Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling Undervattna/Bottenvattna i jordodling? Reply To: Undervattna/Bottenvattna i jordodling?

  • nisse_hult

    Member
    2011-08-22 at 15:59

    @Sandmellantårna wrote:

    2 dagar efter du har vattnat så är det fullt med vatten under krukan? :S
    så.. jag undrar torkar jorden ut på 2 dagar eller rinner vattnet igenom på 2 dagar, hur menar du?

    kanske försent nu, men om du ska plantera om kan du ju alltid ha i något som binder vätska,en sönder klippt rockwoll kub? (kommer inte ihåg om det är perlite eller vermculite som “binder” vatten, kan någon säga?)

    har du förresten stoppat ner fingret och kännt 5-6cm ner i jorden? kanske bara ytan som är torr ?

    Nej nej nej… ;) Redan efter 2 dagar så rinner allt vatten jag vattnar med rätt igenom. Får hålla på att smådutta i vatten å spraya för att jorden ens skall få en chans att suga åt sig vattnet. Att det behöver vattnas känner jag ju på tyngden på krukan, det är ju så att katterna nästan klarar lyfta dem efter 2 dagar.

    Tack cthullu.
    Gärna en följdfråga på detta då. Om jag vattnar igenom krukan eller bara undervattnar, hur många dagar bör plantan stå utan vatten i fatet?