Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling Komplett svensk odlingsguide Reply To: Komplett svensk odlingsguide

  • cthullu

    Member
    2012-11-17 at 09:34

    Allt jag sa är att man kan se din ip om du laddar ned den och inte har skyddat din torrent client vilket kan vara bra att vara medveten om.

    Vilket är hård fakta som inte går att argumentera mot – vad man sen gör för riskbedömning är upp till var och en.

    Personligen outar jag ogärna mitt ip i några cannabisrelaterade sammanhang alls.

    Min paranoia är ganska berättigad enligt mig, jag har genom årens lopp sett många personer åka fast, både långt ifrån och lite väl nära.

    Några exempel:

    De som tyckte det var paranoia att använda tor för att surfa på swecan t.ex. har nog tänkt om en hel del efter de fick sina ip adresser och swecan nicks publicerade över hela webben.

    När jag var paranoid och vägrade ge ut min adress för att ta emot betalningar i olika former eller ens feedback iform av snigelpostade bilder då jag delade ut näring till testodlare var min paranoia berättigad då minst en testodlare åkt fast och jag ska nog vara jävligt glad att det inte existerade ett enda spår tillbaks till mig.

    polisen och sura hemmaspanar läser de facto vad vi skriver här på swecan.
    Folk har åkt fast på så enkla saker som att samma email användes till en annons på blocket.

    eller killen som visade bilder på sina konstverk någon matchade på annat ställe på internet.

    eller killen som fick en husrannsakan efter att tullen ringt polisen när han beställt saker över internet från annat land, trots att folk som “vet” påstår att rädsla för detta är paranoia.

    …ja listen kan göras lång. Bara för att man är paranoid betyder det inte att ingen söker efter en.