Swecan
Magic Vaporizers
Forum
Toggle Content   Registrera
.:: Magasin :: Forum :: Chat :: Galleri ::.

REKLAM

Cthullus experimentodlingar
Odling av andra växter än cannabis.
Gå till sida Föregående  1, 2
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget   Utskriftsvänlig sida   Forumindex U| Övrigt odlande

Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne  
Författare Meddelande
cthullu
Ganjaman

InläggSkrivet: 2011-06-20 | 20:22:49    Rubrik: Re: Cthullus experimentodlingar

@bollore: just ja, glömde bort innan, svarat på det där om svamp o cocos här.
Till överst på sidan
Visa användarens profil
cthullu
Ganjaman

InläggSkrivet: 2011-07-02 | 11:20:24    Rubrik: Re: Cthullus experimentodlingar

var och skulle titta till småttingarna i bushen i början av veckan och det var ingen rolig syn.
De var helt spårlöst försvunna, sedan hittade jag en stackars överlevare med tydliga spår av boven - helt klart sniglarna som hade varit i farten ... Ledsen

Trist och en läxa lärd, tveksamt men kanske den överlever och kan växa till sig lite, i annat fall så blev det ett abrupt slut på det experimentet.

Sol läget på platsen visade sig däremot vara lite bättre än vad jag först trodde, så kanske återanvänder platsen igen men i såfall blir det snigelskydd och fällor.
Till överst på sidan
Visa användarens profil
cthullu
Ganjaman

InläggSkrivet: 2011-07-09 | 15:34:22    Rubrik: Re: Cthullus experimentodlingar

hög tid för uppdatering på tomatsticklingarna.

Har varit en riktig slackar och ignorerat dem aldeles för länge, tog mig i kragen idag och planterade om dem.

Har lite brottom så blir kortfattad, så här såg de ut fortfarande i sina pyttekrukor,
givetvis har det hämmat tillväxten. Men lite roligt att se att de satt igång att bilda blommor Mycket glad eftersom varje blomma är en potentiell tomat.

Att säga att de nu hade hunnit rota sig är som att säga att titanic tog in lite vatten.

I med bara lite jord i botten på nya krukan, ställa hela jordklumpen ovanpå

...och sedan fylla upp, dvs plantera tomater djupt och nyp av alla grenar blad som hamnar under ytan när man fyller upp nya krukan. klart!

Till överst på sidan
Visa användarens profil
frilansaren
Ganjaman

Från: Headlight

InläggSkrivet: 2011-07-09 | 19:03:20    Rubrik: Re: Cthullus experimentodlingar

läckert cthullu, börjar komma mycket tomat på min ena planta nu, lätt 60+ st.
det var inte dåligt med rötter på dom du hade där Leende

må väl

-lance
Till överst på sidan
Visa användarens profil
cthullu
Ganjaman

InläggSkrivet: 2011-12-28 | 19:24:52    Rubrik: Re: Cthullus experimentodlingar

Länge sedan jag skrev något i denna tråd, och är ju fortfarande inte riktigt säsong....

Men såhär vid Jul så tänkte jag bjussa på bilder av min Julstjärna

tyvärr brydde jag mig aldrig om att skapa en ordentlig 12/12 miljö för den, så därav bara gröna och inte röda blad. Plantan ifråga var en helt vanlig liten pluttstjärna jag köpte förra året och lät den överleva, utsatt den för allehanda näringsexperiment, det bor något 10-20 tal maskar i krukan som bökar runt samt rötterna är mykorrhiza inokulerade....
Den såg mycket maffigare ut för två månader sedan också, har tappat en del blad då den fått på tok för lite ljus nu på vintern där den står.

Om intresse finns kan jag återkomma med nya bilder på den i sommar, räknar med att den är riktig rejäl då och ett trädmonster till nästa jul. Mycket glad

Som en liten sidekick så två bilder på mitt drakblodsträd också, odlat från frö, sattes för nästan exakt ett år sedan:

Slängde med ett mjölkpaket som storleksreferens. Denna planta har också blivit inokulerad, har någon enstaka mask i jorden, samt fått utstå allehanda näringstester...
Så dess liv har varit lite ömsom vin ömsom vatten kan man säga.
Just nu är den också i behov av större kruka, men jag tar det på vårkanten tänkte jag.

Hoppas alla har ett par sköna mellandagar!
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Whofkingkows
Småodlare

Från: ---

InläggSkrivet: 2012-03-03 | 15:48:57    Rubrik: Re: Cthullus experimentodlingar

cthullu wrote:
Länge sedan jag skrev något i denna tråd, och är ju fortfarande inte riktigt säsong....

Men såhär vid Jul så tänkte jag bjussa på bilder av min Julstjärna

tyvärr brydde jag mig aldrig om att skapa en ordentlig 12/12 miljö för den, så därav bara gröna och inte röda blad. Plantan ifråga var en helt vanlig liten pluttstjärna jag köpte förra året och lät den överleva, utsatt den för allehanda näringsexperiment, det bor något 10-20 tal maskar i krukan som bökar runt samt rötterna är mykorrhiza inokulerade....
Den såg mycket maffigare ut för två månader sedan också, har tappat en del blad då den fått på tok för lite ljus nu på vintern där den står.

Om intresse finns kan jag återkomma med nya bilder på den i sommar, räknar med att den är riktig rejäl då och ett trädmonster till nästa jul. Mycket glad

Som en liten sidekick så två bilder på mitt drakblodsträd också, odlat från frö, sattes för nästan exakt ett år sedan:

Slängde med ett mjölkpaket som storleksreferens. Denna planta har också blivit inokulerad, har någon enstaka mask i jorden, samt fått utstå allehanda näringstester...
Så dess liv har varit lite ömsom vin ömsom vatten kan man säga.
Just nu är den också i behov av större kruka, men jag tar det på vårkanten tänkte jag.

Hoppas alla har ett par sköna mellandagar!

Trevligt med lite variation , Stiklingarna/stiklingen tog ju sig riktigt fint. Leende
Kan sitt och stirra på ditt konstvärk i timmar "käns lite som att det är en cannabis planta" hehe tycker du har lyckats riktigt bra med Lst`n på den / dom ? Razz Btw har den här plantan på bilden fått pröva på av maskvattnet ? Elakt galen må säga att det var Djävligt bra drag i det ! Mycket glad
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Whofkingkows
Småodlare

InläggSkrivet: 2012-03-03 | 15:53:44    Rubrik: Re: Cthullus experimentodlingar

Trevligt med lite variation , Stiklingarna/stiklingen tog ju sig riktigt fint.
Kan sitt och stirra på ditt konstvärk i timmar. Tänk vad man kan göra genom att böjja lite ^^ "käns lite som att det är en cannabis planta" hehe tycker du har lyckats riktigt bra med Lst`n på den / dom hur gick det för dom andra stiklingarna ? Razz Btw har den här plantan på bilden fått pröva på av maskvattnet eller den kanske är odlad i kompost ? Elakt galen Just det må säga att det var D*ävligt bra drag i maskvattnet! Mycket glad Tack
Till överst på sidan
Visa användarens profil
cthullu
Ganjaman

InläggSkrivet: 2012-03-04 | 19:51:08    Rubrik: Re: Cthullus experimentodlingar

Mycket glad jodå, de flesta av mina plantor har fått smaka på maskvatten, men även syresatt kompost te, ecojuice, fermenterade vegetabiliska mjjölblandningar, kaffesump m.m. Vid omplanteringar fått med sig en hel del alfalfa och maskkompost, Samtliga krukor bebos av lite små smala dyngmaskar som bökar runt också..

Med andra ord de olika plantorna får smaka på vad jag håller på och roar med mig för tillfället... Ibland tar de stryk och ibland exploderar de i tillväxt Leende

tänkte snart så säsongens tomater, kanske blir något brandywine monster igen, men annars är jag mer inne på busktomater med stadiga stammar i år.

Tänkte även kanske göra lite experiment i mini/micro skala på diskbänken för året runt odling när det gäller grönsaker som kanske dyker upp.

Andra nya experiment jag är sugen på är att göra "Ramial Chipped Wood" (RCW) mix att odla i, får se när det kan bli av....

så mycket man kan göra, så lite tid och yta hehe....

/ps du var en av de två som fick en aningens annorlunda maskvattenblandning än de andra, dvs enbart från ena komposten /ds
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Whofkingkows
Småodlare

InläggSkrivet: 2012-03-10 | 0:02:31    Rubrik: Re: Cthullus experimentodlingar

Trevligt dock inte lika med maskarna. Dom där dyngmaskarna har jag jag med stött på i min första utomhusodling som bestod av höns/hästskit blandat med jord.(inte lika kul men man lär sig lite var gång) ^^

Hoppas vi får se på säsongernas fetaste tomater då , (du måste knäppa lite bilder.)

Experiment är alltid kul , nu måste du dela med dig av dina tankar hehe. Mycket glad

Du menar att du ska tillvarka det själv själva (RCW`N) ? Låter också mycket spännande kan nog vara kul & pröva.

"Ibland tar de stryk och ibland exploderar de i tillväxt" skrev du ja det med jag hålla med om hade lite problem med ph innan pga av maskvattnet men sen sa de Boom Leende

Maskvatten ála cthullu Limited Edition Fuch Yeah Mycket glad
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget   Utskriftsvänlig sida   Forumindex U| Övrigt odlande
Sida 2 av 2
Alla tider är GMT + 1 timme
Gå till sida Föregående  1, 2

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet
Du kan inte bifoga filer i det här fourmet
Du kan ladda ner filer i detta forum

© Swecan | Copyright Policy | Privacy Policy | Advertising | Credits