Swecan
Forum
Toggle Content   Registrera
.:: Magasin :: Forum :: Chat :: Galleri ::.

REKLAM
Smoketower

10 år sedan senaste odlingen. Nu kör vi!
Det är dags att komma ut! Presentera dig för dina vänner på Swecan.
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget   Utskriftsvänlig sida   Forumindex Presentationer

Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne  
Författare Meddelande
Linbanan
Nyfrälst och hög

InläggSkrivet: 2011-10-12 | 13:11:58    Rubrik: 10 år sedan senaste odlingen. Nu kör vi!

Hej!

Jag är alltså "Linbanan". Började hänga här på swecan redan 2002 och har surfat runt här sedan dess under ett par olika namn.
Aldrig gjort speciellt mycket väsen av mig, utan mest varit in för att kika på alla fina damer som så många här lyckats dra upp.
Det är fantastiskt att se vad folk kan göra med en kvadratmeter och lite fantasi.

Det var alltså ett bra tag sedan jag odlade något själv och har i ärlighetens namn inte rökt många bloss de senaste åren.
Kvalitetsmarijuanan som jag älskar finns det inte mycket av i min omgivning och hasch har aldrig varit riktigt min melodi.
Smaken är inte ok, ruset är knappt godkänt och det måste blandas med tobak, som jag heller inte tycker om.

Nu ser livet lite annorlunda ut.
Nytt jobb innebär mer tid för mig själv.
Inkomsten har nästan halverats, men livskvaliteten har ökat markant.
Ett lugn har lagt sig över min tillvaro som jag nu i efterhand förstår var väldigt stressat tidigare.
Jag är lyckligare, min familj är lyckligare. Min hund som får fler och längre promenader älskar mig.

Länge har jag hört att livet är kort och att man ska ta tillvara på det som verkligen betyder något.
Visst, bra tips tänkte jag och fortsatte min jakt på mer. Mer av något, mer av allt.
Halva livet gick när jag äntligen förstod att det aldrig kommer att ta slut. Jag kommer aldrig att bli nöjd om jag inte lär mig att nöja mig.
När den tanken slog till på allvar i mitt huvud tog det en god natts sömn och ett samtal till jobbet (uppsägning) och jag stod för första gången still och tittade på vad jag hade.
Se på fan! Ett liv. Mitt liv!

Nu är det alltså dags att lägga pricken över i:et.
Nu är det "ganja-time" Leende

Min odling kommer till en början att vara 2-delad, där båda delarna omges av ett odlingstält.
Vegetationsrum och blomrum.
Senare kommer jag troligtvis också att köpa ett tredje tält som primärt kommer att användas som torkskåp.
Jag bor i en lägenhet och är inte rädd för att spendera pengar på att hålla min hobbysysselsättning så tyst och gömd som möjligt.

Hittills så har jag beställt följande.
Secret jardin 90, kolfilter, tyst fläkt, 400w HPS samt en 125w LE blå
Även näringen (Canna jord) samt frön (Afghan kush ryder och Northern light x big bud) är på g.
Båda arterna är feminiserade och tanken är att jag kommer att dra upp en moderplanta av NLxBB samtidigt som jag slänger in ett par autoblommande AKR för att få en bild av hur mitt tält kommer att fungera.

Moderplantan kommer att få växa till sig under en 125w LE blå.
Inom kort kommer ett till, lite mindre secret jardin tält att inhandlas för sticklingarna och mamman att gömma sig i.

Mediumet kommer till en början att vara jord som jag tidigare haft lite erfarenhet av. Aldrig provat hydro men erkänner att jag är mycket intresserad av det.
Kommer med all sannolikhet att så småningom köpa någon sorts hydrosystem.

Troligtvis kommer ni att kunna följa min odling i Bildbanken då jag säkert behöver lite råd och uppmuntran när jag börjar min färd mot det perfekta gräset.

Nu är Linbanan på väg uppåt.
Till överst på sidan
Visa användarens profil
DoctorDoom
Ganjaman

InläggSkrivet: 2011-10-12 | 13:27:09    Rubrik: Re: 10 år sedan senaste odlingen. Nu kör vi!

Intressant läsning, låter lite som mig (fast jag gick från hel ner till deltid på samma jobb) och odlar för att få "Crème de la Crème" Leende

Välkommen tillbaka och ser fram mot ditt kommande projekt Leende
Till överst på sidan
Visa användarens profil
marijuanafarmer
Gräsfläckar på knäna

InläggSkrivet: 2011-10-14 | 19:22:17    Rubrik: Re: 10 år sedan senaste odlingen. Nu kör vi!

Välkommen tillbaka.
Tipsar om att överväga cocos som medium. Har inte testat själv än men enligt vad jag förstått blir det typ dubbelt så bra. Kommer själv att köra det när nästa omgång körs igång.
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Dammsugarn
Småodlare

InläggSkrivet: 2011-10-19 | 0:41:59    Rubrik: Re: 10 år sedan senaste odlingen. Nu kör vi!

Om du vill mjukstarta med hydro så kolla upp den sk "Hempy Bucket" THC FARMER DIY hempy bucket

Den bygger på passiv hydro teknik som använts väldigt länge. Jag råkade av en slump använda en variant av den i min första odling och det växer som bara den..
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Annie10
Småodlare

InläggSkrivet: 2011-10-22 | 18:13:18    Rubrik: Re: 10 år sedan senaste odlingen. Nu kör vi!

Jag har själv ett 120 tält + 90 tält och det fungerar mycket bra i en lägenhet. Luktfritt . Ett nytt 120tält är beställt. I 90tältet växer mina fina damer och i120tälten växer autoplanterEn fröjd att odla mot förr när det doftade på långt håll .Konstigt att inte de blå hälsade på.men det var inte lika vanligt att odla för 10 år sedan .L YCKA TILL MED ODLANDET
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget   Utskriftsvänlig sida   Forumindex Presentationer
Sida 1 av 1
Alla tider är GMT + 1 timme

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet
Du kan inte bifoga filer i det här fourmet
Du kan ladda ner filer i detta forum

© Swecan | Copyright Policy | Privacy Policy | Advertising | Credits