Swecan
Magic Vaporizers
Forum
Toggle Content   Registrera
.:: Magasin :: Forum :: Chat :: Galleri ::.

REKLAM
Smoketower

Svårt MS-sjuk svensk kvinna dömd till ett års fängelse
Cannabis medicinska och psykologiska egenskaper. Positiva som negativa.
Gå till sida 1, 2  Nästa
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget   Utskriftsvänlig sida   Forumindex U| Medicinsk cannabis

Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne  
Författare Meddelande
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2008-01-18 | 18:20:50    Rubrik: Svårt MS-sjuk svensk kvinna dömd till ett års fängelse

Svårt MS-sjuk svensk kvinna dömd till ett års fängelse
www.fajaf.com/lokalt/m...ml#080116f
Till överst på sidan
Visa användarens profil Besök användarens hemsida
Imagine
Nyfrälst och hög

Från: Stockholm

InläggSkrivet: 2008-01-20 | 2:22:17    Rubrik: Vad kan VI göra då ?

Kan man skicka brev till henne...? Hjälpa henne på något sätt ?
Det känns ju som om vi lever i Nordkorea, och hon är en politisk fånge vare sig hon vill det eller ej...

shanti
Till överst på sidan
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2008-01-20 | 14:45:08    Rubrik: Re: Vad kan VI göra då ?

Imagine wrote:
Kan man skicka brev till henne...? Hjälpa henne på något sätt ?
Det känns ju som om vi lever i Nordkorea, och hon är en politisk fånge vare sig hon vill det eller ej...

shanti

Det bästa är att försöka skapa opinionsbildning:

E-post till Beatrtice ask via registrator = www.sweden.gov.se/pub/...p&l=sv
E-post till Statsministern Fredrik Reinfeldt =
www.sweden.gov.se/pub/...p&l=sv
Sveriges advokatsamfund= info @ advokatsamfundet.se
Regeringsrätten = regeringsratten @ dom.se
Justitekanslern = registrator @ justitiekanslern.se
Uppdrag granskning = granskning @ svt.se
+ svt.se/svt/jsp/Crossli...os=extra_0
Dagens Nyheter = www.dn.se/DNet/jsp/pol....jsp?d=587
Expressen = caroline.kjaergaard @ expressen.se
Till överst på sidan
felicia
Avstängd och inte välkommen tillbaka

Från: skåneland

InläggSkrivet: 2008-01-21 | 15:45:32    Rubrik:

så sjuukt.....
stackare....

helt jävla hjärtlösa!!!!
undrar vad do tänker när de tar såna sjuka beslut!?!?
Till överst på sidan
Visa användarens profil
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2008-01-22 | 11:57:10    Rubrik:

Tack fajaf för de bra länkarna!
Ska genast skriva brev till dem alla.

kram
C.
Till överst på sidan
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2008-01-22 | 12:31:46    Rubrik:

Uppdrag granskning har fått ett tips..!

Må bäst...
Till överst på sidan
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2008-01-22 | 13:17:31    Rubrik:

Ja, jag har hört det också, men vet inte om de är på gång med det?
Jag tror att Expressen är på gång med något.

meddelar
C.
Till överst på sidan
pink
Opålitlig

Från: Mellan Uppland och Sörmland!

InläggSkrivet: 2008-01-22 | 15:43:39    Rubrik:

Nu har jag skrivit till Kära Beatrice Ask!
Och alla som vill kan ju använda min text som en mall, om man inte vet hur man ska formulera sig!

Så här fungerar det i förra regeringen, och möjligen i denna också?

Stadsministern har bett sin pressekreterare att meddela honom om han får över 100 privata brev i ett ärende, under en kortare period. Om det då inträffar så brukar frågan tas upp för diskussion. Handlar det om tusen brev så går hans ut i medierna och kommenterar ärendet.

Så Skriv, skriv!

"Kära Beatrice Ask!

Ta ditt förnuft till fånga med tid är. Det är helt orimligt att en svårt sjuk patient i progressiv MS skall slängs i fängelse, för att Ni politiker inte vill/kan ta åt Er av den senaste forskning om cannabis i medicinskt sammanhang. Alla kan vi bli sjuka!
Benåda därför Susanne Eriksson innan hon dör i fängelset, så har ni min röst vid nästa val!"
Till överst på sidan
Visa användarens profil Skicka e-post
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2008-01-22 | 17:18:29    Rubrik:

Snälla redigera texten så det åtminstonde är korrekt stavat. Leende

Känns som att det är A och O för att bli tagen seriöst.

**** Tar mig friheten att korrigera lite, inget illa ment!***

"Kära Beatrice Ask!

Ta ditt förnuft till fånga medans tid är. Det är helt orimligt att en svårt sjuk patient i progressiv MS skall slängas i fängelse, för att Ni politiker inte vill/kan ta åt Er av den senaste forskningen angående cannabis avsett för medicinskt bruk. Alla kan vi bli sjuka och förväntar oss att få adekvat smärtlindring.

Benåda därför Susanne Eriksson innan hon dör i fängelset, så har ni min röst vid nästa val!"

***/redigerat****

Man kanske skall ta och länka till en artikel ang fallet oxå, "Susanne Eriksson" kanske inte säger dem så mycket? Eller..?

Allt för att det skall bli bättre..! Leende

Må bäst...
Till överst på sidan
pink
Opålitlig

InläggSkrivet: 2008-01-22 | 18:11:38    Rubrik:

Tack!

Det känns lite märkligt att använde en persons olycka, som en språngbräda i cannabisfrågan! Å andra sidan fick vi bara någon sorts garanti för att hon stöder kampen, så skulle det genast kännas bättre; men detta är ju bara ett delmål. Nästan anhalt är ju få cannabisen helt avkriminaliserad!

Jag kan mycket väl tänka mig att detta rättsfall spelar oss i händerna – politiskt! Om det utnyttjas på rätt sätt, och medier hackar på, så kan det komma att bli en vagel i ögat för regeringen. Men undervärdera inte den grundläggande konservativa synen som Sveriges makthavare har på cannabis. Jag kan tänka mej vad som helst, för att få tyst på oss!

Get Up, Stand Up, for your right
Get Up, Stand Up, don't give up the fight
Blinka
Till överst på sidan
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2008-01-22 | 18:16:33    Rubrik:

Både Reinfeldt och Beatrice har nu fått mail. Uppmanar härmed alla medlemmar på swecan att skicka ett mail de oxå.

Må bäst...
Till överst på sidan
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2008-01-23 | 13:47:55    Rubrik:

Skicka gärna med denna länk..

www.expressen.se/ledar...-overgrepp

Må bäst...
Till överst på sidan
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2008-01-23 | 14:36:42    Rubrik:

Nu är hennes fall uppe på tapeten!
Isobel på Expressen har skrivit en ledare som publicerades idag!
Läs mer i länken i föregående inlägg!

In och skriv kamrater!
Men kom ihåg att vi snackar medicinskt bruk där och inte rekreationsrökande...

Både svt och tv4 har hört av sej och vill följa upp det!
Diskussioner förs bakom kulisserna kring hur vi ska följa upp det här rent politiskt.

Det är Susanne själv (via sin medhjälpare) som tagit kontakt med mej som ledare för Normal och bett mej hjälpa henne att få komma till tals. När hon försökte på egen hand var ingen intresserad.
Aftonbladet och Metro tackade nej till att skriva om det förra veckan men som tur var ville Isobel ta upp det.
Susanne är beredd på vad det kan komma att innebära och hon har själv valt att framträda helt öppet
.
Jag bedömer det som rätt att dra ömsesidig nytta i frågan!

rapporterar
C.
Till överst på sidan
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2008-01-23 | 15:18:49    Rubrik:

Det här är så sorgligt.

Även jag har skickat iväg ett brev. Här är den text jag använde, lätt modifierad från exempeltexterna som postats tidigare.

Quote::
Kära Beatrice Ask.
Sveriges inhumana behandling av cannabisbrukare måste sluta!
Ta ditt förnuft till fånga medans tid är. Det är helt orimligt att en svårt sjuk patient skall slängas i fängelse, för att Ni politiker inte vill/kan ta åt Er av den senaste forskningen angående cannabis avsett för medicinskt bruk. Alla kan vi bli sjuka och förväntar oss att kunna få adekvat och human smärtlindring.

Benåda därför genast Susanne Eriksson innan hon dör i fängelset, och ändra lagstiftningen så att liknande aldrig kan inträffa igen, ty annars är vi inget annat än monster!
Hoppas ni kan finna en smula inspiration i det.
Till överst på sidan
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2008-01-23 | 20:10:15    Rubrik:

Anton Abele fick jättemycket uppmärksamhet för sin sak när han skapade gruppen "Bevara oss från gatuvåldet" på facebook. Låt oss göra samma sak!

www.facebook.com/group...1701030515

Kom med och bjud in era vänner! Gruppen lär vara precis nystartad (inte ens en timme) så därav det låga antalet medlemmar.

Värme och kärlek
Till överst på sidan
pink
Opålitlig

InläggSkrivet: 2008-01-23 | 21:04:18    Rubrik:

mycket, mycket bra gjort gammal_christianit!

Och om vi vill sponsra GMM 2008 (anonymt) PMar vi dej då (tyckte du skrev något om det tidigare i någon tråd)?
Till överst på sidan
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2008-01-23 | 21:32:54    Rubrik:

Instämmer med föregående: mycket bra jobbat gammal_christianit! Hoppas att det blåser upp till en liten debatt ( att hoppas på någon verklig förändring i det här landet känns inte riktigt moget än ).
Till överst på sidan
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2008-01-23 | 21:37:03    Rubrik:

Lite OT men:
Du har väl paypal, Pink?
Det ska gå att donera via paypal för dem som har konto, i övrigt letar jag efter någon möjlighet.
Jag tror inte det brukar komma meddelanden vid donationer utan endast när någon valt att betala det så kallade stödmedlemsbeloppet.
Dessa insättningar har hittills för övrigt endast gått till GMM.
(Bortsett från att jag köpt en bok om föreningskunskap och en kassabok...)
Om man vill donera ett lite större belopp och inte kan skaffa paypal kan man PMa mej, ja.
Någon konkret lösning för hur det ska gå till vet jag inte ännu, jag tänker inte lämna ut mitt eget kontonummer annat än till medlemmar jag redan känner.
Men jag tror inte det blir något annat konto i Normals namn innan GMM.

OTar
C.

PS. Det jag egentligen gjorde var att jag skickade något mejl.
Hade vem som helst kunnat göra! DS.
Till överst på sidan
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2008-01-24 | 1:15:09    Rubrik:

Hasch-Ernst wrote:
Anton Abele fick jättemycket uppmärksamhet för sin sak när han skapade gruppen "Bevara oss från gatuvåldet" på facebook. Låt oss göra samma sak!

Kom med och bjud in era vänner! Gruppen lär vara precis nystartad (inte ens en timme) så därav det låga antalet medlemmar.

Värme och kärlek

32 members and counting.. Nu har dessutom Alexander Bard visat sitt stöd och gått med i gruppen! Trevligt.
Till överst på sidan
pink
Opålitlig

InläggSkrivet: 2008-01-24 | 1:15:41    Rubrik:

OT, men du skrev detta i slutet av detta inlägg som har kopplingar till detta rättsfall:https://www.swecan.org/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=54492
så jag undrade bara?
reportaget i expressen är förfärligt! Är detta Sverige! Blä säger jag bara!
Till överst på sidan
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2008-01-24 | 3:00:48    Rubrik:

Hejsan alla

Majk här .

Kanske detta kan hjälpa som en länk vidare uppåt för vad som bör ändras osv.

Visar ju att någon lyssnat iallafall och tänkt till annars vänder detta bara tillbaks mot beslutfattare osv osv.

www.staldal.nu/blog/20...stiftning/

Något som förvånar mig är att det finns inget som helst protocol för hur regeringen skall gåtillväga med utsatta och speciellt med tanke på varför situationen uppstår och uppstått.Och detta med betanke att systemet är väldigt effektift på alla andra områden men inte och lyssna på sin folks vilja.Vilket resulterar i att utsatta drabbas extra hårt och detta i en såkallad """Demokrati"""Och på 2000 talet.

Enligt confucius så värderades en människa filosofiskt sett efter dess handlingar man kan säga du är vad du gör.

Så om samhället ska se sämre eller bättre ut är upp till om människor har förmågan att lyfta på häcken ifall att det skulle behövas.
Men med tanke på den krava situationen med susanne och att Ms är vanligt i norden och ökar så vet vemsomhelst att detta kunde varit Du Jag eller en famliljemedlem eller vän osv.
Pga detta så måste det finnas en humanitetspärr i huvet som slår till och säger : Vad betalar jag skattepengar för?
Tänk om det händer mig?
Vad skulle jag göra.?

Är inte det något snett på bilden då när staten inte följer folkets och samhällsutvecklingens vilja.?

Dom säger att cannabis förvandlar vanligt folk till zombies .
Jasså Men som jag förstått det så blandade man cannabis olja med smör i sverige fram till 1946 så att smöret inte skulle härskna då Thc aminosyran har den konserverande effekten.

Så då måste alla varit zombies förr loool Skrattande Razz
Till överst på sidan
Helghampa
Småodlare

InläggSkrivet: 2008-01-24 | 18:49:24    Rubrik:

Går det att utnyttja Sveriges EU-medlemskap för att tvinga igenom en avkriminalisering av medicinskt bruk? Jag tänker på det finska fallet, där en man gått till holländsk läkare och fått CB utskrivet på recept.

Med ett giltigt recept så kan det väl inte vara olagligt att föra in medicinen från Holland. Jag menar, fri rörlighet och allt...

Bara en tanke. Jag kan ställa upp med finansieringen ifall någon städad, men allvarligt sjuk, person vill testa lagen.

/H
Till överst på sidan
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2008-01-24 | 19:15:37    Rubrik:

Jag är osäker på detdär.

Susanne hade ju blanketter om just en massa ansökan om att få kunna ha möjligheten till cannabis för medicinalt bruk , dessa från canada.

En hel drös med digitala blanketter fast som jag vet det så har polisen beslagtagit datorn och den ska förverkas tydligen.

Förmodligen stack sanningen i ögat på storebror.
Till överst på sidan
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2008-01-25 | 1:19:37    Rubrik:

Wingchun wrote:

Dom säger att cannabis förvandlar vanligt folk till zombies .
Jasså Men som jag förstått det så blandade man cannabis olja med smör i sverige fram till 1946 så att smöret inte skulle härskna då Thc aminosyran har den konserverande effekten.

Så då måste alla varit zombies förr loool Skrattande Razz

ursäkta off-topic, men detta lät intressant! har du källor/någonstans man kan läsa mer?

för att vara on-topic: detta är en skandal... ack, där tänkte jag skriva "utan dess like", men det skulle ju tyvärr inte vara sant. och varför står Expressen som enda (såvitt jag har sett) mainstream-media, upp för Susanne (och, vad gäller vissa krönikörer, cannabisbrukare över huvud taget)? jag håller med om att legalisering är slutmålet, men avkriminalisering för medicinskt bruk är definitivt ett av de viktigaste delmålen.
men nu handlar det om ett enskilt fall, och här hoppas (jag vågar inte säga "tror") jag att folk kan påverka så länge tillräckligt många får veta. jag håller med flera föregående talare om att skapa opinion, skriva till media och politiker, ju fler som skriver desto bättre. skriv gärna om ni får svar också, så alla får veta hur läget ligger till, vad media och politiker säger.
Till överst på sidan
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2008-01-25 | 2:47:05    Rubrik:

Något jag snappat upp förr från en kamrats mormor som sa att det var så man gick tillväga före kriget ,smöret höll både längre och blev lättare att bre .

Fram till 1946 gjorde man fortfarande hamparep i skeppsvarven av cannabis .Då det förbjöds 1946 så lär ingen ha gjort några fler smörblandningar iallafall inte på mackor som man bjöd andra på. Skrattande

Att skapa en opinion är det enda sättet som medborgaren kan upplysas om sanningen till varför drogpolitiken skördar så många offer och samtidigt kunna vara med och förändra till något mycket bättre som detta land är i behov av.

Alla andra länder har ju snart gått om sverige i frågan att kunna var lite förnuftig så att säga på denna front.
Varför ska vi då ligga efter med någon medeltida synsätt och bränna folk på bål är ju något man kan fråga sig själv.

Storebror är rädd för sanningen helt enkelt eftersom några enstaka individer tjänar pengar och kontrol på dessa sinnesjuka lagar som man knappt kan tro tecknats ner av en människa då dem är så oförstående.
Till överst på sidan
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2008-01-25 | 3:29:52    Rubrik:

Varför media och politiker inte svarat innan kan jag inte svara på men jag kan ge min gissning.

Metro sa att nyheterna var för stora för dem.
Aftonbladet verkade inte alls insatt i vad Ms igentligen var då dom inte verkade speciellt nyfikna på detaljer osv.

Det är som med allt annat jag upplevt vid Susannes sida.

Man har ingen förståelse och empati och ta sin tid och hjälpa en behövande förrän personen står mitt framför en.

Samtidigt är det lustiga att just mediafolket är bland dom enda som verkligen förstår hur känslolöst samhället kan vara.

Deras ämbete ger dom en unik chans att kunna uppskatta folkets känslospektrum.

Samtidigt tänker jag att om man som journalist vill jobba för att förändra något till det bättre måste man ochså bli väldigt avtrubbad med tanke på hur många hopplösa fall man måste se gå förbi genom åren.

Tur är det iallafall att vi har denna mediafaktor i samhället som kan skapa en sorts balans mellan människor och människor och maktfaktor annars hade samhället kunnat se riktigt illa ut.

Kommunikation är nog nyckeln till allt dessa dagar då vi lever i tider präglade av att var människa är att ha förmågan att nå ut till någon annan vilket är ganska unikt i vår utveckling som samhälle .

Compaqs Vd sa en gång ett uttalande:

Internet kommer möjliggöra för den lilla människan och dela med sig av sina upplevelser och detta kommer ge folk mera makt.

Hoppas han hade rätt för att om folk börjar skicka kedjebrev till varandra i dessa moderna tideroch inget snappas upp av omringade mediafaktor så ser det illa ut i längden och knappast hållbar utveckling när nyheter sprids så fort om man jämför med 30-40 år sedan.

Många man träffat har som inte insett att man lever i nya tider.
Se hur Samhällen styrdes förr och nu genom historias gång.
Den enda större skillnaden nu är att vi lever i en modern kopia av romariket.
Med en stor skillnad = Kommunikation.

Detta kommer ochså var nyckeln till förändring annars kommer samhället att kollapsa.

Jag antar att det dröjer för samhället att anpassa sig , dom unga dock har fattat detta snabbt.

Man kan bara göra sitt bästa och informera sedan är det upp till individen och hitta sanningen och göra sin röst hörd.
Men har inte folket förmågan att förändra lever vi inte i en demokrati.

Av folket För folket Till folket.
Till överst på sidan
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2008-01-25 | 3:57:16    Rubrik:

ska det startas en mailinglista då eller? För jag sätter igång att göra det så fort jag vaknar i morgon den 25/1-08 sen uppmanar jag de som skickar runt den att skicka in den när 100 pers skrivit på. Nu ska vi ta de jävlarna
Till överst på sidan
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2008-01-25 | 12:25:01    Rubrik:

hej allihopa, jag är ny här men det är väl inte det vi diskuterar.

Vidrigt är ett ord som passar bra till det otyget, jag kan inte säga att jag är överraskad men vi måste försöka med opinionsbildning här, tillsammans är vi starka... om vi trycker på media och staten (jag har skickat mail till skräcködlan och statsministern) så kanske vi kan lyckas med nått progressivt i alla fall.

Jag har skickat tips om susanne till de lokala tidningarna där jag bor.

så här såg det ut, det är tidigt på morgonen så jag vet inte om jag skrev bra eller på ett korrekt sätt men ge mig gärna några pointers Leende

Hejsan

Jag skulle vilja tipsa om en nyhet ni säkert redan vet om. Det är om den progressivt MS-sjuka kvinnan som har dömts till ett års fängelse för att ha framställt 900g cannabis sativa som smärtlindring när de konventionella medicinerna har snarare försämrats hennes situation. Nu i och med fängelsevistelsen så löper hon en större chans att avlida av sin allvarliga åkomma. Är det så ett modernt rättssystem vi vill ha?

Som liberal så tycker jag att debatten om cannabis medicinska egenskaper bordes lyftas fram mer, då det kan brukas på ett helt annat plan än rekreationellt bruk/missbruk. Många delar av världen har accepterat verkligheten och debatt t.om lagstiftning har ändrats. Det finns många forskningsrapporter som kan understryka kvalitéerna med cannabis för medicinskt bruk som sopar undan de gamla fördomarna från rädsla och okunskap.

En artikel från er sida skulle kunna öppna en mer öppen diskussion som inte halkar ner på dagisnivå med slag under bältet och hets som ofta är fallet.

tack så mycket på förhand

MVH
Till överst på sidan
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2008-01-25 | 15:10:04    Rubrik:

Ja du har rätt antal är styrka och nu är tiden inne.

Här kanske är en start.

www.namninsamling.com/...on_new.asp
Till överst på sidan
Helghampa
Småodlare

InläggSkrivet: 2008-01-25 | 18:05:31    Rubrik:

Jag har precis kollat med Läkemedelsverket om ev. införsel och licens av cannabispreparat och det visar sig, lite överraskande kanske, att det finns patienter i Sverige som har Sativex på licens. Vidare är det fullt möjligt att få medicinsk cannabis utskriven i ett annat land och sedan föra med sig cannabis för eget bruk in i Sverige.

Så var det med det... Hitta en vettig läkare som förstår problematiken så är problemet löst för dem som använder cb i medicinskt syfte.

/H
Till överst på sidan
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2008-01-25 | 19:57:37    Rubrik:

Jo jag är ganska medveten om detdär men det är inte så lätt som det låter och få en läkare att backa upp detta.

Susanne frågade sin läkare i Akademiska i uppsala och hon svarade att hon kände inte till medicinen och skulle kolla upp den men mycket mer än så hörde man aldrig av henne.

Jag har lite svårt att förstå varför en MS Specielist inte skulle ha hört om medicinen.

Detta var ju en av orsakerna Susanne hade laddat ner mass blad om att man kunde ansöka om tillstånd via canada osv osv.

En annan lustig sak är att vanliga läkare vägrar ra emot henne då dom inte har Ms kunskaper och skickar henne alltid till hennes ordinarie läkare och att få en tid där tar alltid upp till 6 mån typ.
Till överst på sidan
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2008-01-25 | 21:13:39    Rubrik:

RECA wrote:
ska det startas en mailinglista då eller? För jag sätter igång att göra det så fort jag vaknar i morgon den 25/1-08 sen uppmanar jag de som skickar runt den att skicka in den när 100 pers skrivit på. Nu ska vi ta de jävlarna

Kommer att komma upp en namninsamling där inom kort. Susanne och Fuchs är nu medlemmar. Likaså Alexander Bard och Jean-Pierre Barda xD
Till överst på sidan
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2008-01-25 | 21:52:07    Rubrik:

En artikel till: www.thelocal.se/9775/20080125/
På engelska!
Till överst på sidan
Bone
Ganjaman

Från: Budville

InläggSkrivet: 2008-01-25 | 22:21:13    Rubrik:

Orka facebook då..
Till överst på sidan
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2008-01-26 | 2:19:38    Rubrik:

En namninsamling är startad.

www.namninsamling.com/...politik_nu
Till överst på sidan
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2008-01-26 | 10:24:05    Rubrik:

Det finns massor av bloggar om henne också.
Vid en enkel sökning på google "Susanne Eriksson"+cannabis fick jag 9 sidor med träffar!

Bra jobbat, landets alla bloggare!

tycker
C.
Till överst på sidan
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2008-01-26 | 16:25:08    Rubrik:

Hittade en bloggare som verkar vara helt empati-befriad.

kyrkoordnaren.blogspot...grova.html

Han skriver:
"Otroligt att Expressen ska kunna skriva sådan här skit. Hela historien och den dömdes försvar är ett bevis på att man blir dum i huvudet av hasch. Om man är MS-sjuk bör man nog göra allt för att bli kvitt sitt missbruk men just haschmissbrukare lever ofta i föreställningsvärlden att deras drog är hälsobringande. Antingen blir man kvitt sina krämpor eller så blir man en fantastisk konstnär. Jag blir så trött."
Till överst på sidan
Atouk
Toker

Från: Vansterdam

InläggSkrivet: 2008-01-26 | 16:50:12    Rubrik:

Namninsamlingar, bloggar och facebook är bättre alternativ än ingenting men något som konkret skulle kunna hjälpa Susanne vore en fond som samlar in medel för att betala hennes hyra tills hon släpps ut. Jag vet inte vad hennes hyreskostnad är men om vi gissar på femtusen i månaden så blir det sextio tusen för ett år, ingen orimlig summa att samla in från allmänheten under rådande omständigheter. Isobel har ju återigen skrivit en bra ledare i Expressen och om tidningen verkligen vill visa att de står för vad de skriver så startar de en allmän insamling till förmån för Susannes hyra, eller så står någon annan för fonden och så kör tidningen en kampanj.

Inte nog med att Susanne kommer att förvägras sina receptbelagda mediciner för smärtlindring på Hinseberg, socialförvaltningen vägrar dessutom att betala hennes hyra medan hon sitter inne. Så inte nog med att Susanne kommer att vara mycket sjukare när hon släpps ut, hon kommer dessutom att vara hemlös. I nuläget så kan hon bara röra ena handen så det blir en svårt sjuk och totalförlamad människa som ställs på gatan. Elak eller helgalen
Till överst på sidan
Visa användarens profil Galleri
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2008-01-26 | 22:25:48    Rubrik: Reaktioner på fallet med Susanne Eriksson

Har skrivit om en del av reaktionerna:

Reaktioner på fallet med Susanne Eriksson
www.fajaf.com/lokalt/m...ml#080126d

Har också uppdaterat den ursprungliga nyheten. Susanne har till den 4:e februari att inställa sig vid fängelset.
www.fajaf.com/lokalt/m...ml#080116f
Till överst på sidan
felicia
Avstängd och inte välkommen tillbaka

Från: skåneland

InläggSkrivet: 2008-01-26 | 23:39:02    Rubrik:

stekt inlägg....

Senast ändrad av felicia den 2008-02-02 | 0:27:07, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan
Visa användarens profil
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2008-01-27 | 15:13:51    Rubrik:

Denna empatibefriade bloggare medverkar till att föra sanningen i skymundan.
kyrkoordnaren.blogspot...grova.html

Kommentarer censureras och postas inte.
Förmodligen så att en förvrängd sanning ska kunna utmålas.
Personen i fråga kan inte mötta en i debatt annars har jag vällkomnat han till facebookgruppen om han nu vågar.
Till överst på sidan
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2008-01-30 | 12:08:48    Rubrik:

Skrev till expressen.. hoppas det inte spårade ur för mkt..
Expressens ledarsida den 23 januari i år, står att läsa: "Susanne Eriksson är dömd till ett års fängelse för att hon nyttjat cannabis mot sin svåra sjukdom". Kände till ämnet sedan tidigare och det är med glädje jag tar del av texten. Isobel Hadley, som företrädare för den enda svenska tidning, väljer att belysa frågan och ger därmed hopp om att bättre värden i samhället faktiskt är möjliga att uppnå.

Precis läst klart delar utav J.S Mill's Om Friheten och begrepp som
yttrandefrihet och majoritetens förtryck känns mer än aktuella.
Vi är många som inte samtycker till ett samhälle där drogfrågan är så pass infekterad, att det leder till att svårt sjuka människor straffas på helt och hållet orimliga grunder.

"Samhället kan verkställa och verkställer även sina egna förordningar,
och om det utfärdar oberättigade sådana i stället för berättigade
eller över huvud förordningar röarnde förhållanden som det inte borde
lägga sig i, utövar det ett samhälleligt förtryck som är
fruntansvärdare än många former av diktatur". (Mill; Om Friheten, s.12)
Cool
Till överst på sidan
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2008-01-30 | 18:16:20    Rubrik:

Wow vad bra skrivet.

Otroligt sant man ser ju det ske framför en hela tiden.
Jag lägger upp detdär på facebook om det är ok för dig?

Riktigt bra skrivet man blir varm när man läser sånt.

Hunör till dig : )

Nice i Like .
Till överst på sidan
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2008-01-31 | 2:10:35    Rubrik:

känn dig fri att använda det

shaking Hippie Hampa kimblah
Till överst på sidan
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2008-01-31 | 12:12:56    Rubrik:

Tyvärr tänkte han inte på att påpeka att han citerade dej.
Ska se om det går att redigera...
Till överst på sidan
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2008-01-31 | 20:08:54    Rubrik:

Faktan som våran regering förnekar.

Illustrerad vetenskap.

calmmonkeymind.spaces....lideshow=0
Till överst på sidan
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2008-02-05 | 2:26:03    Rubrik:

För er som skulle kunna tänka er att skriva något uppmuntrande till susanne, vilket jag vet hon skulle behöva och uppskatta så är adressen:

For those that would wish to send a leter to Susanne Eriksson in Jail the adress is fallowing:

Anstalten Hinseberg
Susanne Eriksson
Box 10 05
718 92
FRÖVI
SWEDEN

.
Må vi alla leva i frihet med ett lättat sinne och utan förföljelse och häxjakt som civiliserade varelser.
Mvh :Majkel
Till överst på sidan
Helghampa
Småodlare

InläggSkrivet: 2008-02-05 | 13:14:08    Rubrik:

Wingchun wrote:
Jo jag är ganska medveten om detdär men det är inte så lätt som det låter och få en läkare att backa upp detta.

Susanne frågade sin läkare i Akademiska i uppsala och hon svarade att hon kände inte till medicinen och skulle kolla upp den men mycket mer än så hörde man aldrig av henne.

Jag har lite svårt att förstå varför en MS Specielist inte skulle ha hört om medicinen.

Detta var ju en av orsakerna Susanne hade laddat ner mass blad om att man kunde ansöka om tillstånd via canada osv osv.

En annan lustig sak är att vanliga läkare vägrar ra emot henne då dom inte har Ms kunskaper och skickar henne alltid till hennes ordinarie läkare och att få en tid där tar alltid upp till 6 mån typ.

Ifall Susanne verkligen har efterfrågat Sativex så blir ju saken än mer absurd. Det finns hjälp att få, flera MS-sjuka har den hjälpen idag, men läkaren ignorerar detta och tvingar på så sätt Susanne att begå brott.

Hon måste bli benådad och helt oavsett detta omedelbart få Sativex.

/H
Till överst på sidan
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2008-02-05 | 15:11:50    Rubrik:

Ja min vän du har rätt det är sinnesjukt absurd.
Knappast så ett demokratiskt land bör agera.

Det finns en gömd tabu om cannabis i Sverige.

Jag talade en gång med en kurdisk läkare som jobbar i sverige och han sa.
Om man röker hash blir man utesluten ur systemet och kommer inte in och blir stämplad från alla håll och kanter.
Själv har jag inget tillit till systemet då jag varit själv nära en gång att förlora livet pga maktmissbruk några år sen
.
Vet dessutom att majoriteten av dessa beslutsafattare mm är frimurare - vilket säger allt om man har studerat dem, hur dom ser på oss visas av Susannes dom vilket bara rättfärdigar deras empatibrist.

Susannes situation är ett praktexempel.
Lagen i Sverige vill inte erkänna cannabis som läkemedel.
Ändå ska det finnas tillgängligt (Sativex) men tillämpas inte pga av denna tabu och häxjakt som inte får talas om.
Jag börjat mig tycka att det mesta inom vårat samhälle och den moderna konsumentsamhällets struktur fungerar likadant:

Som ett dåligt äpple, det ser bra ut utåt men är ruttet på insidan, allt styrt av dubbelmoral, omdömesnotarier och dubbla journaler.
Till överst på sidan
weedloco
Garderobssnille

Från: 2m²

InläggSkrivet: 2008-02-06 | 2:24:59    Rubrik:

Jag kan bara nicka, instämma och bli deppig över att det det känns som att det inte finns något bot för vårt stackars samhälle.... Ledsen
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget   Utskriftsvänlig sida   Forumindex U| Medicinsk cannabis
Sida 1 av 2
Alla tider är GMT + 1 timme
Gå till sida 1, 2  Nästa

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet
Du kan inte bifoga filer i det här fourmet
Du kan ladda ner filer i detta forum

© Swecan | Copyright Policy | Privacy Policy | Advertising | Credits