Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Munchies Dålig upplevelse av cannabis Tee!! Reply To: Dålig upplevelse av cannabis Tee!!

  • doktor_knark

    Member
    2010-12-09 at 14:08

    Jag inmundigade marijuana i dryck i helgen. Tyckte inte jag tog så mycket. Jag började känna lite efter en timme, vet inte hur lång tid det tog men det blev bara starkare och starkare och jag började få lite panik när jag började känna mig illamående. Jag fick stappla till toastolen på falska kräklarm och sedan tillbaks och lägga mig. Nästa dag var jag vimmelkantig, trött och svag, orkade inte med nånting. Det fick bli pizza som middag åt familjen för jag orkade inte ens gå till butiken.

    Har mer än en gång vaknat mitt i natten och ragglat som om jag helt tappade balanssinnet. (Den upplevelse som ligger närmast den känslan i hur jobbigt det är att gå.) Lågt blodtryck har man också. Det är såna gånger jag inser att det blv förmycket innan sängdags, alternativt, jag får inte glömma bort att pissa innan jag somnar på kvällen! :)

    Nej, per oralt intag av cannabis är inte att leka med. De enda “överdoser” jag tagit har varit när jag ätit eller druckit det. Det är då man sitter i panik och bara vill att det skall ta slut snart, men då vet man att det kommer det inte, för man har ätit det och det kommer hålla i sig i timmar. Dosen man pallar varierar enormt med maginnehåll och kroppsvikt, så du skall inte ta för givet att det krävs mer röka när du äter eller dricker det. Ta hellre för lite och komplettera med pipan när du äter det, för att sitta och kämpa med paniken och vänta på att ruset skall gå över, det är värre än slöseri!