Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Att losa en kompis Reply To: Att losa en kompis

  • trapped09

    Member
    2010-11-22 at 09:31

    Jag förstår din situation och kan inte mer än att skicka några tankar.

    Om jag fick komma in med ett förslag så tror jag att det finns lite du kan försöka.

    Du är du och han är han.

    Du kan försöka influera men tvång leder aldrig till något bra. Om han sedan fortsätter så ja, det finns inte så mycket du kan göra. Om du fortfarande vill ha han i ditt liv och ditt liv i hans, det är ju ändå en livslång kamratskap, så kanske du kunde försöka fokusera mindre på hur du själv känner när han gör som han gör vad det nu än är. Du känner honom. Du vet hur han är, hur han beter sig. Kan du lära dig något av det? Kan du hjälpa honom på något sätt? Försök kanalisera din ilska/uppgivenhet/oro/stress till något positivt men låt det inte ta över. Visa ödmjukhet men även styrka och vänlighet. Om det sedan inte skulle visa effekt, försök ta reda på VARFÖR han gör som han gör. Ta ett djup diskussion med han. Vi vet ju alla att det ofta finns en anledning till varför vi “knarkar” eller dränker våra sorger eller behöver något som får att känna oss bra för en stund osv..

    Även om det inte skulle gå på en gång, ge inte upp hoppet. Universum har sin gång. Ta ett beslut grundat i styrka, vänlighet, ödmjukhet och förlåtelse. Det hade kunnat varit du i din kompis sits..