Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen 12 frågor till er som brukar cannabis! Reply To: 12 frågor till er som brukar cannabis!

  • windowlicker

    Member
    2011-12-17 at 13:54

    1. Hur gammal är du?
    21år
    2. Vad gör du? arbetar med vad?/studerar till vad?/arbetslös?
    Studerar till civilingenjör
    3. Hur många år har du brukat cannabis?
    4år
    4. Varför brukar du cannabis?
    För att det ger mig ett skönare rus än alkohol, det är avslappnade och hjälper mig att koncentrera så att jag kan plugga.
    5. Hur gammal var du första gången du provade?
    17år
    6. Hur kommer det sig att du provade cannabis?
    Jag hade velat testa det i flera år, sen tillslut när jag fick chansen tog jag den.
    7.När anser du att man är inne i ett cannabismissbruk?
    När man känner att man inte kan klara en dag utan att röka
    8. Har du någonsin missbrukat cannabis?
    Nej aldrig, känns omöjligt att bli beroende av det om man inte har svagt psyke. Har rökt varje dag i ett par månader och sedan avslutat direkt utan nertrappning utan att känna abstinens.
    9. Anser du att cannabis påverkar ditt liv i det stora hela eller hade du varit likadan även utan cannabisen?
    Det påverkar mitt liv positivt, utan cannabis hade jag inte kunnat fokusera mig för att klara skolan. Då jag endast kan sätta mig ner vid böckerna när jag rökt, har för lite fokus annars.
    10. Har cannabisen någon gång varit negativ för dig? Menar nu inte att du kanske har fått en dålig rökupplevelse utan i allmänhet. ex. en partner som har lämnat dig, polisen har tagit dig etc och vad har det fått för konsekvenser?
    Har blivit jagad av polisen en gång, men aldrig blivit tagen.
    11. Vet någon i din familj om att du brukar cannabis? om ja i vilken utbredning, syskon – släkting och vad tycker denne/dessa om ditt bruk?
    Nej, vet att min far har brukar i yngre dar.
    12. Om du fick chansen att gå tillbaka till första gången du provade cannabis hade du då gjort samma val?
    ABSOLUT!