Swecan
smoketower
Forum
Toggle Content   Registrera
.:: Magasin :: Forum :: Chat :: Galleri ::.

Donera

Stöd Swecan ekonomiskt! Donera valfri summa.

Amsterdam Juli 2011, erfarenheter?
Resor och cannabiskultur utanför Sverige.
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget   Utskriftsvänlig sida   Forumindex Resor och andra kulturer

Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne  
Författare Meddelande
Spliff
Småodlare

InläggSkrivet: 2011-07-10 | 14:24:11    Rubrik: Amsterdam Juli 2011, erfarenheter?

Hej, nu bär det iväg till Amsterdam!

Det kommer att bli en häftig upplevelse enligt alla jag pratat med.
Iochmed att Guiden inte är uppdaterad sedan 2009 så ser jag inget annat alternativ än att fråga.

Kan vara bra att veta vilka coffeshops som rekomenderas, även favorit rökat vore kul att höra.
Själv skulle jag gärna testa budder då jag aldrig fått chansen =(

Wax Museét kommer vi antagligen besöka, om man inte får höra massa skit nu då vill säga.

Hörde att det var överpris som tusan i amsterdam, och att det var bättre att åka iväg om
man ska köpa gräs eller hash för en billigare peng, några erfarenheter av detta?

Vad har ni för erfarenheter av Amsterdam? tips o tricks är mkt välkommet här.

självklart så måste man fråga, någon som kommer att vara i Amsterdam 19juli - 23juil
då ses vi där=D

Boom shiva! ala peace
Till överst på sidan
Visa användarens profil
smookey
Nyfrälst och hög

InläggSkrivet: 2011-07-10 | 17:19:35    Rubrik: Re: Amsterdam Juli 2011, erfarenheter?

Åker tyvär ner veckan efter;)
En tanke jag fick var att man kanske skulle starta en coffeeshop review tråd där man gärna kan posta info om dom ställen som besökts iår. Gärna med bilder från ställena, meny info, priser, service, musik/stämning osv. Lustan kan göras lång. Jag funderar på att göra reviews når jag åker ner om jag kommer vara klar nog att komma ihåg det vill säga.;)
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Spliff
Småodlare

InläggSkrivet: 2011-07-10 | 17:49:18    Rubrik: Re: Amsterdam Juli 2011, erfarenheter?

ja det låter som en bra idé, jag kommer att ta med bilder från de vi besöker med strainlist osv..

vill bara påpeka än en gång att det är "ny"heter jag är ute efter, så sökt har jag gjort.

Boom Shiva!
Till överst på sidan
Visa användarens profil
brumbrum
Småodlare

InläggSkrivet: 2011-07-10 | 23:34:27    Rubrik: Re: Amsterdam Juli 2011, erfarenheter?

kommer va där mellan 16:e och 26:e Leende

En shop jag kan rekomendera är highway coffeshop som ligger i redlight, inte skitlångt från dam, det är väl en av dom få shoparna i redlight jag tycker är riktigt nice, mycket turistfälle-ställen annars...

Annars är det värt å leta sej utanför centrum, där kan man hitta riktiga guldkorn med bättre priser än i stan.
Något jag kan rekomendera är att ta en dag eller halv å chilla i vondelpark om det e fint väder!

mvh
brum
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Spliff
Småodlare

InläggSkrivet: 2011-07-11 | 17:01:10    Rubrik: Re: Amsterdam Juli 2011, erfarenheter?

då kommer vi kanske träffas där, gillar nytt folk,
e det ingen som vill dela med sig av nån nyhet?

bra tips än sålänge=)
Till överst på sidan
Visa användarens profil
DoctorDoom
Ganjaman

InläggSkrivet: 2011-07-11 | 18:06:31    Rubrik: Re: Amsterdam Juli 2011, erfarenheter?

Kommer vara där några dagar som matcher er Blinka Ser fram mot det så in i h-vete!!!!! Var ett bra antal år sen jag var där sist och det var "balls-to-the-wall-awesome"!

Kommer definitivt vara mer om mig och kring mig, verkligen försöka komma åt dom kända shopparna och försöka testa en lång lista! Mest för att samla information till framtida odlingar hemma!

En strain jag kommer ihåg som verkligen fick mig att omvärdera vad cannabis faktiskt är var "Super Silver Haze", riktig mind fuck Mycket glad

Hare fint, hoppas era resor blir bäst!
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Spliff
Småodlare

InläggSkrivet: 2011-07-11 | 20:01:21    Rubrik: Re: Amsterdam Juli 2011, erfarenheter?

Se där, vad roligt med mer trevligt folk=)

den där Super Silver Haze, vilken coffeshop var det du fick den?
tanken är ju att testa många av de fetaste sorters hash/weed man kommer åt..

hade varit häftigt med mer resultat på detta forum bara

men tack så mycket än sålänge, gillar er=)
Till överst på sidan
Visa användarens profil
brumbrum
Småodlare

InläggSkrivet: 2011-07-11 | 20:45:43    Rubrik: Re: Amsterdam Juli 2011, erfarenheter?

yes vore trivsamt Leende
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Spliff
Småodlare

InläggSkrivet: 2011-07-11 | 22:23:12    Rubrik: Re: Amsterdam Juli 2011, erfarenheter?

ja verkligen=),

En vän til mej pratade på "Bulldog Coffeeshop" så det låter som ett besök där...

Är det någon som har lust att berätta lite om det? altså nyligen erfarat menar jag såklart..

super silver haze är också en strain att testa så de får det bli..

Boom Shiva! nightings=)
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Spliff
Småodlare

InläggSkrivet: 2011-07-13 | 10:24:42    Rubrik: Re: Amsterdam Juli 2011, erfarenheter?

Hade varit kul med mer hjälp då..
Till överst på sidan
Visa användarens profil
DoctorDoom
Ganjaman

InläggSkrivet: 2011-07-13 | 12:49:42    Rubrik: Re: Amsterdam Juli 2011, erfarenheter?

Som jag förstår det så är bulldog en kedja med flera butiker. Jag har också hört flera som klagat på just bulldog, men när jag var där hade jag hade dom en riktigt fin SSH Leende

Det finns lite överallt tror jag. Mer specifik än så kan jag inte bli, testa google om du vill ha mer information om vart dom ligger Leende

lycka till
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Toobzz8668
Småodlare

InläggSkrivet: 2011-07-13 | 13:09:16    Rubrik: Re: Amsterdam Juli 2011, erfarenheter?

Var dit i juni . Kan rekomendera dolphins ! Var väldigt mysigt ställe me nice röka var dära 5 ggr . där man kmr in får man bara röka rent sen om man går ner till källaren fick man blanda med tobak Leende White dolphin var ett nice sativa röka dom hade 10e för 0.9 g . Funderar själv på att fa ner me tjejen å 2 polare en sväng igen här i juli .
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Superhemlig_micro
Nyfrälst och hög

InläggSkrivet: 2011-07-13 | 19:08:32    Rubrik: Re: Amsterdam Juli 2011, erfarenheter?

Har också varit ner nu under sommaren och det lämnade helt klart mersmak!
Underbar stad, inte bara för alla coffeshops men atmosfären med alla mysiga caféer längs med kanalerna etc är helt underbart!

Hittade två riktigt bra coffeshops men som jag såklart varken kommer ihåg namnet på eller var de låg, hela resan är lite "diffus" såhär i efterhand.. I närheten av RLD låg det men det är ju inte mycket till hjälp hehe.. Mycket glad Bulldog kommer jag dock ihåg att vi var in på men fick vända i dörren, var helt galet med folk där inne så det verkar ju populärt iaf (men kanske inte ett ställe man sätter sig ner och chillar på direkt)..
Till överst på sidan
Visa användarens profil
brumbrum
Småodlare

InläggSkrivet: 2011-07-13 | 22:20:13    Rubrik: Re: Amsterdam Juli 2011, erfarenheter?

förresten kommer ni som e där samtidigt va inloggad på swecan nått under tiden? Tänkte så man kan komma överrens om nå schysst ställe å träffas å röka en låda eller två på om det vills? Leende

Håll höjden
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Toobzz8668
Småodlare

InläggSkrivet: 2011-07-14 | 8:48:29    Rubrik: Re: Amsterdam Juli 2011, erfarenheter?

Far ner 20-27 juli en sväng igen ! Leende har datorn med mig så kmr vara inloggad hära i bland Leende
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Spliff
Småodlare

InläggSkrivet: 2011-07-14 | 8:54:07    Rubrik: Re: Amsterdam Juli 2011, erfarenheter?

Härligt! ca 3-5 personer har konstaterat Amsterdam-besök!
Jag och "donthomaso" kommer att bo på "Plantage" som är ett rök-vänligt hotell..

Boom Shiva!
Till överst på sidan
Visa användarens profil
cofs
Nyfiken Grön

InläggSkrivet: 2011-07-14 | 14:19:57    Rubrik: Re: Amsterdam Juli 2011, erfarenheter?

Kom hem från mitt första Amsterdambesök igår och jag är lite kluven. Jättehäftig stad och bra röka men jag hade jättesvårt att hitta bra matställen när man irrade runt med munchies. Inte ens när jag inte hade rökt så hittade jag inte något bra käk, fanns mest pommes och kebab och en hel del asiatisk mat.

Jag hängde mest vid Haarlemstraat(?). Favoritstället i Amsterdam blev Dampkring som ligger på den gatan. Bra röka, flera våningar man kunde sitta på och bra musik.

Barneys var bra, uppskattade servicen och att det stod vaporizers på varje bord som man fick låna gratis. Rökte något som heter Dr. Grinspoon där och det var en av dom bästa jag rökte på resan!

Sen tror jag att jag var på Greenhouse då jag rökte något riktigt dunder sativa, C5 började det med, någon som vet? Riktigt bra var det.

Super lemon haze, super silver haze var jag inte jätteinmpad av dock.. Men haschplant på dampkring, jisses!
Till överst på sidan
Visa användarens profil
cofs
Nyfiken Grön

InläggSkrivet: 2011-07-14 | 14:27:27    Rubrik: Re: Amsterdam Juli 2011, erfarenheter?

Spliff wrote:
ja verkligen=),

En vän til mej pratade på "Bulldog Coffeeshop" så det låter som ett besök där...

Är det någon som har lust att berätta lite om det? altså nyligen erfarat menar jag såklart..

super silver haze är också en strain att testa så de får det bli..

Boom Shiva! nightings=)

Jag hängde lite på Bulldog, dom har ju några cafeer och hotel tätt inpå varandra vid RLD. Det var väldigt mycket folk, trevlig och hjälpfull personal, inget ställe man chillar på. Kommer ärligt talat inte ihåg så mycket mer, det är som att komma ihåg vad man drömt om natten innan Leende äppelkakan var fett go !
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Spliff
Småodlare

InläggSkrivet: 2011-07-14 | 23:17:07    Rubrik: Re: Amsterdam Juli 2011, erfarenheter?

Grymt!

Kommer att besöka Dampkring som många gillar verkar det som..
hade tänkt åka buss/tåg just utanför Amsterdam, för att köpa på sig lite mer för att ekonomin kommer att vara lite si sådär..

Är det någon som har gjort detsamma? berätta var och ett ca vad pris skillnaden var, om det går för sig..

Är mycket tacksam för all hjälp sålänge, fortsätt så! =)

Boom Shiva!
Till överst på sidan
Visa användarens profil
brumbrum
Småodlare

InläggSkrivet: 2011-07-15 | 10:20:25    Rubrik: Re: Amsterdam Juli 2011, erfarenheter?

Spliff wrote:

hade tänkt åka buss/tåg just utanför Amsterdam, för att köpa på sig lite mer för att ekonomin kommer att vara lite si sådär..

Är det någon som har gjort detsamma? berätta var och ett ca vad pris skillnaden var, om det går för sig..

Dethär är jag också intresserad av att veta!
Till överst på sidan
Visa användarens profil
brumbrum
Småodlare

InläggSkrivet: 2011-07-15 | 10:30:07    Rubrik: Re: Amsterdam Juli 2011, erfarenheter?

Imorrn bär det av hursomhelst, trevligheter!

Kommer bo på camping zeeburg, kommer även logga in här å kika lite för det vore ju hyvens å mötas upp å snacka lite dynga över en buling! Leende

Håll höjden gubbar!
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Spliff
Småodlare

InläggSkrivet: 2011-07-15 | 10:47:46    Rubrik: Re: Amsterdam Juli 2011, erfarenheter?

Härligt! kommer att PM'a dej Brum..

är det ingen som kan lite om priser och ställen utanför Amsterdam,
hade tänkt mej en hel del...

Kan också berätta att jag pratade med en go vän som hade varit på Ben & Jerry's, de ska tydöigen ha en sorts affär mer eller mindre, man kan köpa glass och sakerna i glassen på lösvikt om jag inte minns fel... även våfflor med glass och dylikt på=),,

låter som ett besök dit..

Boom Shiva!
Till överst på sidan
Visa användarens profil
brumbrum
Småodlare

InläggSkrivet: 2011-07-15 | 10:57:07    Rubrik: Re: Amsterdam Juli 2011, erfarenheter?

Gott!

Finns en B & J på Centralen, har dock inte vart in på den men fotat iaf Leende

Till överst på sidan
Visa användarens profil
Spliff
Småodlare

InläggSkrivet: 2011-07-15 | 14:09:36    Rubrik: Re: Amsterdam Juli 2011, erfarenheter?

haha! se där!,

ett måste, ett måste!, har hört om våfflora på B&J, skulle vara oemotståndligt god..

jo.. påtal om att köpa en mängd utanför amsterdam, inget nytt tyvärr

Boom Shiva!
Till överst på sidan
Visa användarens profil
fuck_up
Nyfiken Grön

InläggSkrivet: 2011-07-18 | 14:55:27    Rubrik: Re: Amsterdam Juli 2011, erfarenheter?

Jag och tjejen ska ner mellan 27:e - 8:e... Vet inte om det nämnts i tidigare trådar men gillar man cali-strains så är Green Place givet... vet dock inte hur kvalitén är där nowadays...

Någon som har nåt bra tips på saker att göra utanför amsterdam ?

Och det är för övrigt Gay pride i början av Augusti, haha Leende livat kommer det va ! Leende
Till överst på sidan
Visa användarens profil
smookey
Nyfrälst och hög

InläggSkrivet: 2011-07-26 | 20:35:41    Rubrik: Re: Amsterdam Juli 2011, erfarenheter?

Woho imorgon bär det av, flyget går från Arlanda 09:40. Första resan till Amsterdam och första mötet med cannabis så hoppas jag inte ställer till det för mig för mycket;)
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Avtomat-47
Nyfrälst och hög

Från: Stockholm/Amsterdam

InläggSkrivet: 2011-07-30 | 17:20:57    Rubrik: Re: Amsterdam Juli 2011, erfarenheter?

Jag har både bott och jobbat i Amsterdam och närliggande områden...

Tips! Coffeeshops: Blow boat (Almere ca: 20 min), Free Adam och Hill Street Blues. Röka: Isolator, Jack Herer, OG Cheese Kush (har för mig), och Maxobi!
Till överst på sidan
Visa användarens profil Besök användarens hemsida
hedersknyffeln
Nyfrälst och hög

InläggSkrivet: 2011-08-01 | 19:32:21    Rubrik: Re: Amsterdam Juli 2011, erfarenheter?

Någon som vet hur jag billigast tar mig från Köpenhamn till Amsterdam?
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Lebowski
Gräsfläckar på knäna

Från: Dresden

InläggSkrivet: 2011-08-02 | 10:39:35    Rubrik: Re: Amsterdam Juli 2011, erfarenheter?

hedersknyffeln wrote:
Någon som vet hur jag billigast tar mig från Köpenhamn till Amsterdam?

Billigast borde vara buss, kostar 660 kr (SEK) vuxen och 598 kr för student med www.eurolines.se, men tar tid. www.swebus.se tar 689 kr för samma resa. Är man ute i god tid så kan man få bra pris på flyget också.
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Rygard
Nyfrälst och hög

InläggSkrivet: 2011-08-04 | 19:31:48    Rubrik: Re: Amsterdam Juli 2011, erfarenheter?

Jag var nere i Juni Leende The Bushdoctors Super Silver Haze var utan tvekan bäst av de SSH jag provade. För de som gillar indica så skulle jag rekomendera Vanilla Kush från Barneys (wow!) och Pineapple Chunk från Amnesia (riktigt god smak).
Till överst på sidan
Visa användarens profil
DoctorDoom
Ganjaman

InläggSkrivet: 2011-08-05 | 1:40:16    Rubrik: Re: Amsterdam Juli 2011, erfarenheter?

Det jag vart mest imponerad av:
SSH: rokerij - nästan för starkt. Rekommenderas bara till folk som rökt under längre perioder BRA saker i swe. Inget för den nye eller gröne
Cheese; otrolig smak, köptes på grashopper och var fruktansvärt dyr men smakade magiskt!
Affär: Blues Brothers, väldigt trevlig och med bra urval till bra priser. Ger bra tips på vart man ska gå
Affär2: Tweety, ligger hostlet jag bodde på. Väldigt trevliga och när dom insåg att jag var turist fick jag en gratis WW spliff prerolled på köpet. 10/10 på dom snubbarna Leende

Peace
Till överst på sidan
Visa användarens profil
MrMeltdown
Nyfrälst och hög

InläggSkrivet: 2011-08-26 | 21:42:38    Rubrik: Re: Amsterdam Juli 2011, erfarenheter?

Var där i juli ons-sön, 3:e gången för mig, och trivs bara mer och mer.
Börjar däremot tröttna på maten. Razz

Ett bra tips (vet inte om den finns här redan) för folk som söker alternativ mellan hostel eller "standard" hotell:

www.budgetplaces.com/sv/amsterdam/

Om man inte bryr sig att duschen är ett hål i taket, alla fönster går inte att öppna eller "inspektions" toaletter, så är det ett riktigt bra alternativ, finns väldigt centralt med.

Nu till det roliga.
Besökte 3st coffeeshops när jag var där.
Började med Best Friend (?) tror det var det, köpte 1g Silver Haze, tror det kostade 9€, frågade killen om lite och det var den eller deras Bubblegum han rekommenderade, rökte inget där, de hade nån glasdörr in till sitt rökrum.
Absolut bra röka. Gillade även att han slängde upp 3st påsar så man fick klämma titta och välja vad man ville ha.

Sen blev det Happy Feelings.
Riktigt seriöst ställe där du får lukta känna och även mikroskopera(!) ditt weed. Ett par bar bord med riktigt obekväma stolar med bongar på varje bord som det bara var att låna. Frågade om jag kunde rulla med tobak, inga som helst problem. Minus på café sidan då allt man köpte var ur en tråkig automat, kaffe/té läsk o godis. Själv vill jag ha kaffe, juice och gärna milkshake när jag sitter o softar. Jaja, köpte Super Silver Haze 1g för 11€.
Ett weed jag varit sugen på att testa sen jag såg några kul videos på nätet.
Absolut kompetent röka, skitdålig på att resencera rus, men det var en trevlig bekantskap.

Sista jag var på var Green Place, ligger vid Nieuwmarkt.
Väldigt bra ställe, soft musik, ordentlig café sida, ett separat rökrum där du även kan röka tobak. Ett par TV-apparater i rökrummet så du slipper sitta och glo in i väggen.
Köpte O.G Kush 1g för 13€, då jag blivit rekommenderad det av en vän, och blev inte besviken, min klara favorit, även om det tyvärr var lite för fuktigt.

Sitta i Vondelpark med flickvännen, käka picknick, och kolla på papegojorna (ja, de hade en hel flock gula papegojor som flög runt) med en fet O.G Kush är klart det starkast lysande minnet! Leende
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget   Utskriftsvänlig sida   Forumindex Resor och andra kulturer
Sida 1 av 1
Alla tider är GMT + 1 timme

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet
Du kan inte bifoga filer i det här fourmet
Du kan ladda ner filer i detta forum

© Swecan | Copyright Policy | Privacy Policy | Advertising | Credits