Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen 12 frågor till er som brukar cannabis! Reply To: 12 frågor till er som brukar cannabis!

  • totoro

    Member
    2011-12-20 at 14:05

    @sinsemillan wrote:

    4. Varför brukar du cannabis?
    Av samma anledning som dom flesta brukar alkohol, det ger en skön avkoppling från vardagen och är en trevlig social aktivitet med vänner. Men det ger mig också möjligheten till ett annat tänkande där man kan öppna upp tankebanor som annars är blockerade. Är en klassik ingenjörs typ med ganska strikt logiskt och analytiskt tänkande men cannabis öppnar upp möjligheter att filosofera kring livet på ett mer humanistiskt och poetiskt vis som jag inte gör annars.

    9. Anser du att cannabis påverkar ditt liv i det stora hela eller hade du varit likadan även utan cannabisen?
    Inte jättemycket men det har gett mig vissa nya perspektiv som har förändrat mig. Som exempel kan jag nämna att jag aldrig uppskattat poesi innan jag rökte cannabis. Hade ett närmast förakt för den typen av folk som läste poesi. Men när jag för första gången läste poesi påverkad av cannabis var det som en uppenbarelse och jag kunde helt plötsligt se tjusningen i det..

    WORD! på det där! Verkligen. :D