Swecan
smoketower
Forum
Toggle Content   Registrera
.:: Magasin :: Forum :: Chat :: Galleri ::.

REKLAM
Smoketower

Hur är läget i christiania nu? Någon som varit där nyligen?
Resor och cannabiskultur utanför Sverige.
Gå till sida Föregående  1, 2, 3
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget   Utskriftsvänlig sida   Forumindex Resor och andra kulturer

Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne  
Författare Meddelande
ajri
Nyfrälst och hög

InläggSkrivet: 2011-07-28 | 7:52:34    Rubrik: Re: Hur är läget i christiania nu? Någon som varit där n

jag verkar va den ända som skriver i den här tråden ft men kan rapportera att nepal haschet som finns där är bland det finaste jag provat. g13 slog också skönt Skrattande

eftersom det varit igång så länge nu och ingen aldrig verkar lyckas stänga ner det, kan man säga att danmark i praktiken är avkriminaliserat?
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Cokeman
Småodlare

Från: Korpilombolo

InläggSkrivet: 2011-07-29 | 14:49:56    Rubrik: Re: Hur är läget i christiania nu? Någon som varit där nyligen?

ajri wrote:
jag verkar va den ända som skriver i den här tråden ft men kan rapportera att nepal haschet som finns där är bland det finaste jag provat. g13 slog också skönt Skrattande

eftersom det varit igång så länge nu och ingen aldrig verkar lyckas stänga ner det, kan man säga att danmark i praktiken är avkriminaliserat?

Dom köpte ju christiania av danska staten. Tror inte det är avkriminaliserat/accepterat i resten utav danmark.

swecan.org/index.php?n...mp;sid=286
Till överst på sidan
Visa användarens profil Besök användarens hemsida
Lebowski
Gräsfläckar på knäna

Från: Dresden

InläggSkrivet: 2011-07-30 | 20:03:04    Rubrik: Re: Hur är läget i christiania nu? Någon som varit där n

Har inte varit där på säkert två år, men nu var vi där för några dagar sedan och jag måste säga att det åter börjar likna så som det var innan polisen gjorde sina omfattande räder då de tog bort bodarna på mitten av 2000-talet. Bra utbud av både cannabis och hasch. Trevligt hasch för att vara standard. Åk genast dit! Mycket glad
Till överst på sidan
Visa användarens profil
ajri
Nyfrälst och hög

InläggSkrivet: 2011-08-06 | 19:58:01    Rubrik: Re: Hur är läget i christiania nu? Någon som varit där nyligen?

Cokeman wrote:
ajri wrote:

Dom köpte ju christiania av danska staten. Tror inte det är avkriminaliserat/accepterat i resten utav danmark.

swecan.org/index.php?n...mp;sid=286

Ok, så om jag köper centrala malmö och sen börjar sälja hasch där så är det ok, men inte i staffanstorp? nejdu, jag vet att det inte är lagligt, men toleransen är ju så pass hög i danmark nu så det borde nästan ses som avkriminaliserat tycker jag, och besvarar därmed min egen fråga Mycket glad

Det va någonslags halv nedstängning idag, endast fåtal stånd uppe. Någon timme senare öppnade det för fullt, l.s.d och red diesel(100ddk resp. 80ddk /g) rekommenderas.
Till överst på sidan
Visa användarens profil
smokepoke
Småodlare

InläggSkrivet: 2011-08-13 | 23:05:34    Rubrik: Re: Hur är läget i christiania nu? Någon som varit där nyligen?

Var där förra veckan. Mitt första besök någonsin deffinitivt inte det sista. Började med att jag köpte ett gram Lemon Skunk för 120 danska. Nog det potentaste gräset jag någonsin har rökt. Ett enkelt tips är att gå runt och kolla priserna och kolla vad alla olika dealers har att erbjuda. Det är oftast inga problem att gå fram och lukta på varan osv om man frågar först givetvis.

Sen är ju Christiania så mycket mer än bara ett ställe att handla gräs på. Finns jättemycket saker att kolla på. Har varit i Amsterdam också men Christiania var något helt unikt.
Till överst på sidan
Visa användarens profil
hedersknyffeln
Nyfrälst och hög

InläggSkrivet: 2011-08-14 | 9:12:57    Rubrik: Re: Hur är läget i christiania nu? Någon som varit där nyligen?

Var också där för någon vecka sedan.

Helt magiskt. Och utbudet var MYCKET tillfredställande.. Leende

Härliga människor att ha o göra med också.

Har ni inte varit där, ta er dit. Det är mitt råd!

kramkram
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Masken
Nyfrälst och hög

InläggSkrivet: 2011-08-16 | 22:16:02    Rubrik: Re: Hur är läget i christiania nu? Någon som varit där n

Jag har varit där två gånger, men bara på vintern. Skulle vara kul att uppleva det på sommaren också.
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget   Utskriftsvänlig sida   Forumindex Resor och andra kulturer
Sida 3 av 3
Alla tider är GMT + 1 timme
Gå till sida Föregående  1, 2, 3

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet
Du kan inte bifoga filer i det här fourmet
Du kan ladda ner filer i detta forum

© Swecan | Copyright Policy | Privacy Policy | Advertising | Credits