Swecan
smoketower
Forum
Toggle Content   Registrera
.:: Magasin :: Forum :: Chat :: Galleri ::.

REKLAM
MaxGrowShop

Priserna i Amsterdam?
Resor och cannabiskultur utanför Sverige.
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget   Utskriftsvänlig sida   Forumindex Resor och andra kulturer

Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne  
Författare Meddelande
Nicko35
Nyfrälst och hög

Från: Lomma

InläggSkrivet: 2011-09-06 | 8:27:18    Rubrik: Priserna i Amsterdam?

Kanske en lite dum fråga av en nybörjare men i vilket fall som helst,åker till Amsterdam nästa vecka(första gången)vad kostar lite gott röka på ett hyffsat cooffee shop?Är det i prisnivå med Öl/Sprit?
Till överst på sidan
Visa användarens profil
DoctorDoom
Ganjaman

InläggSkrivet: 2011-09-06 | 8:31:30    Rubrik: Re: Priserna i Amsterdam?

Det är i princip samma priser som Sverige. Drar du till något "inne ställe" som tex Grasshopper så kostar det ~200kr/g. Drar du till ett ställe som heter Tweety som ligger utanför så köpte jag 1g WW för 60kr.

Sen finns bulldog där priserna ligger mellan 80-180kr/g Leende

Kan varmt rekommendera SSH om du vill ha något som verkligen sätter fart på tillvaron!
Till överst på sidan
Visa användarens profil
BudWeisser
Gräsfläckar på knäna

InläggSkrivet: 2011-09-06 | 15:01:23    Rubrik: Re: Priserna i Amsterdam?

@ Doctor

Är det en märkbar kvalitetsskillnad på gräset?
Typ att det verkligen är värt att knalla in på Grasshopper istället för Tweety?
Till överst på sidan
Visa användarens profil
DoctorDoom
Ganjaman

InläggSkrivet: 2011-09-06 | 15:06:30    Rubrik: Re: Priserna i Amsterdam?

Köpte "blueberry" och "bubble gum" på ett par olika ställen, priset säger verkligen inte 100% sanning utan det är lite rysk roulett...

Dom billigaste och dom dyraste var sämst, medan dom som låg mitt i mellan (pris) var bäst.

All SSH jag köpt var dunder, oavsett pris var det rent raket bränsle. Färdig rullade är rippoff (min åsikt) och kakorna verkar inte fungera på mig.

Grasshopper var inget ställe jag kan rekommendera. Fittigaste personalen någonsin och dom verkar bara intresserad av pengar....

Tweety (eller hur dom stavar) var fett sköna och gav mig en färdig WW när jag köpte 1x3g av lite olika. Dom var sköna Leende

Ett annat ställe som ägde var "Rojkeri" (osäker på stavningen) med en fet silver skylt. Dom hade någon egen SSH som var.... Pure Madness!
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Wayne
Ganjaman

InläggSkrivet: 2011-09-06 | 18:37:10    Rubrik: Re: Priserna i Amsterdam?

Det är billigare i andra städer än i Amsterdam och det är så nära så du kan tjäna på att åka någon annanstans och handla. Men det som är kul med Amsterdam är ju att gå runt till olika ställen och prova olika sorter. Tyvärr så är den absoluta majoriteten av gräset för svagt, ofta är det lite för hög fukthalt också. Köpte SSH på Dampkring som var för tidigt skördat och som även var lite väl fuktigt, tror jag sög i mig grammet på en timme. Det slog på rätt bra iofs men var lite väl racy (pga tidig skörd skulle jag tro).

Bästa stället jag var på sist jag var där (i våras) var Katsu. Deras Black Widow var ganska stark. Och deras Nevilles Haze (vet inte ifall den var äkta men BW ska vara det) var också fin.
Bästa bag appealen hade nog 420 med deras Bubblegum. Du ska leta ställen som har salufört samma sort (och pheno) under många år, de flesta ställen verkar bara köpa in senaste skörden av vad det nu är och så sätter dom ett passande namn på produkten...
Jag blev ganska besviken sist, men så hade jag mycket mer erfarenhet då än de andra gångerna jag varit där.
Bra hasch är ju en idé att köpa också då det är svårare att få tag i i Sverige än bra gräs.
Till överst på sidan
Visa användarens profil
DoctorDoom
Ganjaman

InläggSkrivet: 2011-09-07 | 7:43:12    Rubrik: Re: Priserna i Amsterdam?

@Wayne: Tror jag köpte 4st 1g påsar Bubblegum på olika ställen. Dom två dyraste och den billigaste var rent utsagt skit, medan den näst billigaste var riktigt fin och smakade fantastiskt!
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Nicko35
Nyfrälst och hög

InläggSkrivet: 2011-09-07 | 8:04:58    Rubrik: Re: Priserna i Amsterdam?

Vilken typ av rus ger bubblegum?Som jag skrev är jag total nybörjare och vill inte ha något tungt psykadeliskt utan ett trevligt uppåtrus
Till överst på sidan
Visa användarens profil
hasselasse
Småodlare

Från: Pappas Pung

InläggSkrivet: 2011-09-07 | 8:49:02    Rubrik: Re: Priserna i Amsterdam?

Bubblegum är en skön indica, alltså neråt i effekten. Godare lukt och smak är svårt att finna Leende
Till överst på sidan
Visa användarens profil
DoctorDoom
Ganjaman

InläggSkrivet: 2011-09-07 | 9:35:07    Rubrik: Re: Priserna i Amsterdam?

Kan helt hålla med hasselasse, inte direkt odlad för styrka utan mer för smak. Kan säga att det var en av dom svagare strainsen jag smakade. Cheese är ett annat bra exempel, inte heller så jätte potent (om man kollar på haze) men smakar och luktar underbart Leende
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Nicko35
Nyfrälst och hög

InläggSkrivet: 2011-09-07 | 15:23:37    Rubrik: Re: Priserna i Amsterdam?

Hmm!Bubble gum är alltså indica.Har hört att det är lätt att snea på indica,stämmer det?
Till överst på sidan
Visa användarens profil
DoctorDoom
Ganjaman

InläggSkrivet: 2011-09-07 | 15:33:18    Rubrik: Re: Priserna i Amsterdam?

Lättare på Sativa skulle jag säga. Sativa är mycket mer "head high", alltså att det bli flummigt i hjärnan medan kroppen fungerar som den ska.
Indica är det som används som smärtstillande. Kroppen kan kännas betydligt tyngre och det kan kännas som man går med cement block på fötterna. Finns ett uttryck som kallas "couch lock" som kan uppstå när man röker indica Leende
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Nicko35
Nyfrälst och hög

InläggSkrivet: 2011-09-07 | 16:01:11    Rubrik: Re: Priserna i Amsterdam?

Ok!du har övertygat mej doc,får bli bubble gum.Hur är det om man köper ett par färdiga jollar med sej?Är det ok att ta med sej på tex fotbollsmatchen?
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Wayne
Ganjaman

InläggSkrivet: 2011-09-07 | 18:55:49    Rubrik: Re: Priserna i Amsterdam?

De färdigrullade jag smakat smakar bara skit, bäng blir man inte heller. Kakorna verkar också vara alldeles för svaga.
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget   Utskriftsvänlig sida   Forumindex Resor och andra kulturer
Sida 1 av 1
Alla tider är GMT + 1 timme

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet
Du kan inte bifoga filer i det här fourmet
Du kan ladda ner filer i detta forum

© Swecan | Copyright Policy | Privacy Policy | Advertising | Credits