Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling Passivt insug på Secret jardin dr60? Reply To: Passivt insug på Secret jardin dr60?

  • knifen

    Member
    2011-08-14 at 17:43

    @offshores wrote:

    @knifen wrote:

    @ookami wrote:

    Jag tror du kommer märka problem med lukten. Det kan vara förrädiskt, då du vänjer dig vid lukten. Jag odlade en omgång förra året. Jag lät luften komma in passivt utan fläkt, så det var bara utblåset via kolfiltret som jag hade fläkt i. Det fungerade bra för att hålla lukten borta. Men mot slutet av odlingen, tog jag ibland en liten bit och torkade utanför tältet för att provsmaka. När jag kom hem från jobbet, var denna lilla bit tillräcklig för att jag skulle känna cannabislukten i lägenheten. Efter några minuter kände jag inte lukten, men naturligtvis fanns den kvar. Jag hade bara vant mig. Hade hela växternas lukt lyckats ta sig förbi kolfiltret, misstänker jag att det hade luktat coffee shop om hela lägenheten.

    Är 5 veckor in i blom och än så länge så luktar det inte. Kommer fortsätta med infläkten så länge det går. För att den gör så det blir perfekt temp i tältet med lampan nära topparna och för att det blir lite mer plats i tältet när det inte är så insuget. Kommer märka om det börjar lukta då jag rör på mig mycket in ut ur lägenheten.

    Edit: Tack för hjälpen! :)

    Själv kör jag passivt insug nu när jag börjat har själv inga problem med tempen den ligger på ca 25-30 konstant natt som dag. :)

    Vad för lampa kör du med då? Kör med 400 watts hps.