Swecan
Weed Seed Shop
Forum
Toggle Content   Registrera
.:: Magasin :: Forum :: Chat :: Galleri ::.

Donera

Stöd Swecan ekonomiskt! Donera valfri summa.

Transportera Pipa - hur hårda är dom?
Resor och cannabiskultur utanför Sverige.
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget   Utskriftsvänlig sida   Forumindex Resor och andra kulturer

Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne  
Författare Meddelande
DoctorDoom
Ganjaman

InläggSkrivet: 2011-07-04 | 9:31:01    Rubrik: Transportera Pipa - hur hårda är dom?

Har en resa planerad där jag tänkte köpa en till pipa, lite som ett minne av resan. Tänkte använda den eftersom jag inte direkt är bra på att rulla.

Frågan: Hur hårda är dom på skrap? Förstår ju självklart att det finns spår/rester kvar i pipan, men är det så hårt att dom skulle plocka en för det?

Fråga2: Gjorde rent en av mina pipor för någon vecka sen med Aceton, vilket verkligen gjorde den super ren. Räcker det eller finns det något annat man kan använda som är effektivare, men som ändå finns i vanliga mat butiker.

Tack på förhand :)
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Allan
Gräsfläckar på knäna

InläggSkrivet: 2011-07-04 | 9:50:35    Rubrik: Re: Transportera Pipa - hur hårda är dom?

Om du tvättar den med aceton sen vanligt diskmedel ska det nog gå bort Leende Så länge ska du väll inte vara borta så den hinner bli superinrökt?
Trevlig resa Dr =)
Till överst på sidan
Visa användarens profil
DoctorDoom
Ganjaman

InläggSkrivet: 2011-07-04 | 10:04:42    Rubrik: Re: Transportera Pipa - hur hårda är dom?

Neh, kanske lite orolig utan anledning. Men aldrig roligt att behöva trassla direkt när man landar. Speciellt i ett land där lagar och sunt förnuft går hand i hand Razz

Neh inte så jätte länge, 4a dagar men det kommer inte bli några dagar det inte brinner i pipan Mycket glad

Tack iaf för svaret!
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Allan
Gräsfläckar på knäna

InläggSkrivet: 2011-07-04 | 10:19:22    Rubrik: Re: Transportera Pipa - hur hårda är dom?

haha får man gå lite OT och fråga vart det är du ska resa?

OnT: Så tror jag inte det är några problem eller så kanske du får träna på att rulla Blinka
Till överst på sidan
Visa användarens profil
DoctorDoom
Ganjaman

InläggSkrivet: 2011-07-04 | 13:41:40    Rubrik: Re: Transportera Pipa - hur hårda är dom?

Tänkte göra en tråd med lite bilder från min utflykt, lite priser och lite recensioner av olika strains jag testar Leende

Har bara ett problem, har småttingar i skåpet och ingen blomvakt :/ Får se hur jag löser det.

Tråden kan slängas/låsas, kommer köra aceton och tvål för att göra rent pipan innan jag flyger hem Leende
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Spliff
Småodlare

InläggSkrivet: 2011-07-10 | 13:11:55    Rubrik: Re: Transportera Pipa - hur hårda är dom?

Kör inte med tvål, aceton går bra om det är en ny pipa som inte varit rökt allt för många gram i, annars kan det gå åt pipan om du fattar
Till överst på sidan
Visa användarens profil
DoctorDoom
Ganjaman

InläggSkrivet: 2011-07-10 | 13:38:52    Rubrik: Re: Transportera Pipa - hur hårda är dom?

Spliff wrote:
Kör inte med tvål, aceton går bra om det är en ny pipa som inte varit rökt allt för många gram i, annars kan det gå åt pipan om du fattar

Det viktigaste är att det är cleant från rester, sen om pipan tar skada är inte så jätte viktigt. Det handlar bara om att undvika juridiska problem när man återvänder till landet.

Antar att aceton är en ganska vanlig grej som finns i princip överallt (eller liknande), hoppas att det går bra :)

Tack för tipsen iaf
Till överst på sidan
Visa användarens profil
jimpa
Småodlare

InläggSkrivet: 2011-07-10 | 18:37:15    Rubrik: ...

...

Senast ändrad av jimpa den 2012-05-28 | 18:19:00, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan
Visa användarens profil
DoctorDoom
Ganjaman

InläggSkrivet: 2011-07-10 | 18:42:23    Rubrik: Re: Transportera Pipa - hur hårda är dom?

Vill köpa en som ett minne från resan, lite mer minnen i pipan än ett par fotografier Leende Vill självklart behålla den i brukbart skick när jag kommer tillbaka, men om den går sönder är det inte hela världen. Vill bara att det inte ska bli trubbel i tullen så att säga :/
Till överst på sidan
Visa användarens profil
thaistick
Garderobssnille

Från: asien

InläggSkrivet: 2011-07-18 | 12:02:44    Rubrik: Re: Transportera Pipa - hur hårda är dom?

kop en pipa rok i den sen slang.. kop en finare som minne.. kan juh vara ett alternativ iaf...
Till överst på sidan
Visa användarens profil
DoctorDoom
Ganjaman

InläggSkrivet: 2011-07-18 | 12:12:29    Rubrik: Re: Transportera Pipa - hur hårda är dom?

Smart. Blir nog något i den stilen. Någon ~100kr trä pipa som bruks pipa och en fin glas pipa som keeper!

Bästa förslaget hittills! Mycket glad

Tack för alla tips, är som ni förstå lite orolig när det kommer till tull och transport :/
Till överst på sidan
Visa användarens profil
BestHarvest
Småodlare

InläggSkrivet: 2011-07-19 | 20:37:04    Rubrik: Re: Transportera Pipa - hur hårda är dom?

eller så köper du en pipa som du har med dig hem som du inte använder. och köper en majspipa för 20 spänn och röker ur den. och slänger innan du drar hemmåt? =)
Till överst på sidan
Visa användarens profil
BestHarvest
Småodlare

InläggSkrivet: 2011-07-19 | 20:37:40    Rubrik: Re: Transportera Pipa - hur hårda är dom?

haha. läste inte igenom allt såg nu att thaistick skrivit liknande:D
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget   Utskriftsvänlig sida   Forumindex Resor och andra kulturer
Sida 1 av 1
Alla tider är GMT + 1 timme

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet
Du kan inte bifoga filer i det här fourmet
Du kan ladda ner filer i detta forum

© Swecan | Copyright Policy | Privacy Policy | Advertising | Credits