Swecan
Magic Vaporizers
Forum
Toggle Content   Registrera
.:: Magasin :: Forum :: Chat :: Galleri ::.

Donera

Stöd Swecan ekonomiskt! Donera valfri summa.

Teneriffa
Resor och cannabiskultur utanför Sverige.
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget   Utskriftsvänlig sida   Forumindex Resor och andra kulturer

Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne  
Författare Meddelande
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2005-11-11 | 16:57:31    Rubrik: Teneriffa

Tjah alla glada! Ska åka på semester nu i december.. undrar om nån varit dära tidigare. Hur är det med cb/hasch dära? Jag åker inte dit med hopp för att hitta bra röka. Bomba mig med saker man kan göra dära förutom att ligga o steka i solen ;o) Peace!!
Till överst på sidan
Visa användarens profil Besök användarens hemsida
Yerba
Gräsfläckar på knäna

InläggSkrivet: 2005-11-20 | 17:29:06    Rubrik:

vart på Tenerife kommer du hålla till?
Till överst på sidan
Visa användarens profil
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2005-11-20 | 20:43:45    Rubrik:

Mellan vilka datum?
Min sons pappa har bott på Teneriffa och han ska snart ner dit med sin familj (inklusive min son). En supertrevlig flummande indian... Kanske är ni där samtidigt? Han har en del kontakter, dock inte precis när det gäller nattlivet eftersom hans fru inte vill att han ska vara ute på kvällarna...

C.
Till överst på sidan
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2005-11-21 | 2:50:09    Rubrik:

CB och Hasch är tämligen accepterat på Teneriffa. Inga problem att hitta om man frågar. Fråga efter "Chocolate" (Marijuana går ju alltid bra också).. Blinka

Är du i turistområdena är det dyrt och dessutom eftersökt av polisen. (nåja, värst för de som dealar)

Åker du till de inhemska spanska samhällena på norra delen av ön behöver du bara veta vart du ska gå för att hitta röka. Det är mer eller mindre "accepterat" att försäljarna håller sig på vissa ställen...vid någon viss bar...eller vid ett visst hörn i ett bostadsområde.... alla, inklusive polisen vet om det och är lugna med det...så länge det håller sig där...
Fråga några snälla ungdomar vetja... gamla som unga röker...

Kvalitet kan vara varierande.. haschmässigt är det marockanskt som gäller... och tämligen billigt (allt har ju dock blivit _mycket_ dyrare där sen euron infördes, och sen dess har jag inte rökt... så det kan självklart blivit dyrare) Leende

Åk upp på Teide vetja... superjuste utsikt...man hamnar lätt ovanför molnen... Åker du dit nu är det dessutom med stor sannolikhet snö där uppe... skitfint på vägen upp, massa olika "klimatzoner"...ta med varma kläder... Blinka och kör försiktigt... Skrattande

LoroParque är också superfint... Gorillorna är mycket imponerande.. (tyckte jag iaf Shockerad )

Njut av en häftig ö som innehåller alla fyra årstider samtidigt..
Till överst på sidan
Yerba
Gräsfläckar på knäna

InläggSkrivet: 2005-11-22 | 20:39:52    Rubrik:

Livingreality: värkar som du har bra kolla på Tenerife..
har själv varit regelbundet där sen jag var 6, kul att man känner likadant.

som sakt rökat är skyst. om du har tur hittar du skyst gräs.. finns många som odlar i det perfekta klimatet.. både inne och ute.
det bruna rökat brukar kosta för 8g runt 24-30€ fråga efter typ un (uevo)
eller (bolla) eller (grifa)..eller vaför inte hashich/chocolate.. eller hur det stavas...
i parker/torg hittar du det mästa.
vad du engör fråga hällst inte maroccaner.. har själv blivit blåst.. Gråtande eller väldigt ledsen
ser du surfare fråga dom, vet/har oftast röka!

Njut av havets vågor om du tar dig dit!
Till överst på sidan
Visa användarens profil
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2005-11-23 | 4:32:30    Rubrik:

ahh gött ska snart dit själv så Leende 11 december . ahh första inlägget också Razz
Till överst på sidan
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2006-01-02 | 2:50:53    Rubrik:

J*vla skitställe fanns ju fan ingetting :/ (playe de las americas)
Till överst på sidan
Yerba
Gräsfläckar på knäna

InläggSkrivet: 2006-01-21 | 0:59:11    Rubrik:

syn att du upplevde det så:(
var själv över nyår där rökte väldigt skyst gräs.. "Dutch Dragon" 100%sativan, out door grow.
och det i Las Americas. Som sakt det gäller att ha kontakterna..
tydligen var det dåligt med brunt, och årets hash var skit. antingen var folk kräsna eller så var det bara så.

om folk är sugn att se lite bilder så kan jag lägga upp ett gäng.

gör det nog endå Cool

peace!
Till överst på sidan
Visa användarens profil
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2006-03-07 | 1:58:55    Rubrik: Teneriffa

Tja
sitter pa mitt hotell i puerta de la cruz och ar sugen som faan pa lite roka, det ar ingen som kan tipsa om nat stalle istan man kan ga till dar man har chans att fa tag pa na rokbart.
Hoppas pa svar snarast, ar bara har i 5 dar till.
Till överst på sidan
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2006-03-07 | 12:51:12    Rubrik:

Yerba wrote:
syn att du upplevde det så:(
var själv över nyår där rökte väldigt skyst gräs.. "Dutch Dragon" 100%sativan, out door grow.
och det i Las Americas. Som sakt det gäller att ha kontakterna..
tydligen var det dåligt med brunt, och årets hash var skit. antingen var folk kräsna eller så var det bara så.

om folk är sugn att se lite bilder så kan jag lägga upp ett gäng.

gör det nog endå Cool

peace!

Lägg gärna upp ett par bilder. Det vore trevligt.
Till överst på sidan
New_farmer
Guerilla Grower

InläggSkrivet: 2006-03-07 | 15:08:17    Rubrik:

harleymarlboro wrote:
J*vla skitställe fanns ju fan ingetting :/ (playe de las americas)

Döm inte stället för att du inte hitta, jag fick tag i massor av gott röka på lågsäsongen dessutom... 4-5 gubbar riktigt sjysst sten för 20euro Mycket glad
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Yerba
Gräsfläckar på knäna

InläggSkrivet: 2006-03-21 | 17:00:06    Rubrik:

Men orka! det är det man har i varanan tanke. Men så tog jag mig samman för att dela med mig lite av det som gör Tenerife till ett paradis för mig!

Här har vi en ståtlig Boganvill.

Okänd kleng blomma.

Play soccoro, Ett skyst surf spot för alla stora som små, beach brake! Men se upp ibland kan det vara starka strömar, hör er för med bad vakten ifall det känns osäkert.

obs surfaren!

Dutch Dragon 100% sativa

lite presenter Mycket glad

Så här kan det se ut från flygplanet.

Här har vi Alperna! NEE da skoja det är ju Teide!

Går man upp tidigt kan man få se sånt här!

På besök hoss ett par polare!

setupen....

Sen kan man ju ta en tur upp i bergen.

spännande!

Taganana! Där ner finns ett surf spot som heter \"Los dos Hermanos\" Beach brake.

En liten strandkanin tittar fram Skrattande

det va allt, peace and love!

Senast ändrad av Yerba den 2006-04-17 | 11:30:01, ändrad totalt 2 gånger
Till överst på sidan
Visa användarens profil
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2006-03-22 | 13:13:02    Rubrik:

Härliga bilder!
Gillar strandkaninen! Skrattande
Till överst på sidan
Yerba
Gräsfläckar på knäna

InläggSkrivet: 2006-03-22 | 14:28:52    Rubrik:

Naken-Janne wrote:
Härliga bilder!
Gillar strandkaninen! Skrattande

bilderna är från mitt personliga album. Kul att du gilla dom!
haha, a den tittade fram efter en holk mjukklibbig smaskig pollen Yeah!
skapade kaninen med hjälp av en canadensare från Quebec. stört skön!

/Yerba
Till överst på sidan
Visa användarens profil
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2006-04-16 | 20:19:54    Rubrik: teneriffa, playa de las americas

var där i februari, och köpte snuskigt kletig pollen av en sydamerikansk amsterdam-bo som hette miguel, arbetslös och lätt vinalkoholiserad.. lite väl mycket henna i biten dock, smakade mysko..
annars var det ana trevlig resa.. mycket vacker ö! såg en del av det som yerba hade med på bilderna. var fantastiskt stenad.. den brutna armen gav mig få bekymmer!
Till överst på sidan
Yerba
Gräsfläckar på knäna

InläggSkrivet: 2006-04-17 | 11:34:45    Rubrik: Re: teneriffa, playa de las americas

stukman wrote:
var där i februari, och köpte snuskigt kletig pollen av en sydamerikansk amsterdam-bo som hette miguel, arbetslös och lätt vinalkoholiserad.. lite väl mycket henna i biten dock, smakade mysko..
annars var det ana trevlig resa.. mycket vacker ö! såg en del av det som yerba hade med på bilderna. var fantastiskt stenad.. den brutna armen gav mig få bekymmer!

Hmm henna i biten låter inge vidare! Har hört att det bruna inte ska vara som förr Elak eller helgalen ska i sommar till Cadiz och undersöka´saken Elakt galen
Hoppas du såg någon lurig strandkanin Skrattande

/mvh Yerba
Till överst på sidan
Visa användarens profil
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2006-12-04 | 0:04:39    Rubrik:

Ska själv till Teneriffa över jul, undrar hur de e me rökat på: playe de las americas (eller hur de nu stavas)... E de mycket poliser på farten där, och är de lätt att få tag på lite röka?
Till överst på sidan
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2006-12-07 | 18:10:28    Rubrik:

Hmm, Teneriffa verkar ju helt soft. Man kanske skulle försöka ta sej dit nån gång...

Schyssta bilder du lagt upp förresten! Mycket glad
Till överst på sidan
Yerba
Gräsfläckar på knäna

InläggSkrivet: 2006-12-21 | 14:45:22    Rubrik:

miss_mec wrote:
Hmm, Teneriffa verkar ju helt soft. Man kanske skulle försöka ta sej dit nån gång...

Schyssta bilder du lagt upp förresten! Mycket glad

Det e jekla soft! men vill man uppleva spansk kultutr så ska man besöka fast landet. Tenerife är lite of side och folk som bor där har inte mycket annan kännedom om kultur och folk. Ledsen tråkigt men så är det... tycker jag iafall...

Försöka låter bra! gört och hör av dig när det blir kanske man prickar samma tider.

kul att du gilla bilderna!

mvh/ yErbaharats!!
Till överst på sidan
Visa användarens profil
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2007-01-10 | 20:55:08    Rubrik:

Jag var i Los Cristianos på teneriffa för några år sen med en polare. Det var en rätt tokig vecka. Vi gick ut nästan direkt vid ankomst för att fixa röka. På kvällen hittade vi en kille som spelade bongotrumma i en gångtunnel. Han hade bra grejer men till turistpris. Vi blev världens polare med honom men sen sneade han när vi hade 5 cent för lite. En av kvällarna satt vi på muren vid strandpromenaden i utkanten av playa del ingles och meckade, min polare rullade filtret. Helt plötsligt står det tre snutar framför oss och skriker på spanska(ingen av oss kunde spanska). Jag hade suttit och smulat haschet i handen då jag släppte det. De verkade inte märka det utan gick på den andre killen som satt med papperena, han fick säkert tio rejäla örfilar. Sen visiterade de oss in i minsta detalj, tömde ur ciggen i mitt paket och letade men tittade inte i hans paket vilket dessutom saknade lock, däri biten låg. Riktigt nervigt, de släppte oss med en del förmaningar, vi sprang som fan så fort vi kommit runt hörnet. En annan dag hyrde vi varsin skoter för att köra upp på teide för att kolla. Vad vi inte visste var att det fanns ytterst få mackar på detta mäktiga berg. Vi körde på ångorna ner till en by som heter vilaflor, europas högst belägna f.ö. om jag inte minns fel. Där hittade vi bensin och käkade. Vid det här laget hade det börjat mörkna. Ni som varit där vet att vägen ner still stan är en knepig serpentinväg. Bakom oss kom ett gäng spanska ungdomar i en jeep som var ute och festade, de började jaga oss med bilen och stänga av sitt lyse i 180graderskurvorna. De var efter oss hela resan ner jag fattar inte att vi överlevde. Parkerade skotrarna snabbt som fan och stack ner på stan. Jobbigt mycket engelsmän där tyvärr. Fin natur. 100ggr bättre än Fuerteventura det är bara öken och storm.
Till överst på sidan
Yerba
Gräsfläckar på knäna

InläggSkrivet: 2007-01-12 | 15:52:13    Rubrik:

Shit det där va kul läsning! Skrattande
Vägen ner är jäkla seg....
men vilken tur med copsen!

mvh/Yebra
Till överst på sidan
Visa användarens profil
ProZack
Garderobssnille

InläggSkrivet: 2009-09-11 | 21:28:57    Rubrik:

Börjar närma sig en Teneriffa resa för min del. Någon som har tips på något bra ställe man bör besöka?
Till överst på sidan
Visa användarens profil
svinet
Gräsfläckar på knäna

InläggSkrivet: 2009-12-18 | 16:19:08    Rubrik:

blir en vecka för mig i januari, ni som inte har hittat något att röka har ni letat mycke eller bara frågat sånna som uppenbart är rökare?
Till överst på sidan
Visa användarens profil
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2010-02-14 | 14:15:53    Rubrik:

Gå bara ut och gå och stanna till vid ett ställe som heter "bob reagge bar" så om du har turen med dig så kommer en afroman och ställer frågan: Do you want some haschich? Sen så finns det otroligt mycket försäljare av glas ögon/klockor, Fråga dom, bara ett litet tips;) Då på Playa de las americas.

Mvh
Till överst på sidan
nizzeliten
Avstängd pga spam

Från: Svealand

InläggSkrivet: 2011-03-28 | 2:35:52    Rubrik: Re: Teneriffa

fina bilder mycket och läsa =) jag har själv familj ner i los cristanos och har varit där nere minst 1 gång om året sedan man var 8 och nu på senare tid ham man hittat mockonskt =D väldigt fin kvalle som sagt bar och gå längs strandpromenaden och leta efter färgade snubbar som säljer glasögon och dyl fråga där där fins som sagt alltid =D
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget   Utskriftsvänlig sida   Forumindex Resor och andra kulturer
Sida 1 av 1
Alla tider är GMT + 1 timme

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet
Du kan inte bifoga filer i det här fourmet
Du kan ladda ner filer i detta forum

© Swecan | Copyright Policy | Privacy Policy | Advertising | Credits