Swecan
Smoketower
Forum
Toggle Content   Registrera
.:: Magasin :: Forum :: Chat :: Galleri ::.

REKLAM
MaxGrowShop

Swecan-anvandare bosatta utomlands?
Resor och cannabiskultur utanför Sverige.
Gå till sida Föregående  1, 2
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget   Utskriftsvänlig sida   Forumindex Resor och andra kulturer

Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne  
Författare Meddelande
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2005-11-10 | 22:11:17    Rubrik:

Dublin funkar också. Långt ifrån ovanligt att det sitter någon längst bak på ovandäcket som tänder på en på helgbussarna.

Lite trött på att röka bara. Inte lika kul längre.. stena mig inte nu Leende Billigt är det i alla fall med ~15g för 50€. Enda prisuppgiften jag hört hittills. Visserligen var detta fulhasch av medelkvalité men bara mängden väger upp för det ändå..

Jobb finns överallt även för den som helt saknar utbildning eller erfarenhet.
Till överst på sidan
Visa användarens profil Besök användarens hemsida
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2005-11-26 | 19:51:45    Rubrik:

Pluggar i München. Dåligt med röka, har inte rätt kontakter... Tyvärr verkar de andra svenska studenterna här nere vara ganska 'duktiga' och jag tror inte riktigt att det skulle bli positiva reaktioner om jag kläckte ur mig att jag inte bara röker Gauloises Blau Leende

Annars är det bra, Tyskland är ett skönt land.

/MonteCristo
Till överst på sidan
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2005-11-27 | 22:21:02    Rubrik:

funderar själv på rio de janeiro, brazil... vanligt att man blir lurad när man köper, behöver man in i en favela för att köpa större mängder weed och... hur nojjig är man där egentligen som turist för polis och brottslighet? (inser att rio kanske är snäppet värre än andra städer)
Till överst på sidan
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2005-12-01 | 16:46:42    Rubrik:

Bodde i Italien för ett tag sen. Underbart land!

Priserna på rökat fick jag höra, var ungefär 10€/g,
(med det gällde ju iofs bara folk som köpte röka, själv hade man hemodlat + att människorna där nere totalvägrade ta emot pengar från en söt liten tjej som jag... Rullande ögon )

Men helt bra röka måste jag säga att det var. Mycket glad
Till överst på sidan
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2005-12-20 | 1:11:51    Rubrik:

Bor i USA just nu.

Fint gott om cb i den staden jag befinner mig.
For ett ounce (28 gram) betalar du mellan $100 (800 kr) och $200 (1600 kr) beroende pa kvalitet. Betalar du 200 dollar blir du antingen blast eller sa ar det riktigt javla fire, riktigt mys-mys.
Det billiga bush-weedet ar inte sa daligt heller, mycket battre an det billiga hemma i Sverige.

Har letat efter Purple Haze och alla sanna "kanda" strains, men verkar vara tomt pa sant har.

For ovrigt sa tror Amerikanarna att vi har mycket battre gras i Sverige (Battre gras i Europa, dom ser hela europa som ett land typ :D), och mycket friare syn pa cb an dom. Om dom bara visste hur illa det ar hemma.

:EDIT:
Editerade lite efter ett paranoid-anfall.
Till överst på sidan
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2005-12-24 | 1:17:59    Rubrik: Chile-Peru

hej alla rodogda! jag bor for tillfallet i chile men befinner mig just nu i Peru...

I chile e grasset bra men svart att fa tag i..
I peru fick jag tag i Mkt och billigt dunder gras i Cusco vid Machu Picchu...
nu ska jag upp pa hotellet och blaze lite..

ta hand om er.. Abdikan Cool
Till överst på sidan
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2006-03-09 | 14:18:32    Rubrik: Utlandssvenskar

Har precis kommit hem från tre år i Switzerland och har under denna tid sätt en förändring av synen på grönt förändras avsevärt. Om man har upplevt amsterdam så tycker jag att Switzerland är ett ställe värt att prova. Det har dock gått från att ha varit väldigt öppet (med påsar sålda med "blått te" till salu i många av coffee shopsen till att nu enbart gå via kontakter men dock enkelt att träffa folk på gatan och det röks fortfarande öppet, men kvaliteten är SUPER. Kan ju säga att med en femtedel av populationen rökandes så blir kvaliteten väldigt hög. Priser varierar från 35-100/ gram, men då snackar vi bara indoor och lägsta kvaliteten är SHABANG.
För tips om switzerland tveka inte att fråga. Elakt galen
Till överst på sidan
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2006-03-14 | 3:29:48    Rubrik:

Bor i Bologna, Italien sedan ett halvar och trots den potentielle diktatorns harda slag att i lagen jamstalla cannabis med kokain (material for sisadar tre jointar kan ge sex ars fangelse) ar det ingen som bryr sig och de flesta ungdomar roker pa nastan varje dag har. Har faktiskt inte mott nagon som verkat vara negativ an. Det ar en riktigt chillstad dar man inte behover ga skaka av kold som i vissa andra lander...
Till överst på sidan
Flagellant
Hydra

InläggSkrivet: 2006-03-14 | 4:12:41    Rubrik:

Hej Botta!

Vi har två trådar om den nya italienska CB-lagstiftningen,
men det råder viss nyhetstorka här. Har den nya lag-
stiftningen redan börjat gälla? Hoppas att du har det
betydligt varmare än här! Det svenska vädret just nu
är ju över huvud taget inte riktigt klokt.

Diskussionstråden:
www.swecan.org/modules...mp;t=37761

Nyhetstråden:
www.swecan.org/modules...mp;t=37718
Till överst på sidan
Visa användarens profil
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2006-03-27 | 19:04:45    Rubrik:

Bor i Warsawa, Polen. Har bara rökt grönt hittils, vilket har varit av förvånansvärt bra kvallitet alla gånger. En eller två gånger har jag till och med misstänkt att gräset har vart lacat med något, med tanke på att jag har fått helt sjuka upplevelser, mest åt det negativa hållet. Dock förstår jag inte vad det skulle kunna vara lacat med, och varför. Folk här nere borde ju inte ha råd att laca gräset, inte med dyrare droger iaf.
Peace
Till överst på sidan
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2006-07-19 | 0:52:24    Rubrik:

Heipp,
Bor på Gran Canaria och här finns billigt både brunt å grönt, det är ju lagligt att odla för eget bruk, lagligt att bruka privat men inte offentligt, då kan man åka på 500Eu böter minst. Men har aldrig sett att snuten tar nån som röker en spliff på gatan. Luktar nästan alltid karaktäristisk cb på de fester jag varit Leende

Det bruna varierar en del i kvalitet tycks vara utblandat ibland, mest är det maroccan som finns.

Odlar själv så det täcker mitt eget behov (som vissa dagar är stort he he)
Till överst på sidan
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2006-10-29 | 15:22:08    Rubrik:

Tjena! Bor i Paris sen 2 ar tillbaka.

Finns gras overallt, alla unga roker eller kanner nan som roker ofta.
Narheten till Spaninen och Portugal och Holland marks tyyydligt.

finns det nagra andra swecannare i paris? Letar bla efter nan bra tradgards affar....

c ya
Till överst på sidan
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2006-11-26 | 17:18:48    Rubrik:

Malaga Har. Skit skont stalle, Bra och billigt hasch Skont folk och skit nice vader. sitter har nu i slutet pa november och det ar lite over 20grader skulle ja tro. Kan inte bli mkt battre.

Har nagan vagarna forbi sa Lamna ett meddelande eller na sa traffas vi o roker en stadig. Blinka
Till överst på sidan
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2006-11-27 | 8:50:08    Rubrik:

Jag är en Svenne som bor i Taiwan.

Här köper man en svart klistrig haschboll för runt 70 SEK/g.
Det senaste gräset jag fick tag på var nått mörkgrönt oreganoliknande material ihoppressat tillsammans med kvistar & frön. Gråtande eller väldigt ledsen Julafton för den som gillar smaken av klorofyll. Ledsen

Skulle kunna tänka mig sätta upp en odling innomhus, men det är dödstraff på odling, innehav, överföring och frakt av gräs och frön i Taiwan..

Så det tåls att tänkas på en gång till.. Shockerad
Till överst på sidan
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2006-11-29 | 23:58:52    Rubrik:

Det kan jag saga ar en av dom skonaste sakerna med spanien, enligt folk i grow-shops osv sa ska det vara lagligt att ha ca 4st plantor har i malaga, jag har ingen aning men dom verkar ta det jakligt lugnt med rokat har, blir nog sa att vi slanger upp ett gang safort vi skaffat huset, Woho! hoppas ni har det gott dar ni ar alla swecan folk.
Till överst på sidan
mellow
Gräsfläckar på knäna

InläggSkrivet: 2006-12-01 | 18:52:55    Rubrik: Re: Bor i London sedan fyra månader...

Nicklaw wrote:

Om ni ska hit på nån weekend eller nåt så hör av er så kan jag visa var man kan tjacka de grymmaste fruktsmoothisarna med hampa pulver!

Bless

Bor i London sedan 3-4 ar tillbaka, hur hittar jag fruktsmoothisarna ? Gar mest ut i Camden,Brixton o bricklane sa man moter ju lite stoners overallt vilker ar soft Leende

Pether
Till överst på sidan
Visa användarens profil
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2006-12-09 | 19:07:17    Rubrik:

Chillar i Granada. Riktigt shyst stad och roka finns overallt, alla mojliga sorters brunt vart man an gar. Gront stoter man pa ratt ofta ocksa, fran standard och uppat. Om nagon ar i krokarna sa slang ivag ett pm!
Till överst på sidan
Stukad_Apa
Nyfrälst och hög

InläggSkrivet: 2006-12-21 | 18:32:16    Rubrik:

DurbanP wrote:
Tjena!

Jag bor i Brisbane, Australien. Mycket glad pleased
Gras finns i overflod har, bade hydro odlat, och Bushweed.
Australien liknar USA ganska mkt nar det galler cannabis, i vissa stater ar det 'lagligt' eller avkriminaliserat. South Australia, Australian Capital Territory och Western Australia ser ganska latt pa CB.
New South Wales ar relativt harda, dock ligger ju Nimbin ( Australiens svar till Christiania) i NSW... I Queensland dar jag bor far man en boteslapp om man blir ertappad med CB under 20g, det raknas som eget bruk. Har du mer an 20g raknas det som 'trafficing', dvs for forsaljning, och da blir det andra bullar! Gråtande eller väldigt ledsen Rullande ögon
Hydro graset luktar fruktigt, har oftast mer kompakta buds, medans Bushweed luktar mer at torkat ho eller nyslaget gras, och ger lite mer ogras liknande buds, ibland finns Bushweed som ser ut, luktar och smakar som hydro....det ar toppen!!! Mr. Grön
Priset varierar mellan Bush och hydro, men man far 30g for 440 SEK, ungefar 14 kr/gram. Helt ok!
Bor det ngn fler i Australien?

Hej svejs

Hej på dej DurbanP. Har lite fråger angående Australien. Har du bott där länge? Hur är det me jobb där? Är det lätt och fixa? Helt enkelt, hur är livet i Australien? Är lite nyfiken. Har varit sugen och är fortfarande sugen på och flytta dit.

Lev Väl! Cool
Till överst på sidan
Visa användarens profil
sticky
Gräsfläckar på knäna

Från: svalkar mig i gyttjan

InläggSkrivet: 2007-01-09 | 10:54:11    Rubrik:

Stukad_Apa wrote:
DurbanP wrote:
Tjena!

Jag bor i Brisbane, Australien. Mycket glad pleased
Gras finns i overflod har, bade hydro odlat, och Bushweed.
Australien liknar USA ganska mkt nar det galler cannabis, i vissa stater ar det 'lagligt' eller avkriminaliserat. South Australia, Australian Capital Territory och Western Australia ser ganska latt pa CB.
New South Wales ar relativt harda, dock ligger ju Nimbin ( Australiens svar till Christiania) i NSW... I Queensland dar jag bor far man en boteslapp om man blir ertappad med CB under 20g, det raknas som eget bruk. Har du mer an 20g raknas det som 'trafficing', dvs for forsaljning, och da blir det andra bullar! Gråtande eller väldigt ledsen Rullande ögon
Hydro graset luktar fruktigt, har oftast mer kompakta buds, medans Bushweed luktar mer at torkat ho eller nyslaget gras, och ger lite mer ogras liknande buds, ibland finns Bushweed som ser ut, luktar och smakar som hydro....det ar toppen!!! Mr. Grön
Priset varierar mellan Bush och hydro, men man far 30g for 440 SEK, ungefar 14 kr/gram. Helt ok!
Bor det ngn fler i Australien?

Hej svejs

Hej på dej DurbanP. Har lite fråger angående Australien. Har du bott där länge? Hur är det me jobb där? Är det lätt och fixa? Helt enkelt, hur är livet i Australien? Är lite nyfiken. Har varit sugen och är fortfarande sugen på och flytta dit.

Lev Väl! Cool

Tjena! Flyttade just fran sydney till melbourne. Kan saga att jobb och bostad ar skit latt att fixa jamfort med sverige. Har varit i AU i 4 manader nu och inte haft nagra direkta problem med nat av det. Om du ar sugen pa att sticka hit sa ar allt du behover ett workingholiday visa(som du soker hos australienska ambassaden). I princip alla som soker far ett. Med visat har du ratt att jobba och leva i Au i 12 man. Ar sjalv har pa workingvisa, super soft.
Till överst på sidan
Visa användarens profil
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2009-02-22 | 18:20:19    Rubrik:

Hejsan , uppar denna tråden lite!
Jag bor på mallorca sedan X år tillbaks, tänkte kolla om någon härifrån bor eller semestrar här?

PAro
Till överst på sidan
dumelaka1337
Garderobssnille

InläggSkrivet: 2009-07-22 | 21:52:37    Rubrik:

Paro wrote:
Jag bor på mallorca sedan X år tillbaks, tänkte kolla om någon härifrån bor eller semestrar här?

PAro

tja paro. min kusin är där nere just nu. funderar på att dra ditt.
hur är lagar om röka? och odlingar?
dyrt att leva?
Till överst på sidan
Visa användarens profil
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2009-07-26 | 19:03:28    Rubrik:

bor och jobbar i oslo. köper bra gräs för 140nok/g..
det är dyrt... men vad ska man göra? Leende
Till överst på sidan
Maroxx
Ganjaman

InläggSkrivet: 2009-08-16 | 23:55:17    Rubrik:

Paro wrote:

PAro

Likt dumelaka undrar jag hur det är att flytta till södra spanien, jag har seriösa planer på att dra till malaga/costa del sol("känner" en skotte som bott där hela sitt liv) och har inte den blekaste hur mycket pengar och förberedelser jag behöver

Är det dyrt? hur hittar man bostad och jobb enklast?
Till överst på sidan
Visa användarens profil
NisseYaklom
Nyfrälst och hög

InläggSkrivet: 2009-08-22 | 10:13:15    Rubrik:

Bor sedan -99 i Kambodja,, ett bra ställe o bo på om man e flummare. Gräset e billigt och man får odla max 10 plantor hemma legalt.

Just nu i Sve på semester 2 mån,, andra gången på tio år Mycket glad
Till överst på sidan
Visa användarens profil
brun
Småodlare

InläggSkrivet: 2009-08-25 | 23:22:33    Rubrik:

Här bor jag sedan en tid tillbaka.

www.youtube.com/watch?v=KPdrRvrkTSk
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Hank_Moody
Ganjaman

Från: Hollywood

InläggSkrivet: 2009-08-25 | 23:31:39    Rubrik:

brun wrote:

Då borde väl du ha lite input på dumelakas och Maroxx frågor ovan, även om du bor i nordöstra delen? Leende

Schysst val av boplats för övrigt. Hade jag möjlighet skule jag göra detsamma. Mycket glad
Till överst på sidan
Visa användarens profil Skicka e-post
brun
Småodlare

InläggSkrivet: 2009-09-03 | 19:45:43    Rubrik:

Hank_Moody wrote:
brun wrote:

Då borde väl du ha lite input på dumelakas och Maroxx frågor ovan, även om du bor i nordöstra delen? Leende

Schysst val av boplats för övrigt. Hade jag möjlighet skule jag göra detsamma. Mycket glad

Nej inte egentligen, det är ju två helt olika ställen, och inget ställe är den andra likt i Spanien, förutom kvinnorna, dom är lika vackra över allt. Alla provincer eller var det kallas har sin egen kultur och språk. Kan ju bara tala för hur det är i Barcelona, och här är det lite dyrare att leva än där nere skulle jag tippa på. Hyrorna ligger runt 280-400 euro för ett rum. Mat och dylikt är lite billigare än sverige beroende på vart man handlar (billigast är att gå till de midre lokala grönsaks affärerna, samma med frukt). Öl och vin kostar inget. Och det är lagligt att odla 2-3 plantor hemma, hör olika varje gång. Och röka görs det väldigt öppet, på gator och barer, och det är aldrig problem att få tag på.

www.loquo.com/es_es

är en bra sida för jobb och letande av lägenhet. Den är väl dock mest riktad åt folk som bor i Barcelona, men det finns för andra ställen också.

Nu vet jag inte om det hjälpte något alls, är rätt stekt. Hoppas det var till någon nytta. Razz
Till överst på sidan
Visa användarens profil
MrGurka
Nyfrälst och hög

InläggSkrivet: 2009-10-10 | 18:17:05    Rubrik:

brun wrote:

Oh du bor då bra fint du! Önskar man kunde åka dit och njuta en stund. Du har inte en soffa att hyra ut? haha Blinka
Till överst på sidan
Visa användarens profil
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2009-12-07 | 1:21:51    Rubrik: montreal

Jag bor i Montreal och situationen har sammanfattas i denna artikel

www.webehigh.com/city/...ITYID=2038

a different reporter noted: "Thought I saw a cop wave to me while I took a toke from my pipe one evening after dinner."

and also: "Most cops that i have encountered were pretty cool about the pot, they just gave it back and told me to have a nice day, but other cops will ether throw it out or if the cops having a bad day, will fine you "

and also: "Police are very very easy with weed here. I once was walking downtown with a spliff and I walked by a police car. The officers looked at me and drove off. as long as you dont look sketchy or like a dealer they wont do much. if you like to smoke in parks its amazing because not many people will bother you. Unless you go to certain parks with security. LIke in the area of Westmount there are Public Security Officers Aka PSO's and even Banana PoPo(this name is given to them because of their bright yellow give-a-way jeeps) and they will be annoying. They cant do much but Kick you out or call the actual Police on you. so if you're ever in the area remember to just walk away."

All langning har styrs av motorcykels klubbar, Iaf dom som som har det som heltids jobb.
Man kan fa nastan allt levererat till dorren.

sma privata odlare har oroar sig inte for polisen utan for att det kommer vara mc affilierade killar som knackar pa dorren.

Dom ger ett enkelt ultimatum, odla for oss och vi betalar for hyran utrustningen och ger dig xxx$ for xxxkg och det ar bast for dig att du inte fuckar upp det..

eller sa tar dom all din utrustning och gras och lamnar dig ifred.
Till överst på sidan
Flesheater
Nyfrälst och hög

InläggSkrivet: 2009-12-18 | 18:55:38    Rubrik:

Fan låter nice där i Montreal förrutom det där med mc maffian.

Hur är klimatet där? Typ som i Sverige eller?
Till överst på sidan
Visa användarens profil
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2009-12-19 | 8:04:40    Rubrik:

Klimatet ar svinkallt pa vintern Oh my god!
svinvarmt pa sommarn Cool
pga luftfuktigheten.
Till överst på sidan
frilansaren
Ganjaman

Från: Headlight

InläggSkrivet: 2011-03-19 | 14:13:04    Rubrik: Re: Swecan-anvandare bosatta utomlands?

Någon som bor i Spanien eller runt omkring?
PMa GÄRNA mig då, håller på att söka info om vart jag kan flytta och tillvägagångs sätt osv.

Visserligen är Spanien bara en tanke, viktiga för mig är att det är att land med medicinsk cb (eller helt lagligt)
Även gärna ett varmt land Leende

bless
Till överst på sidan
Visa användarens profil
thaistick
Garderobssnille

Från: asien

InläggSkrivet: 2011-06-06 | 20:12:05    Rubrik: Re: Swecan-anvandare bosatta utomlands?

Thailand flod o djungel mode..

5-10 g ca 60-80 kr pressad ganja..

sen opressad direkt köpe från odlare dvs din granne =)

eget odlat från bra spots i djungeln..

inga turister...
Till överst på sidan
Visa användarens profil
robinho
Gräsfläckar på knäna

Från: Väst om gränsen

InläggSkrivet: 2011-08-06 | 0:56:02    Rubrik: Re: Swecan-anvandare bosatta utomlands?

Har precis flyttat från Dallas, USA till Oslo. Stor skillnad på kalité och priser.

Texas hade ganska strikta regler angående CB, men det finns i sådan stor utsrtäckning att det aldrig är problem att få tag på bra röka (fann under mina 5 år nästan alltid bra weed). Och priserna var bra, mellan $30-40 för 3,5g.

Galna priser i Oslo där det ligger mellan 600-800 NOK för 5g. Så nu kör jag egen-odlat!

PM:a gärna om du är i Oslo trakterna.
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget   Utskriftsvänlig sida   Forumindex Resor och andra kulturer
Sida 2 av 2
Alla tider är GMT + 1 timme
Gå till sida Föregående  1, 2

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet
Du kan inte bifoga filer i det här fourmet
Du kan ladda ner filer i detta forum

© Swecan | Copyright Policy | Privacy Policy | Advertising | Credits