Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Första odling i garderob Reply To: Första odling i garderob

  • tbs

    Member
    2013-02-20 at 16:11

    @Caney wrote:

    ph mätare ska nog inte du behöva om det är endast vatten utan näring. Tror du borde invänta någon som kan bättre för jag är inte så bra på gissningar om inte jag vet allt i odlingen… sry för gav dig hopp XD
    Men dränkas kan dem också med sprayning. Men inte i det här fallet då du har lerar kulor utan underlägg.
    Tycker själv det inte det ska vara problem med spraya ihjäl plantorna.

    På dem tidigare bilderna så såg man färgen på den tunna stammen och såg ut som om den ville ha kväve, (nitrogen). Men dem ska inte behöva ha det i sån tidig ålder så det var något redan vid start har jag för mig som du fick till de lite fel kanske. Man misslyckas en hel del med seedling i början av sin odling. Med dem flesta ial så det är normalt :P

    Lycka till med svaret ial.

    Bless

    Dränkta, de tror jag inte då de brukar få stå minst 48 timmar innan nästa vattning, beroende på hur de ser ut och hur jorden känns. Alla höll på att dö första veckan, ingen tillväxt och gulnade blad utav (Vad jag tror) för näringsrik jord från start, de började växa till sig och må bra när jag planterade om dem i planteringsjord. Men de två som mår kasst nu har inte visat tecken alls innan på att må dåligt, de kom över en natt. Det va även en tredje planta som de första bladparet börjat gulna lite på topparna, och nu när jag kom hem så såg jag att bladen helt rullat ihop sig, som små rör, de är rullade nedåt..

    Kan tänka mig att de är rätt normalt att misslyckas med seedling de första gångerna :) Men jag har odlat en hel del paprika, chili och blommor innan så tänkte att de här kan ju inte va svårare, det är faktiskt ogräs! Men ack så fel jag känner att jag hade just nu ;)