Swecan
smoketower
Forum
Toggle Content   Registrera
.:: Magasin :: Forum :: Chat :: Galleri ::.

REKLAM
Smoketower

nånannan
Det är dags att komma ut! Presentera dig för dina vänner på Swecan.
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget   Utskriftsvänlig sida   Forumindex Presentationer

Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne  
Författare Meddelande
nånannan
Nyfrälst och hög

InläggSkrivet: 2011-10-04 | 6:57:48    Rubrik: nånannan

Hej alla glada cannabisentusiaster!

Jag är en tidigare medlem som har kommit tillbaka efter flera års frånvaro...
Nu som nånannan!
Jag är mitt i en separation och kommer väl bli mer aktiv när jag inte loggar in i smyg längre!
Jag är 50+, har rökt hela mitt vuxna liv och har nyligen fått ett par neuropsykiatriska diagnoser, samtidigt som jag är på väg tillbaka efter en vända med cancer.

Jag är allmänt sett en optimist och tror alltid att det finns en bättre morgondag nånstans vid horisonten!
Till överst på sidan
Visa användarens profil
DoctorDoom
Ganjaman

InläggSkrivet: 2011-10-04 | 7:23:47    Rubrik: Re: nånannan

Härlig inställning och starkt när man vet vad du gått igenom Leende

Välkommen tillbaka!
Till överst på sidan
Visa användarens profil
frilansaren
Ganjaman

Från: Headlight

InläggSkrivet: 2011-10-04 | 10:57:10    Rubrik: Re: nånannan

välkommen tillbaka Leende

tråkigt med separation, jag har precis gått igenom samma sak.
Tur vi har våran hobby

-lance
Till överst på sidan
Visa användarens profil
ProZack
Garderobssnille

InläggSkrivet: 2011-10-04 | 20:55:14    Rubrik: Re: nånannan

Välkommen Leende
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Allan
Gräsfläckar på knäna

InläggSkrivet: 2011-10-04 | 21:12:26    Rubrik: Re: nånannan

Välkommen tillbaka får man väll säga Leende
Förstår du gått igenom en del saker men med din inställning tror jag man är på god väg att finna lyckan. Finns på tok för många som ger upp för lätt.
Optimist - javisst.

Med vänlig hälsning
A
Till överst på sidan
Visa användarens profil
nånannan
Nyfrälst och hög

InläggSkrivet: 2011-10-05 | 6:52:58    Rubrik: Re: nånannan

Jag tror att väldigt många av oss, eller kanske de flesta, har gått igenom en hög jobbiga grejjer.
Vi får göra så gott vi kan och ta hjälp av vår krycka, cannabis, när vi behöver det!

Om att finna lyckan... ja, vad man uppfattar som lyckan växlar kanske med tiden också. Jag vill fortfarande ha en gård och odla grönsaker men det blir inte med min nuvarande sambo, även om drömmen om gården var själva kittet som höll oss samman.
En separation öppnar ju helt klart upp för många möjligheter också. En del dagar drömmer jag om en fullstor inredd buss, andra om ett par manskapsbodar uppställda hos någon vän.
Kanske borde jag flytta till Spanien, nu när jag snart ska bli sjukpensionär?

Finns på tok för många roliga saker man kan göra när varken barn eller räkningar håller en nere!

Var ska man börja? Razz
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Hövdingen
Garderobssnille

InläggSkrivet: 2011-10-05 | 12:55:47    Rubrik: Re: nånannan

Som redan skrivet, välkommen tillbaka!

och jag gillar din syn på livet, har alltid varit en följeslagare av Karma själv, så försöker alltid hålla humöret uppe och se saker från ett positivt perspektiv!

Det som inte dödar oss, gör oss starkare, både som en singulär individ, men också vår personlighet och syn utåt.

Njut av livet efter de senaste händelserna, verkar du vara värd!
(Spanien lär vara tvärsoft! Har försökt sparka mina päron dit då de också är sjukpensionärer, men de är för rädda för den stora världen Blinka )
Till överst på sidan
Visa användarens profil
frilansaren
Ganjaman

Från: Headlight

InläggSkrivet: 2011-10-05 | 13:44:39    Rubrik: Re: nånannan

Spanien är ett guld ställe =)
Sitter själv i planer på att flytta ner inom en snar framtid.

keep it up nånannan Leende
Till överst på sidan
Visa användarens profil
nånannan
Nyfrälst och hög

InläggSkrivet: 2011-10-06 | 5:30:18    Rubrik: Re: nånannan

Funderar på att bytlåna lägenhet med några vänner som har lägenhet där och gravida döttrar här som behöver bostad.
Snackar man spanska (bland annat) så blir det ju lätt att etablera sej där nere.
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Folderman2
Gräsfläckar på knäna

InläggSkrivet: 2011-10-06 | 11:32:46    Rubrik: Re: nånannan

Delar denna drömmen om gård osv vi oxå. Jag och frugan har precis beslutat oss för att sälja av våra 2 hus och köpa en gård till våren.
Vi köpte i måndags 2st hästar också så det naturliga blir att flytta till gård. Vårat krav är att ha ett hyfsat modernt hus med sjö utsikt och 2st lador. En till hästarna och en till våran andra hobby. Leende :) Vi planerar redan hur vi ska bygga upp grow rummen med riktiga skåp hyllor och hmmmm Ja det ska bli som i ett labbratorium mer än en dold hobby odling.
Vi har rätt gott om plats nu med men fan vad härligt det ska bli att kunna gå runt 360g runt varje hydro balja. uatan att behöva trängas med väggar och plantor Leende

Det låter helt underbart att kunna göra detta i Spanien och blir lite avundsjuk på dig där om det blir av. Själva har vi för mycket igång här hemma för att själv flytta iväg så. Men när det närmar sig pension så är min dröm att flytta till Sierra Nevada där man kan åka snowboard på dagen spela golf/rida på eftermiddagen och sedan koppla av i solnedgången med en saftig spliff..
sv.wikipedia.org/wiki/...Spanien%29

Ohhh jävlar vad jag drömmer mig bort nu Leende vet inte ens om jag är off topic nu.
Men trots dina inledande tråkigheter om sjukdom och separation så fick din positiva inställning till livet mig på gott humör. Jag önskar att jag kunde vara mer som dig och inte hänga upp mig på små betydelselösa saker som jag allt för ofta gör och som får mig på dåligt humör.

Tack för inspirerande tråd.
Herr Folderman
Till överst på sidan
Visa användarens profil
nånannan
Nyfrälst och hög

InläggSkrivet: 2011-10-06 | 13:28:28    Rubrik: Re: nånannan

Sierra Nevada... Jo tack där har man ju varit förr och det är nog den ultimata drömmen att ha ett ställe med lite mark helst. Vanligast att man ser till salu är lägenheter dock, åtminstone om man vill bo i en grotta.
Själv hade jag dock en vän som hade ett gammalt ruckel jag bodde i i några månader när jag lite över 20.

Så tack själv, för inspirationen!
Skönt att se att jag inte blivit helt oinspirerande under åren jag ägnade åt min sambo istället för åt forumet!
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Powerpuffgirl
Kifferin

Från: Rymden

InläggSkrivet: 2011-10-09 | 9:31:02    Rubrik: Re: nånannan

Hej!

Välkommen tillbaka till forumet, där jag själv visar mit alltför sällan nu (då jag slaskar på nätet bloggar jag anonymt)! Mycket glad

Hoppas att du är friskförklarad från cancer nu, men inte så roligt att höra om separation, det låter som om du har gått igenom en hel del jobbiga saker den senaste tiden.

Nåväl, Spanien låter inte fel, skulle jag flytta från landet skulle det bli Tyskland eller Nederländerna, med tanke på de språk jag kan...
Till överst på sidan
Visa användarens profil
nånannan
Nyfrälst och hög

InläggSkrivet: 2011-10-10 | 5:19:36    Rubrik: Re: nånannan

Hej tjejen! Mycket glad

Nej det är fyra år kvar och jag medicinerar fortfarande.
Har nu ätit 400 av 2000 tabletter.

Du vet, för en del kommer de dåliga nyheterna aldrig en och en...
Mamma dog (av cancer) två dagar innan min första operation.
Så fick jag röja upp vad som hade blivit total misär, hennes liv och hennes hem, mellan mina egna operationer.
Förra året var helt klart ett helvete!
Tur man är optimist ändå.

Ja, men jag kan ju också tyska och en del holländska också, jag har bott där ett tag i början av 80-talet.
Jag får visst lobba för att bilda swecan-kollektiv i Amsterdam! Blinka

Kul att du är kvar PPG!
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget   Utskriftsvänlig sida   Forumindex Presentationer
Sida 1 av 1
Alla tider är GMT + 1 timme

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet
Du kan inte bifoga filer i det här fourmet
Du kan ladda ner filer i detta forum

© Swecan | Copyright Policy | Privacy Policy | Advertising | Credits