• super-mario

    Member
    2002-08-23 at 16:11

    brain:

    Jag menar självklart inte att tobaksrökande leder till plötslig misär eller att kroppsdelar börjar falla av. Jag vill bara göra folk uppmärksamma på hurpass beroendeframkallande tobak faktiskt är och att även om man tycker att man har kontroll över sitt tobaksrökande och tror sig kunna sluta när man vill så slutar det oftast i att man faktiskt blir beroende. Och då är det extremt svårt att ta sig ur skiten. I stort sett ALLA jag känner som är beroende av tobak vill sluta röka men klarar inte av det och ångrar bittert att de inte förstod faran med tobak innan det var försent.

    padan:

    Ja, självklart vet jag det. Visst är det bättre om man rostar bort nikotinet, men så svårt är det juh inte att blanda ut rökat med knaster hanf eller något liknande ifall man ändå inte vill ha nikotinet i sig. Skulle helst vilja se att folk skippade tobaken helt eftersom det är en drog som kostar samhället extremt mycket och knappast tillför något. Det är hög tid att fasa ut tobaken helt enkelt… =)

    djungeladde:

    För att visa att rena psykedeliska droger är de minst beroendeframkallande av alla droger antar jag?