting hittills så de är rätt stela damer vi pratar om, man vill ju inte knäcka nån så jag kan nog bara binda ner dem delvis, att sätta in dem i LST nu verkar som en halvbra idé med tanke på att de är rätt stora redan och de är fyra stycken i ett väldigt litet utrymme.

    Eventuellt skulle en sen variant av en extremt trång LST vara den bästa lösningen, i kombination med en hög dos avlövning för att få plats?

    Kommer blomtiden bli längre eftersom plantorna kommer få rejäla påfrestningar i det fallet?

    Eller är en ScrOG att föredra, även här i kombination med nödvändig avlövning?

    Jag är inte lat, har läst på väldigt mycket men känner mig ändå osäker..

    Vesslans poäng var att du får leta info som oss andra. Ingen kan göra beslutet åt dig. “Bäst” är individuellt. Allt funkar inte för alla.

    Trial and error för bövelen lata jäkel 😉

    Dina plantor kommer bli för långa. Hur ska du undvika det? Du har läst och hittat många lösningar. välj en.

    ScroG + LST(Binder fast i nätet när dom petar upp ur hålen) (Det kom jag fram till Via trådar och Trial And Error) kör jag med mina Grapefruit Female Seeds, en sativa.