Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen cannabis och beroende Reply To: cannabis och beroende

  • duidui48

    Member
    2011-08-30 at 11:41

    Nu säger och skriver jag direkt från hjärtat,okey.

    Thaistick du behöver lägga av allt CB rökande,och du vet jag säger detta som en “storebror”till dej som bara vill ditt bästa..och din familj.

    Du var ren i vadåd,2 dagar och på 3:e dagen frågar du här på Forumet och mej om du kunde röka den där lillskiten till blomma och bli hög..När man som dej och andra röker 110gr.på 3 veckor jaa har man inte fattat förr att man/du är inte längre en brukare utan helt enkelt MISSBRUKARE..då är det tajm för en seriös verklighets checkup..capish??

    Ställ dej framför spegel med din andrahälft och lillknodden på armen,och säg högt faan jag är en missbrukare..jag MÅSTE lägga av,göra ett långt uppehåll.för frugans och knoddens och hela familjens bästa..

    Jepp sanningen är inte kul att se i spegeln/vitögat men det är absolut min och endast MIN åsikt..sen vad du väljer att göra..jaa det får du ta dej en riktigt hård och lång funderare på..det är ingen lek längre det du gör..utan ett klart MISSBRUK..som kostar på både psyket och i plånboken..kanske tom.familjemässiga problem..

    När du läst min post ,läs den 10 ggr.till..ändå tills du blir så lack på dej själv för att du inte har kontrollen längre över ditt bruk,och slutar med att inför familjen säga ..nu djävlar tar jag mej en lååååååång och behövlig avtändning.För både du och jag vet att det är det enda RIKTIGT RÄTTA i din situation…Fan hajjar du,röka en pytteblomma och inte kunna hålla sej mer än 2 dagar..skärpning broder.
    Inse du har tappat kontrollen,någon annan ror din båt,in du broder..sorgligt men sant.

    Det bästa är dock att du vet att det tar “endast”ett FAST beslut av dej..gör dej ett gäng CB kakor och trappa ner på dom,det gjorde jag och fungerade klockrent..hade då rökt mer eller mindre 0.2-04/dag i fem år..Medicinskt..nu har jag rökt exact 8 månader..alla dagar..0.2-0-4gr/dag/kväll i vappen..och det är dags för mej att göra lite CB godis och trappa ner på..ta en brejk kanske tills min nästa skörd är kurerad och klar.

    Så kom igen nu broder,it’s a mental game 90%..samma som när jag slutade snusa..en 30 dagars plan,höll fast vid den och nu har jag den lasten bakom mej..kan jag kan du kan alla…en del få kämpa hårdare än andra bara..

    Lycka till i ditt beslutstagande..vilket det än månne bliva.