Swecan
smoketower
Forum
Toggle Content   Registrera
.:: Magasin :: Forum :: Chat :: Galleri ::.

Donera

Stöd Swecan ekonomiskt! Donera valfri summa.

Vancouver, Kanada
Resor och cannabiskultur utanför Sverige.
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget   Utskriftsvänlig sida   Forumindex Resor och andra kulturer

Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne  
Författare Meddelande
Beatnutz
Snabbast i radio

Från: Stockholm

InläggSkrivet: 2010-02-13 | 1:07:41    Rubrik: Vancouver, Kanada

Har nyligen fyllt 30 och insett att det bara blir svårare och svårare att hitta röka. Jaga småglin till idiotkranar i nån skabbig förort har förlorat sin charm för längesen.

Nu får det vara nog! Jag emigrerar till Vancouver om 3 månader ungefär.

Finns det några Swecan'are här som bor där? Hade varit fint med lite tips eller eventuellt köra utomhusodling till nästa vår.

peace!
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Teslakid
Ganjaman

InläggSkrivet: 2010-02-13 | 2:32:23    Rubrik:

www.youtube.com/watch?...eature=sub

Låter som de ska va väldigt lätt att hitta röka där iaf Leende

Jag är också väldigt sugen på att åka dit nån gång, eller flytta till Kanada överhuvudtaget.. Men är de inte ganska svårt att bli medborgare där? Har för mig man måste gifta sig med en Kanadensare eller ha en utbildning dom har brist på där så ens jobb fixar medborgarskap..

Vancover blev utnämt till värdlens bästa stad för inte så länge sen heller
di.se/Avdelningar/Arti...Dinapengar

Cool
Till överst på sidan
Visa användarens profil Galleri
Beatnutz
Snabbast i radio

InläggSkrivet: 2010-02-13 | 15:24:48    Rubrik:

Ingen aning, jobbet fixar visum osv till mig och sambon så medborgarskap får jag ta tag i senare om det ens är möjligt. Först och främst vill jag bara dit Leende
Till överst på sidan
Visa användarens profil
DuiDui48
Garderobssnille

InläggSkrivet: 2010-02-15 | 3:46:23    Rubrik:

Leende Att flytta från sitt hemland är,skulle jag vilja säga som Utlandsbo i Thailand sedan drygt 7 år,att det är något man inte ska missa.Man lär sej så oerhört mycket på att väga ta steget "utanför boxen".

Så jag vill lyckönska er till eran flytt och må den bli vad ni gör den till Blinka Stay safe and good luck.

//DuiDui Leende Cool Blinka
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Beatnutz
Snabbast i radio

InläggSkrivet: 2010-02-15 | 13:21:53    Rubrik:

Jo det är fint. Har bott utomlands innan. Det enda man egentligen saknade är det där små löjliga sakerna. Kexchoklad, Arla-mjölk, pyttipanna och alla vackra svenska kvinnor.

Man vänjer sig, men alltid lika fint att besöka Ikea så att man kan få tag på några av sakerna bara.
Till överst på sidan
Visa användarens profil
reaper
Lieman

InläggSkrivet: 2010-02-21 | 1:38:00    Rubrik:

Avundsjuk jag blir, kommer göra samma sak som du om ett år ungefär. Var i Vancouver för ett par år sedan och sen dess är jag såld på den staden
Till överst på sidan
Visa användarens profil Besök användarens hemsida
thc_stoned
Nyfrälst och hög

Från: canada

InläggSkrivet: 2011-01-04 | 1:13:38    Rubrik: Re: Vancouver, Kanada

Seattle 4 timmar söder om vancouver är också väldigt cannabis vänligt.. mycket bra utbud av bra chronic
Till överst på sidan
Visa användarens profil
frilansaren
Ganjaman

Från: Headlight

InläggSkrivet: 2011-02-09 | 11:24:19    Rubrik: Re: Vancouver, Kanada

Hur ställer sig kanada till att man har ett brottsregister.
(Dock 4 år sedan)
Men kan detta sätta käppar i hjulen vid en eventuell flytt?

Peace
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Beatnutz
Snabbast i radio

InläggSkrivet: 2011-04-20 | 1:07:00    Rubrik: Re: Vancouver, Kanada

Har du brottsregister så kommer det bli sjukt besvärligt för dig. Jag hade villkorligt så mitt låg kvar i 10 år, fick skriva massvis med dokumentation och rekommendationer från diverse folk samt att min arbetsplats fick göra en massa pappersarbete också för att få igenom mig. Till slut gick det men det var jävligt nervöst.

Imorgon är det 4/20 och jag samt några andra från jobbet har tagit ledigt dagen till ära. Jag återkommer med bilder.
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Beatnutz
Snabbast i radio

InläggSkrivet: 2011-04-20 | 1:08:00    Rubrik: Re: Vancouver, Kanada

Förresten, jag tror det måste ha gått 5 år sedan ditt senaste straff innan det ens blir tal om att bli insläppt. Ditt brott får inte vara något allvarligt heller. Mitt var urkundsförfalskning med 10k i böter..
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Beatnutz
Snabbast i radio

InläggSkrivet: 2011-04-21 | 19:53:56    Rubrik: Re: Vancouver, Kanada

Sådär då var det över. Kan börja med att säga att det var den största samling människor jag sett på ett o samma ställe i den här staden. Polisen beräknade det till 5000 personer, men det är bara skitsnack. Tidigare år har det varit 10000 och alla jag pratade med sa att det var MYCKET fler folk i år. Så runt 15000-20000 pers. Ett rekord för staden, och kanske ett rekord för hela världen när det gäller 4/20-firande på ett och samma ställe?

Alla hade nånting i handen, var det inte en spliff så var det en påse gräs dom försökte sälja. Dealers var precis överallt och polisen gjorde inga ingrepp. Såg sammanlagt 4 poliser under hela dagen och dom cyklade bara längs med kanterna för att se till att folk inte stod på vägarna. Till slut blev det så mycket folk att polisen var tvungen att stänga av vägen för bilarna, och utöka området. Snacka om service!! STOR skillnad mot polisen i resten av världen med andra ord, istället för att ställa till med problem hjälpte dom till.

Jag köpte inte speciellt mycket, bara några sorters hasch eftersom det inte är så vanligt här. Gräs är ingen bristvara i stan så jag hade ingen lust att köpa det här eftersom det går att fixa så lätt ändå. Ska sampla haschet ikväll.

Det var hiphop, reggae och rock-framträdanden hela dagen. Människorna som besökte var allt från kids, tonåringar, vuxna... seniorer och alla möjliga sorters avarter. Kul att se att så många kunde samsas utan några problem.

Jag tyckte det var lite småjobbigt att det var så extremt mycket folk, gillar inte att trängas när jag röker men man blev ändå varm inombords att se cannabiskulturen blomma (höhö) så kraftigt i BC. En extrem kontrast mot Sverige.

Lite bilder:

Part 1: www.facebook.com/media....861555283

Part 2: www.facebook.com/media....861555283

Mer: www.facebook.com/media...8109681843

Jag filmade ganska mycket, men jag måste klippa ihop det. Lägger upp det här sen.
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Grim
Master of the Forces of Life and Death

Från: Endsville

InläggSkrivet: 2011-04-21 | 22:10:41    Rubrik: Re: Vancouver, Kanada

Efter att ha kollat igenom alla bilder... Bara... Wow!
Tänk så otroligt bra det kan vara i en mer tolerant miljö.
Till överst på sidan
Visa användarens profil Besök användarens hemsida
Beatnutz
Snabbast i radio

InläggSkrivet: 2011-04-24 | 1:53:50    Rubrik: Re: Vancouver, Kanada

Sådär, då har jag klippt ihop filmen med.. går mest runtomkring i kanterna för det var omöjligt att filma där det var som mest folk.

youtu.be/LyOPqijBplA?hd=1
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget   Utskriftsvänlig sida   Forumindex Resor och andra kulturer
Sida 1 av 1
Alla tider är GMT + 1 timme

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet
Du kan inte bifoga filer i det här fourmet
Du kan ladda ner filer i detta forum

© Swecan | Copyright Policy | Privacy Policy | Advertising | Credits