Länge sedan jag skrev något i denna tråd, och är ju fortfarande inte riktigt säsong....
Men såhär vid Jul så tänkte jag bjussa på bilder av min Julstjärna

tyvärr brydde jag mig aldrig om att skapa en ordentlig 12/12 miljö för den, så därav bara gröna och inte röda blad. Plantan ifråga var en helt vanlig liten pluttstjärna jag köpte förra året och lät den överleva, utsatt den för allehanda näringsexperiment, det bor något 10-20 tal maskar i krukan som bökar runt samt rötterna är mykorrhiza inokulerade....
Den såg mycket maffigare ut för två månader sedan också, har tappat en del blad då den fått på tok för lite ljus nu på vintern där den står.
Om intresse finns kan jag återkomma med nya bilder på den i sommar, räknar med att den är riktig rejäl då och ett trädmonster till nästa jul.
Som en liten sidekick så två bilder på mitt drakblodsträd också, odlat från frö, sattes för nästan exakt ett år sedan:

Slängde med ett mjölkpaket som storleksreferens. Denna planta har också blivit inokulerad, har någon enstaka mask i jorden, samt fått utstå allehanda näringstester...
Så dess liv har varit lite ömsom vin ömsom vatten kan man säga.
Just nu är den också i behov av större kruka, men jag tar det på vårkanten tänkte jag.
Hoppas alla har ett par sköna mellandagar!