Swecan
Magic Vaporizers
Forum
Toggle Content   Registrera
.:: Magasin :: Forum :: Chat :: Galleri ::.

REKLAM

Hur är läget i christiania nu? Någon som varit där nyligen?
Resor och cannabiskultur utanför Sverige.
Gå till sida 1, 2, 3  Nästa
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget   Utskriftsvänlig sida   Forumindex Resor och andra kulturer

Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne  
Författare Meddelande
Skunken
Röörskadad

InläggSkrivet: 2009-11-04 | 21:30:13    Rubrik: Hur är läget i christiania nu? Någon som varit där nyligen?

skall åka dit med tjejen på fredag så jag undrar om det fortfarande pågår någon handel där eller bodarna e helt nerlagda och stället krylla av poliser? jag har hör så olika saker så jag vänder mig till er.. som sagt åker på fredag så svar innan dess hade varit till stor hjälp!

tack på förhan

mvh skunken
Till överst på sidan
Visa användarens profil Besök användarens hemsida
henkweeder
Småodlare

Från: i rökrummet...

InläggSkrivet: 2009-11-04 | 23:49:20    Rubrik: Re: Hur är läget i christiania nu? Någon som varit där nylig

Det är öppen försäljning i form av stånd igen!
Enjoy, även om din plånbok inte uppskattar det fullt lika mycket...

Cheers!
Till överst på sidan
Visa användarens profil
42nord
Småodlare

InläggSkrivet: 2009-11-04 | 23:52:32    Rubrik:

Vart där två gånger senaste månaden. Första gångn var på en lördag och då fanns det 4-5 bodar där de sålde 4-5 storters hash och någon skunk. Sen var jag där i torsdags då var det inte lika bra. hade precis vart poliser där så all försäljning låg nere ett tag.
Var rätt kul o se en 100 pers gå runt och otåligt vänta på att förseljarna skulle komma tillbaka. Tog en stund, men sen kunde man köpa en hash sort. Var på två ställen och fick nog samma sak. Dock vart det riktgit nice. Mjukt som häft massa. Bara o rulla till en smal korv o dela i mini bitar.
Kom säkert igång ordenkligt ,men var inte tillbaka vid stonden utan var tvungen o passa ett tåg.
Kommer säkert vara nice på fredag. Hoppas vädret är bättre en nu. för idag var det typ snö och jävligt bisert här nere.

ha en grym dag!
Till överst på sidan
Visa användarens profil
zion
Garderobssnille

InläggSkrivet: 2009-11-04 | 23:57:57    Rubrik:

Det är hur lugnt som helst. Cool
Och några fler än fyra, fem bodar kan man ju lugnt säga att där, alla dagar.

//Z
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Skunken
Röörskadad

InläggSkrivet: 2009-11-05 | 14:40:58    Rubrik:

hehe tackar grabbar! tösen och jag sitter med feta leende på läpparna nu synd bara att det inte e sommar men dem har väl kvar en del ställen där man kan sitta och softa som typ skejthuset nemoland och det där andra stället som vi kallade "huset med killen i hörnan som säljer danmarks dyraste hasch"

tack än en gång

peace out /skunken
Till överst på sidan
DonCapteno
Småodlare

InläggSkrivet: 2009-11-05 | 19:48:29    Rubrik:

Va där i Lördags vid 18.00 tiden och va riktigt mycket folk där , riktigt bra röka , fick tag i lite afhgan kush (weed ) grymt bra .
Ni kommer nog få en skön dag Skrattande
Till överst på sidan
Visa användarens profil
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2009-11-06 | 17:00:33    Rubrik:

fullrulle va där för 1 vecka sen
Till överst på sidan
zion
Garderobssnille

InläggSkrivet: 2009-11-07 | 14:42:54    Rubrik:

Hur gick det igår då?

//Z
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Skunken
Röörskadad

InläggSkrivet: 2009-11-10 | 17:43:25    Rubrik:

tjena.. vi va där redan innan tolv och då va det redan hyfsat många stånd där... jag köpte bubblegum för en dansk hundring och tjejen köpte pollen för lika mkt.... vi stannade tills 20.00 tror jag och då fannas det mer stånd där än när jag sist va där för 5 år sedan... Razz (typ 25-30st)
så chriss lever....

peace out
Till överst på sidan
Skitsystem
Nyfrälst och hög

InläggSkrivet: 2009-11-26 | 14:14:40    Rubrik:

Jag vet att skunken redan haft sitt besök i chris men jag måste bara lämna en rapport:
Kom hem sent från chris igår och måste säga att jag var imponerad över utbudet.
Mycket olika grässorter (Orange haze,WW, Ak-47, White Russian, XXX, Super Skunk, Northern Light m.m) och en jävla massa högklassigt hasch! Usch vad mysigt det var i novembermörkret, med en pilsner, skrattande (!!) säljare och den mycket mumsiga falafeln. Skrattande

Christiania lever och haschet flödar!
Till överst på sidan
Visa användarens profil
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2009-11-26 | 18:06:18    Rubrik:

Fan va nice att höra! Blir sugen på att dra över nu. Får vänta tills cashen kommer. Vad låg priserna på för weedet? Razz
Till överst på sidan
Skitsystem
Nyfrälst och hög

InläggSkrivet: 2009-11-26 | 19:07:16    Rubrik:

Från 50-100 Danska kr. (Köpte Orange Haze för 80 danska kr.)
Till överst på sidan
Visa användarens profil
zion
Garderobssnille

InläggSkrivet: 2009-11-27 | 12:03:06    Rubrik:

Zion tar en tur i eftermiddag Cool

//Z
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Skitsystem
Nyfrälst och hög

InläggSkrivet: 2009-11-27 | 13:47:19    Rubrik:

Lämna gärna rapport, alltid sköj att läsa.
Hade nästan varit lite smidigt att klistra denna tråden och låta folk lämna lite rapporter så folk som åker rätt ofta kan ha koll på läget!? Blinka
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Keepitgreen
Nyfiken Grön

InläggSkrivet: 2009-11-28 | 3:29:15    Rubrik:

kryllar av det min vän!
Till överst på sidan
Visa användarens profil
smokepoke
Småodlare

InläggSkrivet: 2009-11-30 | 1:35:06    Rubrik:

Har visserligen aldrig varit i Danmark i jakt på varor, men menar ni alltså att det bara är att ta sig in i chris, och gå runt lite så står det 30 pers redo att älja vilken tid som helst på dygnet? Det hade ju varit helt underbart Mycket glad
Till överst på sidan
Visa användarens profil
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2009-11-30 | 14:47:41    Rubrik:

Det är ju lite olika hur många som säljer. Men där finns alltid fett röka att få tag på från morgon till natt.
Till överst på sidan
smokepoke
Småodlare

InläggSkrivet: 2009-12-01 | 0:24:55    Rubrik:

Låter gött får väll dra dit och julshoppa lite då :). Sen måste jag köpa sån ketchup som man får hos pölsemannen också. Mycket glad
Till överst på sidan
Visa användarens profil
RoorMember
Nyfiken Grön

InläggSkrivet: 2009-12-03 | 7:13:08    Rubrik: =D

Jag och en polare ska dra dit runt nyår, har aldrig varit i Chris innan.. Säkert en dum fråga men ere bara att glida in och köpa eller? Som jag har fattat det så säljer dom i bodar? Eller köper man direkt av folk som står och dealar runt omkring?

Sen tänkte vi ju såklart ta med oss lite godis hem till hotellet (som ligger i Köpenhamn) är det vanligt att man åker fast om man har ett par g i fickan ut där ifrån?

Hoppas någon shysst dude kan svara, hade hjälpt oss lite =D

Må bäst!
Till överst på sidan
Visa användarens profil
zion
Garderobssnille

InläggSkrivet: 2009-12-03 | 10:47:51    Rubrik:

Tja!
Dom säljer i bodar lite överallt. Ha inte för bråttom med att handla, kläm o lukta, du kan pruta om du köper mer än 10g typ.
Nä man brukar inte torska på väg därifrån, Jag säger inte att det inte händer men.. Jag bor nära och åker över några gånger i månaden, aldrig hänt mig Cool Antar att det beror lite på hur man ser ut och hur man för sig.

Trevlig resa!

//Z
Till överst på sidan
Visa användarens profil
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2009-12-03 | 18:04:11    Rubrik:

Får man inte lov att ha en 5:a eller nåt sånt för eget bruk? Eller det ska bli lagligt? Aldrig hört nån som torskat med braj i Cph.
Till överst på sidan
backish
Småodlare

InläggSkrivet: 2009-12-03 | 18:31:53    Rubrik:

när man är i chriss ska man lätt köpa brunt Leende det är sjukt hög klass på de bruna där, de gröna där e inte lika hög klass på nån av gångerna jag köpt grönt där även om jag testat många olika sorter där
Till överst på sidan
Visa användarens profil
DonCapteno
Småodlare

InläggSkrivet: 2009-12-08 | 12:39:10    Rubrik:

Japp när ni kommer in så kan ni inte missa folket som säljer där inne , Som många säger har dom fint brunt , men även på senare tiden har dom haft några weed sorter som höll riktigt hög standard måste jag säga .
Och ha ett par g på fickan brukar inte va några problem , behöver inte springa och vifta och skrika med den.
Till överst på sidan
Visa användarens profil
MrAnonymius
Nyfrälst och hög

InläggSkrivet: 2009-12-16 | 14:20:37    Rubrik:

ska åka ner dit nu i helgen tänkte jag blir första gången för mig oxå får se hur det är nu när klimatmötena är där kanske inte så smart?
Till överst på sidan
Visa användarens profil
zion
Garderobssnille

InläggSkrivet: 2009-12-16 | 21:52:39    Rubrik:

MrAnonymius wrote:
ska åka ner dit nu i helgen tänkte jag blir första gången för mig oxå får se hur det är nu när klimatmötena är där kanske inte så smart?

Njae.. Jag var där i helgen, ganska stimmigt i hela Köpenhamn men på chris va det ganska lugnt. Mycket poliser överallt utanför.

//Z
Till överst på sidan
Visa användarens profil
MrAnonymius
Nyfrälst och hög

InläggSkrivet: 2009-12-16 | 22:36:00    Rubrik:

härligt
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Tumstock
Garderobssnille

InläggSkrivet: 2010-01-07 | 2:31:55    Rubrik:

Vad tar dom per gram röka i chriss och hur mycket är den danska kronan igentligen uppe i just nu?
Till överst på sidan
Visa användarens profil
ninj4n
Småodlare

InläggSkrivet: 2010-01-07 | 2:36:29    Rubrik:

Tumstock wrote:
Vad tar dom per gram röka i chriss och hur mycket är den danska kronan igentligen uppe i just nu?

ett gram kostar ungefär 100DK när jag va där senaste vilket då (ungefär 3v sen) var 140kr , så 140kr grammet.
men jag personligen åker inte dit för att handla på mig några stora mängder.
jag åker dit för att träffa folket, umgås med folk som gillar att bruka samma ört. sitta å föra diskutioner etc, riktigt häftigt. Hampa
men har du kontakter är det givetvis inte så svårt att komma över HG för ett rimligt pris.
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Tumstock
Garderobssnille

InläggSkrivet: 2010-01-07 | 17:28:53    Rubrik:

Leende

Det var inte så jag tänkte mannen Blinka

Jag är ingen smugglare, har fan inte nerver till det Skrattande
Jag vill bara inte bli lurad Generad

Så man fpr mer eller mindre räkna med att en femma går på omkring tusingen om det är ok grejjor då antar jag Ledsen

Ok för mig om det är väldigt trevligt röka och en schysst atmosfär att vistas i Razz

Jsg är så jävla trött på att köpa en superknatchad femma fulhasch av Ali på hörnet för ett överpris som inte är av denna värld utan att ens bli bäng på skräpet... Det är det skönaste med att inte röka alls just nu, man slipper bli lurad av giriga turkar Mycket glad

Men till våren när jag får tillåtelse att puffa igen så tänkte jag ta en resa till Danmark med siktet inställt på Christiania och leva upp lite av de slantar jag spart ihop under vintern Mycket glad
Till överst på sidan
Visa användarens profil
DonCapteno
Småodlare

InläggSkrivet: 2010-01-10 | 14:35:07    Rubrik:

Nej absolut inte så mycket , finns allt emellan 50-120 dk g.
Ska du ha en femma bland det bästa dom har så räkna med runt 700-800 svenska.Men du kan hitta billigare säljare runt där inne , dom som kanske bara har 1-3 sorter är oftast 20-30dk billigare på grammet
Till överst på sidan
Visa användarens profil
spoony82
Gräsfläckar på knäna

Från: kamelland

InläggSkrivet: 2010-01-10 | 17:30:13    Rubrik:

stackars dig Tumstock som blir blåst av giriga turkar... ta me din mamma nästa gång kanske de hjälper...
Till överst på sidan
Visa användarens profil
ninj4n
Småodlare

InläggSkrivet: 2010-01-11 | 1:15:48    Rubrik:

spoony82 wrote:
stackars dig Tumstock som blir blåst av giriga turkar... ta me din mamma nästa gång kanske de hjälper...

och din kommentar gjorde vad för nytta? Rullande ögon

Tumstock wrote:
:)

Det var inte så jag tänkte mannen Blinka

Jag är ingen smugglare, har fan inte nerver till det Skrattande
Jag vill bara inte bli lurad Generad

Så man fpr mer eller mindre räkna med att en femma går på omkring tusingen om det är ok grejjor då antar jag Ledsen

Ok för mig om det är väldigt trevligt röka och en schysst atmosfär att vistas i Razz

Jsg är så jävla trött på att köpa en superknatchad femma fulhasch av Ali på hörnet för ett överpris som inte är av denna värld utan att ens bli bäng på skräpet... Det är det skönaste med att inte röka alls just nu, man slipper bli lurad av giriga turkar Mycket glad

Men till våren när jag får tillåtelse att puffa igen så tänkte jag ta en resa till Danmark med siktet inställt på Christiania och leva upp lite av de slantar jag spart ihop under vintern Mycket glad

tycker jag låter som en riktigt bra idé och jag får rätta mig i min gamla post.
det finns ju såklart även där billiga sorter, men senast jag var där fanns det inte så mycket att välja på, det som fanns var ICE,svart nepal å diverse gräs sorter. va i stortsett samma i de flesta stånden av någon anledning, men kan ju bero på årstiden med, var ju senast där på senhösten.

Önskar dig lycka till och trevlig resa Mycket glad
Till överst på sidan
Visa användarens profil
42nord
Småodlare

InläggSkrivet: 2010-01-15 | 17:33:44    Rubrik:

har råkat ut för en lite torka då min kran gåt upp i rök. Funderar på ta mig en dag i chris o råda bot på rökbristen. Vart där förut, men sökern nu efter en nice o billigt ställe o käka i chris eller precis utanför. kan typ tänka mig allt, men en go falafel är ju aldrig fel. Så om någon har nått bra tipps så skulle dert vara fett?

ha det gött!
Till överst på sidan
Visa användarens profil
zion
Garderobssnille

InläggSkrivet: 2010-01-19 | 14:06:30    Rubrik:

I hörnan på klädmarknaden ligger där en falafel-bod, 20 danska för en ganska hyfsad falafel.
Annars har du ju nemo som har en del god mat, Vegetarisk lunchbuffe finns oxå, Leta runt lite så finner du.

//Z
Till överst på sidan
Visa användarens profil
spoony82
Gräsfläckar på knäna

Från: kamelland

InläggSkrivet: 2010-01-23 | 15:59:38    Rubrik:

Quote::
och din kommentar gjorde vad för nytta? Rullande ögon

ville bara hjälpa stackaren som blir lurad hela tiden... så om han tar me sin mamma så lär de hjälpa imot dom stora stygga "turkarna" som luara han hela tiden...

för han kommentarer va så mycket bättre eller.. väx up o va lite logiska när ni ska handla så slipper ni bli blåsta av "turkar"
Till överst på sidan
Visa användarens profil
MrGurka
Nyfrälst och hög

InläggSkrivet: 2010-01-23 | 20:45:29    Rubrik:

Tjo! Jag har aldrig varit i chriss, men jag och en kompis har funderingar på att dra ner dit till sommaren. Men jag funderade bara på hur det funkar att snacka med folk, pratar alla danska? haha kanske en konstig fråga, men den erfarenhet jag har av danska är att den är extremt svår att förstå sig på. Rullande ögon ber om ursäkt om frågan är konstig, eller om jag skriver i fel tråd.
Till överst på sidan
Visa användarens profil
zion
Garderobssnille

InläggSkrivet: 2010-01-24 | 3:06:42    Rubrik:

MrGurka wrote:
Tjo! Jag har aldrig varit i chriss, men jag och en kompis har funderingar på att dra ner dit till sommaren. Men jag funderade bara på hur det funkar att snacka med folk, pratar alla danska? haha kanske en konstig fråga, men den erfarenhet jag har av danska är att den är extremt svår att förstå sig på. Rullande ögon ber om ursäkt om frågan är konstig, eller om jag skriver i fel tråd.

Det officiella språket i Danmark är just danska. Så JA.

//Z

Men givetvis funkar engelska oxå. Skrattande
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Hank_Moody
Ganjaman

Från: Hollywood

InläggSkrivet: 2010-01-24 | 3:23:36    Rubrik:

Lite relevant artikel.
Menar det inte som ett personangrepp, jag förstår själv knappt vad de säger på andra sidan sundet. Men de gånger jag varit i Danmark har det visat sig att det är bildade människor som både kan anpassa hastigheten av sitt tal och växla till engelska vid extrema situationer, allt för att hjälpa.
Säger man att man är "dum svensk som inte förstår" med ett leende brukar de anstränga sig lite extra efter att de garvat klart.
Till överst på sidan
Visa användarens profil Skicka e-post
MrGurka
Nyfrälst och hög

InläggSkrivet: 2010-01-26 | 17:19:20    Rubrik:

Tack för svaren Zion och Hank_Moody. Leende

Jag antar att jag får köra med att jag är en dum svensk haha. Det beror dock lite på deras dialekt, en del som pratar danska förstår jag precis medan andra är helt oförståeliga. Men men, tack så mycket ändå. Mycket glad
Till överst på sidan
Visa användarens profil
DonCapteno
Småodlare

InläggSkrivet: 2010-01-26 | 20:45:07    Rubrik:

Precis som Hank säger så brukar det aldrig va några problem , dom flesta där inne förstår svenska ganska bra också.
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Genpoolen
Nyfrälst och hög

InläggSkrivet: 2010-07-29 | 0:32:09    Rubrik:

Var själv nere nu för 2 veckor sedan, i förhoppning om att hitta nya fröer att leka med!
Är allmänt missnöjd med min resa, blev lovad riktig svart nepal men det visade sig att det inte va annat än äckligt pack, men tji fick jag då försäljaren försvann illakvickt.

dock fick jag tag i riktigt fint gräs! Tutti frutti , Purple Haze samt min egna favorit Hawaiian snow, denna fick jag dock smyga iväg med en man för att få, kändes lite knepigt men allt löste sig fint å produkten höll 100% kvalité.

Leende
Till överst på sidan
Visa användarens profil
1-April
Småodlare

InläggSkrivet: 2010-08-24 | 1:50:54    Rubrik:

Till överst på sidan
cultofluna
Nyfiken Grön

InläggSkrivet: 2010-08-29 | 15:05:27    Rubrik: criss

spara en helg extra å åk till amsterdam istället.. går att få weekend resor för under tre tusen me flyg å boende centralt i amsterdam..
flyg från kastrup...
Till överst på sidan
Visa användarens profil
cultofluna
Nyfiken Grön

InläggSkrivet: 2010-08-29 | 15:05:42    Rubrik: criss

spara en helg extra å åk till amsterdam istället.. går att få weekend resor för under tre tusen me flyg å boende centralt i amsterdam..
flyg från kastrup...
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Gman
Småodlare

InläggSkrivet: 2010-08-29 | 20:08:11    Rubrik:

Säg mer att det går på en tusenlapp flyg och boende i
amsterdam om man bara letar ordentligt.

Man beställer ett kvällsflyg från kastrup till Amsterdam,
åker till Köpenhamn tidigt på morgonen och hänger
inne i Christiania. Blazar o chillar där tills kvällen
då man tar flyget till Amsterdam o gör likadant
på tillbaka vägen. Bästa trippen, billigt o bra förutsett
då att man bor lite längre ner av sverige.

One love!
Till överst på sidan
Visa användarens profil
cultofluna
Nyfiken Grön

InläggSkrivet: 2010-08-29 | 22:14:24    Rubrik:

jo de går säkert hitta för tusen kr men de är nice att unna sig när man väl åker nånstans.. helt me på iden om att chilla criss före avfärd till kastrup..
blir femte gången i år nu om nån vecka.. 2700 kr tidigt flyg ner fredag sent flyg hem söndag, så typ tre dagar.. fem stjärnigt hotell.. krasnapolvski,
mitt emot dammplads... frukost bufen är sinnes.. en liten strawberry haze innan bara så man kommer i rätt setting..
inget criss denna gång dock.. annars är criss nästan som de va förr i tiden innan bron å så. inte lika mycke stånd men annars precis som förr..
saknar afrikanen bredvid alis ståndet å hans utbud på weed..
criss blev sämre när bron kom å de blev mer som ett vanligt konsum..
men criss kommer alltid va criss.. nyss hemkommen från semester i danmark ett par veckor å jag längtar redan ner igen... tur man är halv dansk så man bara kan åka å bo som man vill där nere...
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Skunken
Röörskadad

InläggSkrivet: 2010-11-29 | 16:36:13    Rubrik: Re: Hur är läget i christiania nu? Någon som varit där n

va i chriss idag och tog hem en massa gott, silver haze, jack herrer, white widdow, 3 olika sorters skunk och lite pollen Blinka
göttigt
fast det va måndag och väldigt kallt va det full rulle Leende

mvh skunken
Till överst på sidan
Ford Prefect
Småodlare

Från: Stockholm

InläggSkrivet: 2010-12-05 | 22:34:00    Rubrik: Re: Hur är läget i christiania nu? Någon som varit där nyligen?

Christiania - japp. Men vad finns det för schyssta ställen där man faktiskt kan hänga sen och konsumera sina inköp? Tacksam för tips!
Till överst på sidan
Visa användarens profil
1-April
Småodlare

InläggSkrivet: 2010-12-13 | 3:47:58    Rubrik: Re: Hur är läget i christiania nu? Någon som varit där nyligen?

Ford Prefect wrote:
Christiania - japp. Men vad finns det för schyssta ställen där man faktiskt kan hänga sen och konsumera sina inköp? Tacksam för tips!

Nemoland funkar väl alltid. Eller Woodstock. på den senare är det chill att röka sin ganja inomhus, har inte heller varit några problem för mig & oss att röka inne på nemoland heller, men skulle det vara det får du väl frysa på uteserveringen!

annars så är de övriga caféerna rätt så kinkiga...man får på dessa röka tobak, men inte cannabis, inomhus..dvs situationen är den omvända där jämfört med i nederländerna. känns lite fel att de sitter där inne och röker sina cigg, men jag får inte röka min spliff =/
Till överst på sidan
frilansaren
Ganjaman

Från: Headlight

InläggSkrivet: 2010-12-16 | 14:21:41    Rubrik:

1-April wrote:

Den där X-treme låter intressant =)
Tar en tur ner nästa vecka med polarn, kommer bli fett Mycket glad

Ingen annan som ska ner och tillbringa den 23e på Criss?
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget   Utskriftsvänlig sida   Forumindex Resor och andra kulturer
Sida 1 av 3
Alla tider är GMT + 1 timme
Gå till sida 1, 2, 3  Nästa

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet
Du kan inte bifoga filer i det här fourmet
Du kan ladda ner filer i detta forum

© Swecan | Copyright Policy | Privacy Policy | Advertising | Credits