• reaper

    Member
    2002-10-02 at 09:35

    Har redan klargjort min ståndpunkt, vart ni kan börja surfa om du vill sitta och läsa matrial ang. missbruk/droger osv.
    Sen är det upp till er att läsa om ni är intresserade.
    Jag har varken tid,ork eller lust att sitta och saxa in massa information som ni kan söka reda på själv….ni kan gå till biblioteket och låna matrial eller ringa CAN eller andra organisationer om ni inte har tillgång till datorer.
    Ni kan även slå upp i en uppslags bok om du känner för det.Finns även fakta böcker med forskning bakom att låna till exempel boken;” Narkotika,dopingmedel och hälsofarliga varor”.
    Där både rus,drog osv. beskrivs samt skador.
    Sen kan du ju alltid kontakta Beroendeenheten eller Missbrukarvårdsmottagningen för vidare info.
    Sen skadar det ju inte med lite fältstudier dessutom…vilket jag REDAN påtalat….

    Då har ni en hel del kunniga människor ni kan tala med, såväl läkare som psykiatriker och sköterskor…….

    Att ta till sig källor…hmmm…gäller inte det er eller?
    Finns ju en hel del att studera angående drogers skadeverkningar, bla. cannabis.
    Eller är inte det rellevant för er? Det finns fakta, rön och forskningsresultat som motsäger det ni babblar om……

    Att ni är för en drogliberalare politik…är helt uppenbart.Det kan vem som helst läsa sig till i inläggen.

    Vem har sagt att det är BRA som det är?…det kan väll bli bättre, men vi har skilda meningar angående hur man får det “bättre”.

    Sen hjälper det ju inte hur mycket ni än saxar in läkar utlåtanden och forsknings rön…det finns precis lika många mindre drogliberala prognoser/rön och fakta att studera om man vill det.

    Källorna som ni uppger är ju drogliberala…kom inte och påstå annat…de är ju knappast för en striktare drogpolitik eller större satsning på att bekämpa droganvändandet…eller hur.

    Kan ännu en gång konstatera att myntet har 2 sidor…….