Swecan
smoketower
Forum
Toggle Content   Registrera
.:: Magasin :: Forum :: Chat :: Galleri ::.

REKLAM
Smoketower

Swecan-anvandare bosatta utomlands?
Resor och cannabiskultur utanför Sverige.
Gå till sida 1, 2  Nästa
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget   Utskriftsvänlig sida   Forumindex Resor och andra kulturer

Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne  
Författare Meddelande
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2004-10-16 | 19:07:53    Rubrik: Swecan-anvandare bosatta utomlands?

Yiiif!

Tankte bara att alla swecan-anvandare som for tillfallet ar bosatta utomlands kunde presentera sig lite?
Saga var dom befinner sig, varfor dom ar just dar, och hur rokat ar dar dom bor.
(Behover inte vara bosatta, kan vara... "tillfalligt bosatta", om man ar ute pa nan langre resa eller sa.)

Jag ar i Granada, Spanien. Billigt och skitbra hasch. Jag pluggar. Okej, det var det. Cool

NEXT! Blinka
Till överst på sidan
Visa användarens profil Besök användarens hemsida
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2004-10-18 | 10:44:16    Rubrik:

Tjena.
bor på mallorca.
röker mest hemodlat men finns även hasch att köpa.
vid denna årstid finns det MYCKET gräs på marknaden dock.

felices humos.../macke
Till överst på sidan
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2004-10-18 | 14:25:54    Rubrik:

Hej. Jag bor i Paris sen över tio år och odlar eget i min lägenhet här. På en kvadratmeter kör jag två gro-tank 205 under en 600w HPS (ja det blev lite tekniskt här) och med det blir det gräs så det räcker och blir över. Annars i Paris röker man mest samma hash som du i Granada, importerat från Marocko. Jag minns min första planta som jag odlade i Göteborg för en herrans massa år sen, hur sorgligt liten, grå och trist den blev under den västkustska himlen. Det regnar en hel del här med, men utomhusskördarna blir ändå förvånansvärt stora. Jag klagar inte.
Till överst på sidan
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2004-10-18 | 22:57:36    Rubrik:

Räknas jag? Jag bor iofs i sverige, men för mig e detta land "utomlands", då jag är amerikansk medborgare. Är i sverige som utbytesstudent, men har gett upp studerandet, så jag får väl flytta hem snart igen. Rökat e underbart!
Till överst på sidan
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2004-10-21 | 10:38:26    Rubrik:

Bor i Hanoi - Vietnam minst 10 manader framat tillsammans med min bror och hans familj samt hans frus familj, njuter bara av livet just nu men ska borja jobba som engelsklarare snart.

Har provat tva olika grassorter hittills, ganska mellow, inte tokbra. Men jag ar ingen stenhard smoker anda, blir kanske nan gang i veckan som mest.

Om nagon har pa swecan planerar att aka till Hanoi sa ar ni valkomna att halsa pa i vart hus pa Hang Cot, titta efter en skonhetssalong som heter Mi Vien Dep, det ar vart hus Cool Blinka Finns aven ett mycket trevligt hotell alldeles bredvid som rekomenderas.

Ps. Om nagon har lust att ta med nagra fron till t.ex. Jamaica eller Orange Haze sa skulle jag bli overlycklig! sjalvklart ersatter jag utgiften ekonomiskt! Blinka
Till överst på sidan
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2004-10-21 | 18:39:54    Rubrik:

Hej SquireNetic. Jag håller just på att planera nästa långresa till den regionen (jag hade tänkt att flyga in till Bangkok och sen försöka hinna med så mycket som möjligt under två månader), och varför inte Hanoi? Vi får se. Det blir i Januari - Februari i så fall, och visst kan jag ta med frön. Om jag var du så skulle jag beställa dem på internet och få dem skickade direkt till Hanoi. Det är praktiskt taget riskfritt. Jag beställer mina från Holland till Frankrike och det har aldrig varit några problem - trots att vad det gäller Cannabis så är Frankrike nästan lika stalinistiskt som Sverige. Men om du tänker odla utomhus eller i fönstret (jag förmodar att du inte släpat med din sodiumlampa till Vietnam) så tänk på att det är svårt att odla de flesta cannabissorter i subtropisk region. Nära ekvatorn är dagarna nästan lika långa året runt och cannabis behöver en vegetationsperiod med långa dagar (sommar) och sen en blomstringsperiod med korta dagar (sensommar/höst) för att utveckla blommor. Förmodligen klarar du dig bäst med de lokala sorterna som är anpassade till klimatet och årscyklen.
Till överst på sidan
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2004-10-21 | 19:23:09    Rubrik:

hehe sitter i Schweiz närheten av Zürich. här finns de soft röka maste jag säga, har provat lite olika sorter men man far rätt mkt för pengarna!!!! dessutom finns det coffeyshops överallt i BIEL en kille sa att det finns 80 st och det bor endast 50000 människor där, alltsa tyder det pa en grej FOLK RÖKER HÄR;) man kan även ga till offentliga platser parker o torg o röka utan att nagon bryr sig. najs
Till överst på sidan
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2004-10-22 | 14:55:59    Rubrik:

Schweiz låter som ett trevligt land... Massa med snö på vinter så man kan surfa på snowboarden med en joint i handen Mycket glad
kaka: är det lätt att få jobb där..
Till överst på sidan
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2004-10-22 | 16:09:10    Rubrik:

ABUDA:
hej hej, jag har snackat med lite folk o de säger att det är lättare att fa jobb här än i sverige t.ex. fast det är väl säkert alla i alla länder just nu

min kompis har precis fatt jobb pa en engelsk pub med noll erfarenhet av den branschen innan sa det är soft.
jag jobbar som au-pair haha, sa jag hade inga problem. fint med en au-pair som röker;) men allting blir ju sa mkt enklare!!!!!

kom hit sa kan vi hänga järnet
Till överst på sidan
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2004-10-22 | 16:31:58    Rubrik:

fan schwiez låter riktigt nice ..har läst om schwiez i Pot planet , men i den lät det som om polis o politiker höll på att sätta P för allt ..låter bätre än Holland kanske sticker dit i ställe
Till överst på sidan
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2004-10-23 | 13:06:31    Rubrik:

Rousseau:

Later finfint det, Hanoi ar defintivt en sevard stad, sa ta dig hit!

Du kan skicka ett mess till henrik_174 @ hotmail.com nar du ar har ifall du dyker upp Leende

Okio, bra att veta dar, jag har noll odlingserfarenhet sa Rullande ögon Skrattande
Till överst på sidan
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2004-10-23 | 21:23:50    Rubrik:

München deutschland.Gräset e jävligt bra när det finns men just nu e polisen agressiva mot cannabis i bayern sa det finns knappt ngt pa gatan.600-700 personer har blivit gripna dom senaste 2 manaderna.Jag röker inte själv varje dag men folk som rökt varje dag har helt enkelt fatt sluta.En manad har det varit torrt nu.
Till överst på sidan
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2004-10-24 | 4:37:22    Rubrik:

Sawadee Krap !
Bor i Bangkok 1.5 timme till Hanoi, kanske tar en tur....
Har kikat pa denna sajten ganska lange nu, sa nu var det dax att gora slag i saken o regga sig....
Kanske finns fler som bor har i narheten??
Gras... Koper mitt lokalt men ska nog starta odling snart...
Maila om na'n har vagarna forbi sa kan vi kanske se's
Till överst på sidan
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2004-10-24 | 22:06:49    Rubrik:

kaka wrote:
ABUDA:
hej hej, jag har snackat med lite folk o de säger att det är lättare att fa jobb här än i sverige t.ex. fast det är väl säkert alla i alla länder just nu

min kompis har precis fatt jobb pa en engelsk pub med noll erfarenhet av den branschen innan sa det är soft.
jag jobbar som au-pair haha, sa jag hade inga problem. fint med en au-pair som röker;) men allting blir ju sa mkt enklare!!!!!

kom hit sa kan vi hänga järnet

Kunde tänka mig att det är lättare att få jobb där. Men det gäller ju att man kan lite Engelska också... Är dom bra på engelska där?....

Blir sugen som fan att sticka ditt nu till vintern....
Till överst på sidan
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2004-10-26 | 10:49:43    Rubrik:

hehehe later som en bra idè!!!
jo de är bra pa engelska inte alls som tyskarna som inte vagar prata engelska i rädsla för att göra fel.

jag vet inte om det är bättre än holland har aldrig vart där.. men det duger at mig;)

du har ju lite att välja pa om du vill aka snowboard med.. o jag har hört att uppe i bergen är det ABSOLUT ingen som bryr sig... citat fran en lärarinna" det gör inget att mina elver röker, de blir sa lugna da"
Till överst på sidan
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2004-11-07 | 23:28:25    Rubrik:

det är ingen som bor i närheten av milwaukee, WI? jag flyttar dit snart och känner ingen där Gråtande eller väldigt ledsen
Till överst på sidan
calypso
Småodlare

Från: Stockholm

InläggSkrivet: 2004-11-09 | 23:27:35    Rubrik:

Själv så bor man på Hawaii, Oahu, och trivs gott med det!
Surfar varje dag och har en fet odling i trädgården (100 meter från vågorna)

Tyvär så bor min trötta kropp på en soffa hos mitt eX i Stockholm
Till överst på sidan
Visa användarens profil
zion
Garderobssnille

InläggSkrivet: 2004-11-10 | 2:09:40    Rubrik:

calypso wrote:
Själv så bor man på Hawaii, Oahu, och trivs gott med det!
Surfar varje dag och har en fet odling i trädgården (100 meter från vågorna)

Tyvär så bor min trötta kropp på en soffa hos mitt eX i Stockholm

Precis som jag,fast i Papua nya guinea,where the tits hang out.. Blinka
Tyvärr så bor min trötta kropp också i kylan.. Underskatta aldrig resorna i ditt huvud!

Flumsnack... crazyeyes Skrattande
Till överst på sidan
Visa användarens profil
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2004-11-10 | 3:21:38    Rubrik:

chenna, ja jag bor nere i São Paulo, Brasilien... tyvärr ingen egen odling men röka finns de gott om att få tag på ändå... i stort sätt alla man pratar med röker eller har rökt... alla vet hur man får tag på det... o visst är det billigt, "one for one" brukar de säga... 1 g för 1 R$... alltså 1 g för cirka 2.50 kronor... kvalitén skiljer ju klart... finns att köpa för en 10 kronor per gram också, ja de jag pratat med iaf, o då är ju kvalitén bättre... rör man sig med rätt folk så behöver man sällan betala alls, på fester o uteställen o så, så är det folk som mer än gärna bjuder...

det är säkert folk som undrar hur polisen är gentemot droger här nere också... kokain, som även de har en stor marknad här nere, har definitivt högre prioritet än cannabis... är man påverkad och möter på farbror blå, så säger de bara att man ska gå hem typ... även om man har små mänger på sig... har man på sig mer än 10 g dock så räknas man som langare och kan få följa med till stationen... de finns dock inga regler för polisen som säger att en muta inte kan förhindra en biltur... vissa säger att ALLT kan köpas för pengar i brasilien... o de stämmer nog rätt bra...

kan varmt rekomendera Brasilien för de som vill komma bort från sverige ett tag och sitta under en palm med en jolle i mungipan o kolla på brudar... ja jag trivs rätt bra med det i alla fall... när jag inte måste jobba i storstaden... =)

en sak till, ölen är billig också.. får väl en stor stark för en 7 kronor...

ha de!
Till överst på sidan
DurbanP
Pionjär

Från: Brisbane, Australia

InläggSkrivet: 2004-11-10 | 9:51:40    Rubrik:

Tjena!

Jag bor i Brisbane, Australien. Mycket glad pleased
Gras finns i overflod har, bade hydro odlat, och Bushweed.
Australien liknar USA ganska mkt nar det galler cannabis, i vissa stater ar det 'lagligt' eller avkriminaliserat. South Australia, Australian Capital Territory och Western Australia ser ganska latt pa CB.
New South Wales ar relativt harda, dock ligger ju Nimbin ( Australiens svar till Christiania) i NSW... I Queensland dar jag bor far man en boteslapp om man blir ertappad med CB under 20g, det raknas som eget bruk. Har du mer an 20g raknas det som 'trafficing', dvs for forsaljning, och da blir det andra bullar! Gråtande eller väldigt ledsen Rullande ögon
Hydro graset luktar fruktigt, har oftast mer kompakta buds, medans Bushweed luktar mer at torkat ho eller nyslaget gras, och ger lite mer ogras liknande buds, ibland finns Bushweed som ser ut, luktar och smakar som hydro....det ar toppen!!! Mr. Grön
Priset varierar mellan Bush och hydro, men man far 30g for 440 SEK, ungefar 14 kr/gram. Helt ok!
Bor det ngn fler i Australien?

Hej svejs
Till överst på sidan
Visa användarens profil
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2004-11-16 | 20:07:07    Rubrik: brisbane-schweiz??

Hejsan, jag bodde i brisbane i 12 år men är nu tillbaka i sverige(vette fan vad jag tänkte) Elak eller helgalen
Vart bor du? själv bodde jag i ST Lucia, Indooroopilly även nere i logan nära Hyperdome. Just nu funderar jag och min partner på att flytta mot schweiz så om Kakan kan berätta lite mer om det vore det grymt. tack och hej.. Mycket glad
Till överst på sidan
DurbanP
Pionjär

InläggSkrivet: 2004-11-17 | 4:25:06    Rubrik: Re: brisbane-schweiz??

plantaseed wrote:
Hejsan, jag bodde i brisbane i 12 år men är nu tillbaka i sverige(vette fan vad jag tänkte) Elak eller helgalen
Vart bor du? själv bodde jag i ST Lucia, Indooroopilly även nere i logan nära Hyperdome. Just nu funderar jag och min partner på att flytta mot schweiz så om Kakan kan berätta lite mer om det vore det grymt. tack och hej.. Mycket glad

Hej, Jag bor i Camp Hill, valdigt nara xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx.
Om du vet varts Stones Corner ligger sa ar det relativt nara det med...
12 ar e ganska lang tid...vad tankte du pa??? Leende

Senast ändrad av DurbanP den 2005-04-06 | 12:37:30, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan
Visa användarens profil
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2004-11-17 | 19:42:39    Rubrik:

hejsan, jag vet precis vart stones corner ligger. Alltså jag menar att jag inte fattar varför jag flyttade hem till kalla skit sverige! Generad Hur trivs du där nere, vad gör du där och annat sånt? Här har precis snön fallit.
Till överst på sidan
Megathron
Garderobssnille

Från: omkullistan

InläggSkrivet: 2004-11-17 | 20:09:27    Rubrik:

Jag kommer och hälsar på dig i Mars Durban =)
Kan du inte fixa ett soft jobb åt en lagom tills man kommer ner?
Till överst på sidan
Visa användarens profil Galleri
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2004-11-18 | 20:07:16    Rubrik: plantaseed Re: brisbane-schweiz??

plantaseed wrote:

HOI!! fraga vad du vill;) vet inte riktigt vad jag ska skriva, kan ju beskriva hur jag har haft det under de 3 manader jag vart här i Baden, nära Zürich. Rullande ögon

började med att jag var ute första helgen, en svensk tjej fragade mig om jag rökte, jag vagade inte riktigt erkänna, man vet ju aldrig. sen gick vi ut o rökte fina joints vid en kyrka o polisstation Skrattande

var sedan pa efterfest nagra dagar senare o bjöds pa röka i överflöd..
denna killen gick vill till nagra dagar senare o kollade om han ville sälja lite, o klart han ville. sen varje fest jag varitpa är det alltid nan som röker öppet. vet inte vad du vill veta mer? landet? städer?
fraga bara!!! när funderar ni pa att komma ner?
Till överst på sidan
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2004-11-23 | 1:39:35    Rubrik:

Hur funkar det där nere? Behövs det speciella arbetstillstånd, hur mycket skatt och hur är lönerna i jämförelse med sverige? är det lätt att fixa bostad, jobb. hur länge ha Mycket glad r du planerat att bo där?
Till överst på sidan
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2004-11-23 | 13:35:35    Rubrik: Schweiz

plantaseed wrote:
Hur funkar det där nere? Behövs det speciella arbetstillstånd, hur mycket skatt och hur är lönerna i jämförelse med sverige? är det lätt att fixa bostad, jobb. hur länge ha Mycket glad r du planerat att bo där?

Hejja:) jag jobbar som au-pair sa familjen fixade mitt visum, men att fa visum för ett ar ska inte vara problem för eu-medlemmar, sen tror jag det är relativt lätt att fa förlängt ett ar i taget. Har en kompis fran Sverige hon fick visum för 5 ar, efter att ha varit här i ett ar, bara för att baren hon jobbar pa gav ett bra intryck av henne och att hon har fast bostad hos sin pojkvän.

Jag har inte sökt arbetstillstand, jag gick bara till stadshuset när jag kom och anmälde mig. Jag fick da ett temporärt visum. Sen fick jag lämna in foto pa mig o efter en vecka fick jag det riktiga. Inga problem alltsa. Men nagot du/ni maste ha fran Sverige är en reseförsäkring, som täcker ev. skador under resan. Min kostar 450 kronor/manad, rätt dyrt.

Jag tycker att lönesystemet o skattesystemet är 100 ggr bättre här än i Sverige, men det är min asikt. MINILÖN ligger pa 1500 SFR= 9000 skr, men det är typ ingen som far sa lite. En kassörska pa Migros (billigaste mataffären) tjänar ungefär 3000 SFR= 18000 kronor o det är ingen bra lön enligt schweizarna. Det är relativt dyrt att leva här men man kan säkert hitta ok schysst boende för 6000 skr, typ 2:rummare.

Har ett par kompisar som bor i centrala Baden, de betalar för en riktigt schysst 2:a 1500 SFR. Men de delar o da funkar det.

Vad jag har hört sa far allla? en 13:e manadslön:) skatt betalas bara en gang om aret, i oktober, den ligger ungefär pa en manadslön beroende pa vad man jobbar med och var man bor. I Geneve har jag hört att de betalar riktigt hög skatt, det skiljer sig mellan kantonerna. Men det kan man säkert kolla upp innan man kommer ner. Prova med Kanton Aarau eller Aargau:) Men de flesta väljer att betala skatten i december eftersom de far den extra lönen da. Jag har även hört om folk som far en extra manadslön innan sommarsemestern. FETT.

Jag har planerat att jobba i familjen till nästa ar nan gang, juni/juli, men jag trivs sa bra sa vem vet jag kanske stannar längre. Leende

Fraga pa bara, har försökt svara sa gott jag kan.
Anna Skrattande
Till överst på sidan
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2005-01-15 | 5:54:46    Rubrik:

G'Day bor I Sydney. röker mest hydro här, Durban poison och skunk är det som finns just nu i mina kretsar. rökat verkar lite dyrare här en i Brisbane. Betalar det dubbla för en ounce en vad durban P gör.. peace brothers
Till överst på sidan
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2005-03-22 | 15:33:29    Rubrik:

Tjena gubbar! Bor ocksa i Sydney. Men vadret borjar bli lite pissigt, sa jag funderar pa att dra upp till Brisbane snart.

Hursomhelst ar graset har av bra kvalitet och mycket latt att fa tag pa, alla puffar! Som DurbanP sade sa ar det hardare har i NSW an i andra delar av aussie. en snubbe i mitt hus blev bustat for bara nagra dagar sen...

Trivs mycket bra i Aussie, och kommer stanna ett bra tag till. Heck, man kanske traffar en charmig australiensiska och bosatter sig har for gott Leende

Simma lugnt boys!

over and out.

/kidd
Till överst på sidan
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2005-03-29 | 12:24:55    Rubrik:

Traffade tva britter igar, Shaun och Shane, de bor pa samma hostel som jag gor harnere. De hade kopt ett ounce, dvs 28,35g weed, en riktigt fet pase med gras, for 22 A$, typ 150 svenska kronor i Adelaide.
Till överst på sidan
DurbanP
Pionjär

InläggSkrivet: 2005-04-05 | 11:30:44    Rubrik:

alex_kidd wrote:
Traffade tva britter igar, Shaun och Shane, de bor pa samma hostel som jag gor harnere. De hade kopt ett ounce, dvs 28,35g weed, en riktigt fet pase med gras, for 22 A$, typ 150 svenska kronor i Adelaide.

Hej, hoppas du har trevligt i Oz..
Ville bara saga att Shaun och Shane menade $2200, och inte $22!
Graset ar inte sa jadrans billigt som man vill att det skall vara.
Sjalv koper jag oftast en "Quarter", en fjardedels ounce for $40-45, beroende pa leverantor ($45 = 240:-)
Visserligen ar marijuana "lagligt" i S.A, men det ar tyvarr lika dyrt som over resten av Oz. De ganger gras ar billigt, ar det oftast Bushweed.
Organiskt odlat utomhus, i sma kvantiteter. Ruset ar alltid speedat, och trippigt. Ofta rena sativor..
Jaja, hoppas du har det bra anda.. puff puff

dp
Till överst på sidan
Visa användarens profil
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2005-04-06 | 10:55:56    Rubrik:

Ursakta for felaktigaheter i mitt forra inlagg. Har kontrollerat det dar med de tva hardknarkande britterna och reviderar harmed uppgiften 22$ till 220$, dvs ungefar 1500 kr.

Cool

Tack DurbanP, jag har det ypperligt bra. Sydney ar en ball stad, absolut. Men manga som bor har "their head up their ass". Sa jag funderar pa att dra till Byron Bay och bli surferdude istallet.

Over and out.

/kidd
Till överst på sidan
DurbanP
Pionjär

InläggSkrivet: 2005-04-07 | 10:43:36    Rubrik:

Byron ar ett soft stalle, men det tappar sin charm lite nar det ar mycket turister, dvs hela tiden. Mer o mer butiker, restauranger och cafeer oppnar hela tiden. Vill du ha en mer autentisk australiensisk surfar by, ta dig till Kingscliff, ligger oxa i NSW. Dar hittar du alla riktiga surfers.
Men for guds skull, ak till Byron oxa, man far inte missa Byron om man turistar Oz.. Mycket glad

Om du fortfarande ar i Sydney, rekomenderar jag att du ater pa en italiensk restaurang pa Darlinghurst St, mellan Oxford St och Coca-Cola skylten vid Kings Cross. Jag jobbade som kock/kallskanka dar nar jag var i Oz 2002.
Förvirrad Razz
dp
Till överst på sidan
Visa användarens profil
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2005-04-07 | 11:03:24    Rubrik:

DurbanP wrote:
Om du fortfarande ar i Sydney, rekomenderar jag att du ater pa en italiensk restaurang pa Darlinghurst St, mellan Oxford St och Coca-Cola skylten vid Kings Cross. Jag jobbade som kock/kallskanka dar nar jag var i Oz 2002.
Förvirrad Razz
dp

Hehe, det var som fan! Sitter pa ett internet ungefar 30 meter darifran. Sa det blir att ta med en snygg flicka och kaka middag dar. Aterkommer med smakrapport, hehe.
Till överst på sidan
DurbanP
Pionjär

InläggSkrivet: 2005-04-09 | 12:08:39    Rubrik:

Fanken, sag ju att jag glomde namna namnet pa restaurangen..
Tasso hette den.. Mycket glad

dp
Till överst på sidan
Visa användarens profil
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2005-04-15 | 6:26:19    Rubrik:

Så trevligt me folk som bor utomlands, vill själv ifrån sverige till kanske Jamaica eller nått.. Ingen som e därifrån?? Leende
Till överst på sidan
A-dam
Gräsfläckar på knäna

Från: Stockholm

InläggSkrivet: 2005-04-20 | 16:43:57    Rubrik:

Finns det några swecannare i Zürich, Schweitz? Kaka, bor du kvar där?
Till överst på sidan
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2005-04-26 | 11:35:27    Rubrik:

bosatt i sydney for tillfallet, studerar o mina studier tar slut om sisadar 5 ar...men planen e att stanna kvar o soka medborgarskap har nar ja e klart, vad ska ja i kalla o anti-alla-droger sverige med att gora... Leende
graset har e valdigt bra nar du fatt kontakter, dyrt e de val inte om man ska jamnfora med det svenska priset, men de e per gram priset ja snackar om da, de blir inte sa varst billigare om du koper mkt eller ej...280 dollar(ca 1500 kr) for 30 gram, o de racker langt...
o till alla som e i sverige, fan ta ert pick o pack o kom hit, mkt mer liv o folk e sa trevliga o varma o allt e fan skont o bra har...
Till överst på sidan
Dumle
Ganjaman

Från: fairyland of love

InläggSkrivet: 2005-04-30 | 17:54:16    Rubrik:

Jag ar bosatt pa Kreta och blir har over sommaren. Bor i Rethymno och det ar tyvarr svart att fa tag pa gras har. Jag har fatt tag pa lite men det gar langsamt. Polisen ar valdigt harda mot langare tydligen.

Annars ar det varmt och skont, ungefar som svensk junivarme just nu. Har nyss anlant efter en manad pa Gran Canaria och dar var det mycket varmare och gras fanns i mangder. Men jag gillar den har on mycket battre eftersom det inte bara ar en sten mitt ute i havet som GC, den har kultur och valdigt trevliga manniskor. God farsk mat och duktiga kockar ar ett stort plus.
Jag kommer stanna har ett bra tag och letar efter en bostad i fjallen dar jag kan bo och odla mina farska orter. Blinka
Till överst på sidan
Visa användarens profil
the_mighty
Ganjaman

InläggSkrivet: 2005-09-07 | 10:51:16    Rubrik:

Finns det några svicanners i barcelona i oktober och sex månader framåt så hojta till. Jag bjuder på några öl och du visar var godisbutiken ligger, ok?
Till överst på sidan
Visa användarens profil
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2005-09-11 | 19:19:33    Rubrik:

Oslo, Norge för min del... Tänkte att de var daggs att se om gräset var grönare på andra sidan Razz
Till överst på sidan
pinnen
Garderobssnille

InläggSkrivet: 2005-09-11 | 19:20:55    Rubrik:

Jj wrote:
Oslo, Norge för min del... Tänkte att de var daggs att se om gräset var grönare på andra sidan Razz

Hur är det i Norge, är dom lika hårda som i Sverige?
Till överst på sidan
Visa användarens profil
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2005-09-11 | 19:25:11    Rubrik:

Kom hit för mindre än en vecka sen så jag har inte hunnit känna av det än, Men jag kan säga att jag inte känner mej lika nojjig när jag är ute och en polis åker förbi, skulle dom stoppa dig så är det bara att säga att man är svensk turist eller nått.. Annars så är det super lätt att styra röka här, har bara kommit över brunt än så länge å en femma kostar 400:- norska, så 500:- femman/svenska.
Till överst på sidan
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2005-09-13 | 4:40:10    Rubrik:

the_mighty wrote:
Finns det några svicanners i barcelona i oktober och sex månader framåt så hojta till. Jag bjuder på några öl och du visar var godisbutiken ligger, ok?

Ey mighty!! Jag ska ju dra dit med bilen strax.... vi har snackat lite på helgon Leende

vi ses la där Leende
Till överst på sidan
PapaiNoel
Tomtenisse

InläggSkrivet: 2005-09-24 | 17:41:23    Rubrik: Brasilien

Nu bor jag i Brasilien igen. I alla fall ett halvar, minst. Mitt i Bahia. Varmt och billigt gras. Eller i alla fall overkomligt.... hogst 500 SEK per hg brown weed. Vad kan man mer begara. Jo, just jag, paradisstrander runt husknuten... Cool
Till överst på sidan
Visa användarens profil Galleri
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2005-09-24 | 20:29:48    Rubrik:

Ingen annan som testat om gräset är grönare på andra sidan och flyttat över till Norge?
Till överst på sidan
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2005-09-25 | 23:36:37    Rubrik:

om man vill flytta till spanien vart ska man vända sig då ? någon som vet ? har kollat in lite hyresboende på gulatidningen men är lite mer sugen på att få tag på en bungalow eller liknande till ett billigt pris. peace out
Till överst på sidan
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2005-09-26 | 1:07:22    Rubrik:

Gunnar wrote:
om man vill flytta till spanien vart ska man vända sig då ? någon som vet ? har kollat in lite hyresboende på gulatidningen men är lite mer sugen på att få tag på en bungalow eller liknande till ett billigt pris. peace out

Vet inte , men är också intresserad av att veta om bungalows eller liknande småstuga eller shcyssta campingplatser i spanien.

Åker dit i okt och blir där ett tag.
Till överst på sidan
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2005-10-19 | 0:00:49    Rubrik: Re: Brasilien

PapaiNoel wrote:
Nu bor jag i Brasilien igen. I alla fall ett halvar, minst. Mitt i Bahia. Varmt och billigt gras. Eller i alla fall overkomligt.... hogst 500 SEK per hg brown weed. Vad kan man mer begara. Jo, just jag, paradisstrander runt husknuten... Cool

Fan vad avundsjuk jag blir...Kom precis hem från en resa ifrån Brasilien. Jobbar du eller studerar du?
Till överst på sidan
Nicklaw
Nyfiken Grön

InläggSkrivet: 2005-10-23 | 22:21:36    Rubrik: Bor i London sedan fyra månader...

Ja, vad ska man säga, de flesta vet väl att cannabis mer eller mindre har flödat på gatorna här sedan det glada 70-talet.... Är man seriös weed konnässör som jag Blinka så hookar man hydro genom kontakter och även om man inte känner nån så kan man ändå hitta hydro ganska lätt tack vare alla tusentals garderobsodlingar... Sen står ju alla yardies vid hörnen kring centrala delarna och i Camden och praktiskt taget skriker ut "Skunk!" till alla som passerar. Rekommenderar dock inte att tjacka på gatan... chansen är stor att du blir blåst helt eller får fett lite för mycket pengar... Priserna varierar.... En "eighth" (3.5g ca) skunk på gatan kostar typ 20 pund... Men som sagt, folk som röker mycket har inte råd med det och styr upp på andra sätt till bättre priser... Men jag kan säga att jämfört med sverige så vet man att även om ens "local dealer" har slut så kan man alltiid krypa ner till Camden och förhandla till sej nåt...

När det gäller lagarna så är cannabis som de flesta vet nedklassificerat sen ett år tillbaks(dock försökte Lordsen ändra tillbaks detta beslut i sommras men blev tack och lov nedröstade) och alla röker på gator och torg och även inne på nattklubbarna... Skulle in på en klubb häromdagen vid oxford circus och när jag märkte att vakten skulle visitera mej och att han kollade alla ciggpaket så sa jag bara helt ärligt till honom att jag hade en spliff me mej...då ursäktade han att jag inte kunde ta me den in men jag blev insläppt och sen TACKADE han mej för att jag var ärlig... Har varit med om exakt samma situation i stockholm och det slutade inte lika harmoniskt...hehe

Om ni ska hit på nån weekend eller nåt så hör av er så kan jag visa var man kan tjacka de grymmaste fruktsmoothisarna med hampa pulver!

Bless
Till överst på sidan
Visa användarens profil Besök användarens hemsida MSN Messenger
Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget   Utskriftsvänlig sida   Forumindex Resor och andra kulturer
Sida 1 av 2
Alla tider är GMT + 1 timme
Gå till sida 1, 2  Nästa

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet
Du kan inte bifoga filer i det här fourmet
Du kan ladda ner filer i detta forum

© Swecan | Copyright Policy | Privacy Policy | Advertising | Credits