Swecan
Magic Vaporizers
Forum
Toggle Content   Registrera
.:: Magasin :: Forum :: Chat :: Galleri ::.

REKLAM
MaxGrowShop

E40Bulbs Growshop
Nybörjare? Första odlingen? Börja här.
Gå till sida Föregående  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11  Nästa
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget   Utskriftsvänlig sida   Forumindex Cannabisodling

Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne  
Författare Meddelande
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2010-06-16 | 23:03:40    Rubrik:

Reklam borde bort, tråden borde döpas om till nåt mer informativt som "Varning! Handla ej av e40bulbs!".

Ligger ute med massa pengar, beställde av just denna shopen för all bra kritik de fått tidigare. Nu svarar de inte på mail, tel och inga varor eller pengar tillbaka. Total tystnad och ignorans, luktar kraftigt scam här!
Till överst på sidan
Visa användarens profil Besök användarens hemsida
Drullper
Ganjafanatic

InläggSkrivet: 2010-06-17 | 1:29:48    Rubrik:

Utan att vara det som är den, men väldigt mycket kritik kommer från "relativt" nya medlemmar. Kan själv konstatera att påståenden om att de inte svarar i telefon är inte helt med sanningen överensstämmande, jag ringde för bara någon vecka sedan och hade inga problem att komma fram. Nu var det inte i ett köp ärende men ändå. Har bara goda egna erfarenheter sedan tidigare, precis som väldigt många andra.

Självklart finns det frågetecken efter inläggen här, men jag tror att många är lite väl snabba på hanen. Har man problem med en beställning kan det ju vara läge att kontakta försäljaren. Telefon är enligt min erfarenhet generellt oftast lämpligast.

Konsumentköplagen är självklart tillämplig på samtliga köp på e40bulbs.se, det kan vara läge att notera vem (vilken juridisk person) som man handlar grejer ifrån utifall det blir någon form av problematik.

Vidare så garanterar SweCan aldrig någon, det har swecan aldrig påstått heller. Notera texten "reklam" runt annonsen.

Lämpligt är väll att e40bulbs själva svarar på kritiken, det borde ligga i deras intresse.

//D
Till överst på sidan
Visa användarens profil
zickan
Nyfrälst och hög

InläggSkrivet: 2010-06-17 | 18:35:54    Rubrik:

@drullper, tycker du det är konstigt att folk reggar nya konton för att skriva i den här tråden med? Det är väl sunt förnuft att hålla adresser och namn så långt separerat från användarnamn på detta forum som möjligt. Ingen vill väl ha sitt konto outat? Sen är det väl naivt att tro att alla som handlar på E40 har ett konto här sedan tidigare. Vet dessutom om fullt med folk som besöker Swecan, men som inte har ett konto.

Sen undrar jag vad du har för anledning att gå i försvarsställning mot E40 eftersom de uppenbarligen inte levererar? Tror du flera personer sitter å trollar ihop deras dåliga service? Min polare har pratat med dom otaliga gånger på telefon och även fått sina prylar, men är han nöjd? Nej.

Och vad har du för avsikt med att upplysa oss om vikten av vem som är den juridiska personen bakom E40? Jag kan inte annat än ana att du känner denna "Pontus", som hela tiden skyddat sig genom att påstå att han inte längre driver företaget. Hur vanligt är det att man kollar upp den juridiska personen bak ett företag man handlar av?

Å vem har sagt något om att Swecan ska borga för annonsörer? Det jag menar är att en annonsör som inte sköter sig bör tas bort. Att du inte tar detta på allvar kan bara betyda att du känner/har intressen i E40 eller omyndigförklarar medlemmarna på Swecan.
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Drullper
Ganjafanatic

InläggSkrivet: 2010-06-17 | 20:36:19    Rubrik:

zickan wrote:
@drullper, tycker du det är konstigt att folk reggar nya konton för att skriva i den här tråden med?
Jag har en god uppfattning om vilka tillvägagångssätt visas aktörer i den aktuella branschen har gått tillväga tidigare. Skulle man dra paralleller till den sportsliga världen så framstår cykling som en sport helt fri från doping. Där av min lätt skeptiska inställning.
zickan wrote:
Sen undrar jag vad du har för anledning att gå i försvarsställning mot E40 eftersom de uppenbarligen inte levererar? Tror du flera personer sitter å trollar ihop deras dåliga service?
Det är väll lite det jag håller mig tveksam till, huruvida det är flera olika personer eller ej. När personer reggar sig och påstår och dess enda inlägg går ut på att påstå något jag själv testat bara någon vecka innan bli man skeptisk.
zickan wrote:
Och vad har du för avsikt med att upplysa oss om vikten av vem som är den juridiska personen bakom E40?
Det har väll med vanligt bondförnuft att göra. Ska man göra affärer med någon kan det vara bra att veta vem det är man gör dessa affärer med, annars kan det vara svårt att veta vart man skall vända sig med krav. Allt annat är obegåvat.
zickan wrote:
Hur vanligt är det att man kollar upp den juridiska personen bak ett företag man handlar av?
Ja, det beror väll på, i vissa fall kan man anta saker tex HM m.m. men när det gäller mindre handlare och mindre företag så är åtminstone inte jag så jävla korkad att jag spottar iväg pengar utan att veta att jag får nått för dem eller vet vart jag ska vända mig om det strular. Handlar det om en liten aktör och jag handlar för tusentals kronor så kollar jag nog upp mot både bolagsverket, kronofogden momsregistreringar m.m. Men alla är vi olika, jag är inte så rik att jag kan slänga pengarna i sjön.
zickan wrote:
Att du inte tar detta på allvar kan bara betyda att du känner/har intressen i E40 eller omyndigförklarar medlemmarna på Swecan.
Grattis, välkommen världen. Vem omyndigförklarar vem? Hittills har 4-5 personer varit kritiska i tråden, du står för fler kritiska inlägg än de andra tillsammans. Den enda avsändaren jag känner igen är ilovehippies. Hade problemet varit så omfattande hade det nog låtit mer. Jämför med när hemmaodlaren blåste några personer på någon hundralapp eller två vad avser frön. Vad gäller annonsen så är kraven givet nuvarande situation lite som att slänga ut barnet med badvattnet.

åter igenLämpligt är väll att e40bulbs själva svarar på kritiken, det borde ligga i deras intresse.

//D
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Vesslan
Avstängd och inte välkommen tillbaka

InläggSkrivet: 2010-06-17 | 21:01:02    Rubrik:

....

Senast ändrad av Vesslan den 2010-12-29 | 19:04:45, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan
Visa användarens profil
riotGrow
Nyfiken Grön

InläggSkrivet: 2010-06-18 | 9:50:58    Rubrik:

Drullper: Lägg ner Tror du varenda inomhusodlare sitter och har ett konto på Swecan? Hahaha Det finns dom som använder huvet och inte vill synas överhuvudtaget, och sånna som växt till sig lite och inser att detta forum inte är så givande och väljer större och mer informativa forum.
Klart som fan folk går in på svenskt forum för o kolla kritiken på ett SVENSKT företag.. Iinte fan går dom in på icmag eller vad fan som helst för att klaga på på idioterna på E40bulbs!

Dom har knullat mig i röven sen dom tog över! Finns dom har lagt stora pengar på det där företaget genom tiden och aldrig haft ett jävla problem.. tills nu..
Jag har fått det mesta nu men saknar massa småsaker och utlovad kompesation.. Ska bli kul o se om dom svara på mailet jag skicka dom igår...

Testade en annan svensk odlings sida förra veckan för en polare behövde näring. Tänker inte säga vilken shop för då kommer ju uppenbart konspirations teorier upp.. Tog 2 dagar!! Det kallar jag service av nån/några som tar sitt företag på fullaste allvar och inser hur viktigt det är att kunderna får sina grejjor på en gång då det kan vara både jävligt viktigt för företaget att behålla kunden men oxå kan vara jävligt viktigt för kunden att få sakerna i tid då det kan vara avgörande för hela planeringen och växternas överlevnad.

Jag håller med om att Swecan borde ta bort reklamen från e40 fram tills att dom gjort rätt för sig. Rklamintäcker finns andra företag att ta in.. bara kolla med dom andra shopparna då dom verkligen har sin chans nu...

Jag hoppas verkligen e40 kommer på fötter igen... inte minst hoppas jag att Pontus köper tillbaka oredan dom skapat och ger oss alla lite lugn...

peace
Till överst på sidan
Visa användarens profil
nino_
Småodlare

InläggSkrivet: 2010-06-23 | 14:54:56    Rubrik:

Väntat på ersättningsprodukt sedan i Februari. Support existerar inte, inget svar på e-post trots 5-6 försök.

Jag avråder er från att handla i denna butik tills dess de visar att de tar ansvar
för både produkter, leverans och kundtjänst. Det finns långt billigare butiker,
både pris- och fraktmässigt som man kan använda i väntan på det.
T.ex Head & Nature och Greens Horticulture.
Till överst på sidan
Visa användarens profil
iLoveHippies
Småodlare

InläggSkrivet: 2010-06-23 | 15:51:37    Rubrik:

Till sist är ett par grejer på väg, vissa saker är försenade dock!
Till överst på sidan
Visa användarens profil
swex
Småodlare

InläggSkrivet: 2010-07-12 | 23:32:00    Rubrik:

Någon som kan uppdatera hur det står till i dag`?
Till överst på sidan
Visa användarens profil
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2010-07-18 | 0:27:30    Rubrik:

Jag beställde en vara för ca 200kr den 2010-06-27. Har ej sett varan, pengarna eller något replymail från dom. Tråkigt, hade gärna handlat hos dom igen men vågar nu inte.
Till överst på sidan
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2010-07-18 | 2:38:23    Rubrik:

fungerade klockrent för mig iaf...blev mailad efter en dag att en vara inte fanns inne, dagen efter blev jag till och med uppringd av dem och jag bad dem strunta i den vara å skicka det andra...fick leveransen 3 dagar efter samtalet....så jag kan bara tala positivt om dem! Pz
Till överst på sidan
E40bulbs
Småodlare

InläggSkrivet: 2010-07-20 | 20:40:04    Rubrik: Leveranser

Hejsan!

Måste börja med att säga att det svårt att göra alla nöjda, 95% av alla paket går iväg direkt 1-2 dagar efter beställning.

Det har varit brist på ett ex antal varor hos leverantören. (förmodligen extra intresse på sommaren för vissa varor)
Vi har fått 2 olika datum när dessa ska komma in, och när det har kommit in har det inte kommit nog för att bunkra upp.
Och detta ger den följden att vissa tyvärr får vänta extra. Detta är givetvis inte acceptabelt. Och vi jobbar nu intensivt för att optimera platsen i det nu lilla lagret samt planera inköp bättre för att det ska vara så liten väntetid som möjligt.

Vi har nu bokat in oss i 4ggr större lokaler som vi kommer flytta in i under hösten. Där kommer vi kunna hålla ett välfyllt lager utan problem med snabba leveranser inom 48h.

För att verkligen säkerställa att dina valda produkter finns i lager, ring oss innan du skickar in din order. Så svarar vi om det är något som är slut för tillfället. Alt skicka e-post. Vi svarar både på e-post och i telefon.

Vi ska även inom kort lösa så att om en vara är slut går det inte att lägga i varukorgen.

Hos oss ska man känna sig trygg med att handla. Vi ber verkligen om ursäkt till dessa som har fått vänta. Det har varit mycket att lära nu i början vid övergången.

Med vänliga hälsningar

Anders & Joakim
Till överst på sidan
Visa användarens profil
cpnamn
Nyfrälst och hög

InläggSkrivet: 2010-07-23 | 20:10:03    Rubrik:

Hej jag köpte Ventilations kit 175. Undrar hur jag ska koppla fläkten? Antar att jag behöver en adapter. Har en sån här adapter:
MODELL: TEAD-66-153000V
P R I.: 230V ~ 50Hz 365MA
SEC.: 15V 3A 45VA

Funkar det med den eller behöver jag något annat?

MVH
Till överst på sidan
Visa användarens profil
mytialarn
Småodlare

InläggSkrivet: 2010-07-27 | 18:12:10    Rubrik:

Jag är också en nöjd kund. En av varorna fanns inte på lager så de ringde genast upp mig. 3 dagar efter fick jag mina prylar.
Till överst på sidan
Visa användarens profil
E40bulbs
Småodlare

InläggSkrivet: 2010-08-11 | 13:16:31    Rubrik: Tävling!

Hej alla glada!

Fram tills den 31/8 är det tävling på e40bulbs:

"Har du sett en schysst produkt nånstans ni tänkt er vilja pröva ?

Lägg ett förslag på en ny produkt ni vill ska tas in i lager.

Det bästa förslaget får 300kr att handla för i butiken.

Maila din idé på ny produkt till: Anders @ e40bulbs.se

Obs! inget krav på köp i samband med tävlingen! "

Som ni säkert sett har vi fått in lite nya produkter men det är alltid kul att få in lite nya idéer!

Fram tills söndag rear vi ut CFL 250W Blå/Röd för 549kr !

Ha en fortsatt skön dag allihopa!
Till överst på sidan
Visa användarens profil
swex
Småodlare

InläggSkrivet: 2010-08-11 | 23:11:36    Rubrik: Re: Tävling!

E40bulbs wrote:
Hej alla glada!

Fram tills den 31/8 är det tävling på e40bulbs:

"Har du sett en schysst produkt nånstans ni tänkt er vilja pröva ?

Lägg ett förslag på en ny produkt ni vill ska tas in i lager.

Det bästa förslaget får 300kr att handla för i butiken.

Maila din idé på ny produkt till: Anders @ e40bulbs.se

Obs! inget krav på köp i samband med tävlingen! "

Som ni säkert sett har vi fått in lite nya produkter men det är alltid kul att få in lite nya idéer!

Fram tills söndag rear vi ut CFL 250W Blå/Röd för 549kr !

Ha en fortsatt skön dag allihopa!

Skulle beställa men när man väljer alternativet hämta på lagret och betala på plats kan jag inte gå vidare om jag inte väljer förskottsbetalning eller payson. Ni borde även aktivera postförskott igen då det tar i mot att slänga iväg flera tusen när folk fått vänta en del.
Till överst på sidan
Visa användarens profil
E40bulbs
Småodlare

InläggSkrivet: 2010-08-12 | 13:08:12    Rubrik: Betalningssätt

Hej

När du väljer hämtas på lagret.
Klicka i hämtas på lagret, Välj sen förskottsbetalning. Sen så betalar du inte in pengarna utan gör det på plats. Detta kan verka förvirrande och skall ändras snarast. När du gör en sådan beställning skriv i meddelande till butiken; tid och datum du vill hämta produkterna. Annars är det bara och ringa.

När du sen vill välja postförskott
Klicka under Välj leveransmetod på DB Schenker. Då kan du efter klicka under Välj betalningsmetod på Postförskott.

Det kan verka lite snurrigt och det ska förenklas.

Med vänliga hälsningar

Anders
Till överst på sidan
Visa användarens profil
swex
Småodlare

InläggSkrivet: 2010-08-12 | 14:04:21    Rubrik:

Rekommenderar denna shop starkt.

Snabb diskret affär, och trevliga killar som är på plats.

/swex
Till överst på sidan
Visa användarens profil
E40bulbs
Småodlare

InläggSkrivet: 2010-08-13 | 2:09:20    Rubrik:

Hello hejsan allihopa!

Trevligt med positiv kritik!

Nu rear vi även ut Powerplant 150w CFL Röd/Blå för 399:- samt Sunmate CFL reflektor för 499:-

Reapriserna kommer för dessa produkter att gälla fram till onsdag den 18/8.

Mvh

Jocke och Anders
Till överst på sidan
Visa användarens profil
E40bulbs
Småodlare

InläggSkrivet: 2010-08-15 | 19:27:54    Rubrik:

Hej

Lystring! Riktigt bra erbjudanden just nu !

"Fram tills kl 23:59 på måndag kväll så kör vi avgiftsfritt för postförskotts beställningar över över 800kr.

Vi förlänger även de erbjudanden som skulle sluta idag söndag tills onsdagen den 18/8.
"

Med vänliga hälsningar

Anders och Jocke
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Zac_McKracken
Gräsfläckar på knäna

Från: HomeBox

InläggSkrivet: 2010-08-15 | 23:18:29    Rubrik:

Trevligt.

När kommer ni få in PowerPlant AeroWing reflektorerna igen?
Till överst på sidan
Visa användarens profil
iLoveHippies
Småodlare

InläggSkrivet: 2010-08-16 | 0:33:12    Rubrik:

Efter mycket om och men har jag fått pengarna tillbaka.
Till överst på sidan
Visa användarens profil
nino_
Småodlare

InläggSkrivet: 2010-08-16 | 13:48:49    Rubrik:

Jag har fortfarande varken fått pengarna tillbaka eller någon utbytesvara.
Inte heller har de svarat på något av de 6 mail jag skickat de tre senaste
månaderna.

Senast ändrad av nino_ den 2010-08-17 | 21:35:08, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan
Visa användarens profil
osh
Nyfrälst och hög

InläggSkrivet: 2010-08-17 | 20:40:05    Rubrik:

Får tyvärr ge tummen ner för e40. Väntat på mina grejer i snart tre veckor, fick svar på mail att det skulle gå iväg förra veckan men icke. Får inget svar på mail efter det heller.
Till överst på sidan
Visa användarens profil
tesked
Nyfrälst och hög

InläggSkrivet: 2010-08-18 | 17:15:43    Rubrik:

Haha. På riktigt, detta är en blåsaraffär. Åker man dit och handlar och betalar direkt så funkar det men annars har jag blivit blåst två gånger. Svara på mail eller telefon? Haha nää inte direkt.
Till överst på sidan
Visa användarens profil
sodapop
Gräsfläckar på knäna

InläggSkrivet: 2010-08-18 | 19:37:36    Rubrik:

tesked wrote:
Haha. På riktigt, detta är en blåsaraffär. Åker man dit och handlar och betalar direkt så funkar det men annars har jag blivit blåst två gånger. Svara på mail eller telefon? Haha nää inte direkt.

Hur lyckas du med det? Om du nu kan ta dig till butiken dessutom. Åk dit å säg, ni har blåst mig 2 gånger om!

Kände redan från början efter ha följt e40 här på SC och egen erfarenhet, att det är rutin att skicka ut leveranser med restade produkter. Men nu
verkar gå utför mer och mer här.
Personligen skiter jag i hur trevlig personalen är därifrån man beställer. Det viktiga är att man får det man betalar för. 1-3 dagars leveranstid inrikes.
Till överst på sidan
Visa användarens profil
odlaren
Nyfiken Grön

InläggSkrivet: 2010-08-19 | 13:07:06    Rubrik:

Beställde i Söndags en cfl lampa 250w... Fick det igår så 3 dagars leverans... Fick ett överdrivet stort och väl paketerat paket.
Var lite skeptiskt till att beställa men då man är i Västerås med jämna mellanrum tänkte jag att om jag inte får ngt får man väl göra hembesök när man är där. MEN som sagt. Fick paketet snabbt och smidigt.

//Odlaren
Till överst på sidan
Visa användarens profil
E40bulbs
Småodlare

InläggSkrivet: 2010-08-21 | 17:05:28    Rubrik:

Hej !

Som sagt är det svårt att göra precis alla nöjda. Ber om ursäkt till den/dem som väntat. Fortfarande går 95% av alla beställningar iväg samma dag förutsatt att det är vardag.

Det är fortfarande slut på Aerowing. Det mesta andra som lagerhålls finns också i lager och skickas genast. Aerowing har varit slut länge och beror förmodligen på värmen under sommarmånaderna. Detta ligger också lite utanför våra händer då det är leverantören som haft slut länge. Det är självklart oacceptabelt. Men vi har nu efter några månaders arbete på e40bulbs även fått en bättre insikt i vad som behöver beställas si och så mycket av och hur ofta osv.

Jag nekar inte till att några fått vänta, men att vi blåst någon nekar jag bestämt till. Ifall det är någon som väljer att avsluta affären så återbetalas pengarna, självklart. Är det någon som väntat på pengar tillbaka en längre tid så beror det på grund av ägarskiftet då det blev lite krångligheter.

Vi gör såklart också misstag. Vi kan ju missat och tex maila till någon och berätta att leveransen inte kom den dagen/veckan som planerat.
Det sista vi vill är ju såklart att man ska behöva vänta.

Måste även tillägga att vi får mycket god respons ofta på både mail och på telefon.

Vi har många kunder och alla är värda precis lika mycket, vi vill verkligen att man ska känna sig trygg med att handla hos oss.
Testa själv att beställa mot postförskott. Jag förlänger nu efter att läst detta till onsdag 25/8 avgiftsfritt för postförskotts beställningar över 999kr.

Som sagt är det sista vi vill att man ska behöva vänta, det gynnar ingen alls. Tvärtom brukar det bli att vi vill kompensera för att göra rätt för oss och detta dras ju såklart direkt från oss.

Jag vill också avsluta med att säga att vi svarar på mail.
Testa själv, det kostar ingenting.

Med vänliga hälsningar

Anders
Till överst på sidan
Visa användarens profil
osh
Nyfrälst och hög

InläggSkrivet: 2010-08-22 | 23:02:36    Rubrik:

Kanonbra att läsa Anders men du/ni har fortfarande inte svarat på mina senaste två mail!
Kan ta att varorna tar slut på lagret, fine. Kan även ta att jag får vänta ett par veckor tills dom kommer in.
Men att bli nochad är nått jag inte kan ta, skickade mail den 16:e samt den 18:e men inget svar. Känns inte alls tryggt att be att få tillbaks sina pengar och mötas av total tystnad! Är väl fan att man ska behöva outa sig till er här!
Edit: Mina grejer är nu på väg, fick aviseringen idag så det hela löste sig. Dock så har mailkonversation mestadels vart envägs vilket inte vart acceptabelt. Måste härmed erbjuda e40 mitt kunnande inom kundpsykoligi, kostar endast 5000 för en helgs utbildning Blinka Hoppas e40 får ordning på sina rutiner då dom håller bra priser! Over n out
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Method
Nyfrälst och hög

InläggSkrivet: 2010-08-28 | 14:05:40    Rubrik:

Handlade den 26e (torsdag) för 1384:-, förde över pengarna till deras konto, hoppas att jag får grejerna i veckan!

Men hur ska jag gå till väga om dom inte svarar på mail och allt blir försenat?

Ni som har haft problem med E40 förut, svarade dom tillslut?
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Blazie
Nyfrälst och hög

InläggSkrivet: 2010-08-31 | 14:27:39    Rubrik:

Method wrote:
Handlade den 26e (torsdag) för 1384:-, förde över pengarna till deras konto, hoppas att jag får grejerna i veckan!

Men hur ska jag gå till väga om dom inte svarar på mail och allt blir försenat?

Ni som har haft problem med E40 förut, svarade dom tillslut?

Du frågar andra om dom suger efter att du har beställt, och du frågar i DERAS tråd, förstår att dom som inte fått sina grejjer är förbannade och kan säga diverse saker i tråden..

Men du verkar ju verkligen som ett lowlife utan något som helst logiskt tänkande.

Personligen hade jag nog inte skickat nånting till dig hur mycket du än hade pröjsat.

Förutsatt att du ska fråga nånting, så ska du tagit reda på det före om det gick, hade du läst några inlägg före dig så hade du garanterat fått lära dig nånting nytt lilla vän utan egna tankebanor.
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Hank_Moody
Ganjaman

Från: Hollywood

InläggSkrivet: 2010-08-31 | 14:31:06    Rubrik:

Blazie wrote:
Du frågar andra om dom suger efter att du har beställt, och du frågar i DERAS tråd, förstår att dom som inte fått sina grejjer är förbannade och kan säga diverse saker i tråden..

Men du verkar ju verkligen som ett lowlife utan något som helst logiskt tänkande.

Personligen hade jag nog inte skickat nånting till dig hur mycket du än hade pröjsat.

Förutsatt att du ska fråga nånting, så ska du tagit reda på det före om det gick, hade du läst några inlägg före dig så hade du garanterat fått lära dig nånting nytt lilla vän utan egna tankebanor.
Blazie: jag föreslår att du håller en trevligare samtalston i framtiden, annars åker du på en varning för brott mot netikettregeln (A.8). /mod
Till överst på sidan
Visa användarens profil Skicka e-post
Silath
Nyfiken Grön

InläggSkrivet: 2010-09-02 | 16:43:54    Rubrik:

Hej jag la en beställning hos e40 bulbs 26/8 och det har inte hänt något med ordern och jag får inget mail svar. Vet ni hur de går för ordern?
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Method
Nyfrälst och hög

InläggSkrivet: 2010-09-03 | 22:23:31    Rubrik:

Bad om pengarna tillbaks då jag behövde dom till annat.

Skickade ett mail, utan svar tillbaks.

Ringde, då svarade Anders och bad mig att ringa nästa dag istället.

Ringde nästa dag, utan att någon svarade. Skrev då ett sms och förklarade att jag fortfarande inte fått några pengar på kontot och undrade om Anders kunde fixa det idag istället.

Fick ett sms tre timmar senare där det stod att han skulle fixa det "asap så fort jag kommer ner till lagret".

Nu, 6 timmar senare har jag fortfarande inte fått några pengar och inget svar på telefon (fast med tanke på klockan så har jag full förståelse varför han inte svarar).

Fick svar på mail tidigare idag, där han skrev att jag kunde få 12% rabatt på mitt nästa köp, måste tyvärr säga att det köpet aldrig kommer ske.

Kan tänka mig att om man inte håller på och krånglar som jag har gjort dem två senaste dagarna så är det säkert inga problem alls att handla från dom, dom svarar i telefonen och på mail, synd att det här tog lite tid bara.
Till överst på sidan
Visa användarens profil
AlbertGriffiths
Nyfrälst och hög

InläggSkrivet: 2010-09-07 | 16:47:32    Rubrik:

Jag skulle jätte gärna köpa lite lampor & dyl av e40bulbs om det inte var så DYRT !!

250W Röd 6400K CFL av e40bulbs för 689kr/lampa + 95kr frakt + ev 29kr payson om man inte vill förskottsbetala, med en slut summa på: ca 785:-/Lampan.

Jämfört med om man köper en NY 250W Röd 6400K CFL på Ebay för 262 SEK + 137 SEK i frakt, med en slut summa på: ca 399 SEK

Hur är det ens försvarbart att ta sånna svin priser i sverige ?! :S
386:- billigare att köpa en likadan lampa från Storbritannien,
Hatten av till dej e40bulbs, du lär tjäna pengar som gräs Blinka

Kolla bara jämförelsen på W priserna dom har :S
250W för 689kr är 2.756kr/W
och deras 150W för 399kr är 2.660kr/W
det brukar ju annars vara billigare att köpa en större lämpa :S

Jag kommer gärna å köper den dagen du har 250W lampor för typ 399:-/st

Bless
Till överst på sidan
Visa användarens profil
DenLilleAlkemisten
Småodlare

Från: Prag, 1592

InläggSkrivet: 2010-09-09 | 17:07:39    Rubrik:

AlbertGriffiths wrote:

Kanske för att de håller samma priser (eller lägre) som övriga svenska webshops? Det här är ett "problem" som knappast är isolerat till e40bulbs.

Jämförelse (utan frakt):
250w CFL på Hydrogarden: 799:-
200w CFL på Swegrow: 799:-
200w CFL på Nordic Grow: 698:-
Till överst på sidan
Visa användarens profil
whalajams
Nyfrälst och hög

InläggSkrivet: 2010-09-15 | 19:08:51    Rubrik:

AlbertGriffiths wrote:
Jag skulle jätte gärna köpa lite lampor & dyl av e40bulbs om det inte var så DYRT !!

250W Röd 6400K CFL av e40bulbs för 689kr/lampa + 95kr frakt + ev 29kr payson om man inte vill förskottsbetala, med en slut summa på: ca 785:-/Lampan.

Jämfört med om man köper en NY 250W Röd 6400K CFL på Ebay för 262 SEK + 137 SEK i frakt, med en slut summa på: ca 399 SEK

386:- billigare att köpa en likadan lampa från Storbritannien,
Hatten av till dej e40bulbs, du lär tjäna pengar som gräs Blinka

Kolla bara jämförelsen på W priserna dom har :S
250W för 689kr är 2.756kr/W
och deras 150W för 399kr är 2.660kr/W
det brukar ju annars vara billigare att köpa en större lämpa :S

Jag kommer gärna å köper den dagen du har 250W lampor för typ 399:-/st

Bless

Var har du hittat de priserna på ebay? De säljare jag sett har tagit runt 500kr med frakt för en 250W. Och då är det noname lampor. e40bulbs har Powerplants lampor.
Till överst på sidan
Visa användarens profil
nino_
Småodlare

InläggSkrivet: 2010-11-20 | 14:35:10    Rubrik: Re: E40Bulbs Growshop

Det är dessa lampor de säljer. Samma fabrikat, samma modell.

plantagrow.com/12-plantagrow-220v

Tyvärr har Plantagrow blivit dyrare, de brukade kosta 25 euro för 250W vad
jag minns, men nu kostar de 37.5 euro. Men frakten har blivit mycket billigare
så det kanske går på ett ut om man beställer ett par stycken.
Till överst på sidan
Visa användarens profil
baselika
Småodlare

InläggSkrivet: 2010-12-01 | 9:13:55    Rubrik: Re: E40Bulbs Growshop

Har sänt ovan nämnd butik dels en beställning (samt skickat pengar ...) och dessutom ett PM, vad händer? Inte mycket! De har inte ens idas läst PMet, än mindre sänt mina varor som jag betalt för. Vad ska jag göra? Snälla sänd mig mina varor!

Tack på förhand
Till överst på sidan
Visa användarens profil
baselika
Småodlare

InläggSkrivet: 2010-12-03 | 9:08:49    Rubrik: Re: E40Bulbs Growshop

Nej nu har jag tröttnat på att vänta! Jag cancerlerar vill nu min beställning till Er och förväntar mig att Ni sänder tillbaka mina pengar. Bums!
Till överst på sidan
Visa användarens profil
billball420
Ganjafanatic

Från: Forntiden

InläggSkrivet: 2010-12-03 | 11:57:07    Rubrik: Re: E40Bulbs Growshop

@baselika, Det är förmodligen bättre att du kontaktar E40Bulbs via deras hemsida.

bill
Till överst på sidan
Visa användarens profil Skicka e-post Galleri
baselika
Småodlare

InläggSkrivet: 2010-12-06 | 10:32:58    Rubrik: Re: E40Bulbs Growshop

Över ett öppet nätverk, som saknar https???

Ni har redan fått mina pengar, för över en vecka sedan, som jag nu vill ha tillbaka. Vad väntar ni på? Elak eller helgalen Elak eller helgalen
Till överst på sidan
Visa användarens profil
billball420
Ganjafanatic

Från: Forntiden

InläggSkrivet: 2010-12-06 | 12:01:55    Rubrik: Re: E40Bulbs Growshop

Swecan är inte E40Bulbs. E40Bulbs hyr en annonsplats här. Om du vill kommunicera med dem via vår hemsida, kan du nog få vänta på resultat.

Det går väl att ringa dem också? Snabbaste sättet att få kontakt, men svårare att vara kaxig på telefon.

bill
Till överst på sidan
Visa användarens profil Skicka e-post Galleri
drazze
Nyfiken Grön

InläggSkrivet: 2010-12-08 | 12:12:18    Rubrik: Re: E40Bulbs Growshop

baselika wrote:
Över ett öppet nätverk, som saknar https???

Ni har redan fått mina pengar, för över en vecka sedan, som jag nu vill ha tillbaka. Vad väntar ni på? Elak eller helgalen Elak eller helgalen

Betalade du via payson så kontakta dom! www.payson.se/help/contact/
Till överst på sidan
Visa användarens profil
bubbelgum
Avstängd skräppostare

InläggSkrivet: 2010-12-18 | 0:34:33    Rubrik: Re: E40Bulbs Growshop

ni som har problem gå till konsumentvärket ,, har ni tur får ni era pengar och att dom blir av med sin f-skatt sedel och eventuela straff det låter ju som scam om det nu är som ni sejer ,,varför av slutar inte swecan sammarbetet med e40 ,, det är ju dålig reklam för swecan ,, eller är det så att forums ägaren eller ägarna är kompis alternativt delägare i e40
Till överst på sidan
Visa användarens profil
bubbelgum
Avstängd skräppostare

InläggSkrivet: 2010-12-18 | 1:09:17    Rubrik: Re: E40Bulbs Growshop

ps såg någon som gnälde över att e40 tjänade¨pengar och marknadsförde sej med reklam ,, det tycker jag är dumt då ica och alla andra gör så även jag själva med mitt företag gör så ska dom inte tjäna några pengar ,du får ju betalt när du jobbar
Till överst på sidan
Visa användarens profil
mytialarn
Småodlare

InläggSkrivet: 2010-12-18 | 12:45:18    Rubrik: Re: E40Bulbs Growshop

jag kan då inte klaga på dem. Har beställt därifrån några ggr och när det dragit ut på tiden pga att de inte har vissa saker på lagret så har man alltid fått något som kompensation. Alltid blivit trevligt bemött också. Thumbs up!
Till överst på sidan
Visa användarens profil
stickygreen
Nyfrälst och hög

InläggSkrivet: 2010-12-19 | 8:54:37    Rubrik: Re: E40Bulbs Growshop

Jag har gjort affärer med zigenare på blocket som har varit mer seriösa
än e40bulbs.
Jag hörde inget ifrån dom under 2 veckor efter jag hade gjort en beställning
trots flera mail,
Jag tröttnade och beställde från en annan growshop som levererade redan
nästkommande dag.
Jag tycker att man iaf kan ha kontakt med sina kunder om något inte finns på lager eller nåt,dom vet iaf inget om service på e40bulbs,
Jag önskar att jag hade två extra händer så jag kunde ge dom fyra tummar ner.
Till överst på sidan
Visa användarens profil
pimpersparadise
Nyfiken Grön

Från: sundsvall

InläggSkrivet: 2010-12-29 | 5:51:56    Rubrik: Re: E40Bulbs Growshop

Beställt där 2 gånger.
Fick första beställningen efter 2 dagar, bra packat med svart plast och jävla massa tejp (syntes inte vart det kom ifrån med text eller så.
Den andra blev jag kontaktad 1 dag efter jag beställt. Och det visade sig att en grej inte fanns i lager, valde att hoppa över den grejen. Fick då paket dagen efter vi pratat så totalt 2 dagar för den oxå. Helt ok för mig. Trevliga var dem, bra packat, bra priser. Jag kommer handla där framöver. Synd bara nu att man köpte lågenergi för 2veckor sen och nu är det rabatt på dem. typ 300kr åt helvete.
Till överst på sidan
Visa användarens profil
LocoPorro
Nyfiken Grön

InläggSkrivet: 2010-12-29 | 16:18:17    Rubrik: Re: E40Bulbs Growshop

pimpersparadise wrote:
Beställt där 2 gånger.
Fick första beställningen efter 2 dagar, bra packat med svart plast och jävla massa tejp (syntes inte vart det kom ifrån med text eller så.
Den andra blev jag kontaktad 1 dag efter jag beställt. Och det visade sig att en grej inte fanns i lager, valde att hoppa över den grejen. Fick då paket dagen efter vi pratat så totalt 2 dagar för den oxå. Helt ok för mig. Trevliga var dem, bra packat, bra priser. Jag kommer handla där framöver. Synd bara nu att man köpte lågenergi för 2veckor sen och nu är det rabatt på dem. typ 300kr åt helvete.

Reklam Rullande ögon

Kommer aldrig mera handla av dem. Gick bra när man for dit och handlat direkt av dem men att beställa genom hemsidan var katastrof. Svarade heller inte pá varken telefon eller mail. Bra service? Otur?
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget   Utskriftsvänlig sida   Forumindex Cannabisodling
Sida 8 av 11
Alla tider är GMT + 1 timme
Gå till sida Föregående  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11  Nästa

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet
Du kan inte bifoga filer i det här fourmet
Du kan ladda ner filer i detta forum

© Swecan | Copyright Policy | Privacy Policy | Advertising | Credits