Swecan
Weed Seed Shop
Forum
Toggle Content   Registrera
.:: Magasin :: Forum :: Chat :: Galleri ::.

Donera

Stöd Swecan ekonomiskt! Donera valfri summa.

Äntligen landat i Nederländerna, dags att flyga i väg!
Det är dags att komma ut! Presentera dig för dina vänner på Swecan.
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget   Utskriftsvänlig sida   Forumindex Presentationer

Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne  
Författare Meddelande
Stor
Nyfiken Grön

InläggSkrivet: 2011-10-28 | 20:37:22    Rubrik: Äntligen landat i Nederländerna, dags att flyga i väg!

Jag valde inte utbytet för att kunna röka gräs, det kunde jag göra även hemma men FY FAN va det är nice att gå och välja grönt från en meny i en butik och få kvalitetsgrejjer när som helst.

Nu har jag meckat en RIKTIGT fet WW. Har inte rökt på typ två veckor för jag använde det som en morot men nu är skolarbetet inlämnat och jointen mullig. Kommer bli en fin sväng. Känner mig som Arnold efter Mr Olympia i pumping iron lol.

Hej jag heter Frank förresten, kul att vara här! Finns det någon typ av chat-tråd där man får babbla på? Rullande ögon

puss
Till överst på sidan
Visa användarens profil
ProZack
Garderobssnille

InläggSkrivet: 2011-10-28 | 20:45:35    Rubrik: Re: Äntligen landat i Nederländerna, dags att flyga i väg!

Finns tom en chatt Blinka

www.swecan.org/index.php?name=Chat
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Stor
Nyfiken Grön

InläggSkrivet: 2011-10-28 | 20:53:29    Rubrik: Re: Äntligen landat i Nederländerna, dags att flyga i väg!

Advanced! Leende
Till överst på sidan
Visa användarens profil
PraetorianX
Nyfrälst och hög

Från: Uppsala

InläggSkrivet: 2011-10-31 | 17:45:55    Rubrik: Re: Äntligen landat i Nederländerna, dags att flyga i väg!

Fan vad du gör mig sugen Leende Ska själv till Amsterdam lite senare i höst, längtar något enormt!
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Wayne
Ganjaman

InläggSkrivet: 2011-10-31 | 19:55:01    Rubrik: Re: Äntligen landat i Nederländerna, dags att flyga i väg!

Har du hunnit hitta någon Coffeeshop som sticker ut ännu?
Kolla in Katsu som ligger i The Pipe (vet inte hur det stavas på holländska, de pijp kanske haha) de är det enda stället som har Black Widow (original WW) och det var rätt bra potens i det. Sist jag var i Amsterdam så blev jag besviken på nästan allt gräs men deras BW var nice. Nevilles Haze var också bra, budtendern visste inte helt säkert ifall det också kom från Mr Nice, det var bara BW hon visste kom från rätt breeder.
Litet ställe, men helt okej att sitta och mecka på, tror de har en vaporizer också. Men det hade varit värt hur det än sett ut därinne då det var ett av få ställen jag provade som hade bra cannabis. Verkade vara mycket holländare som handlade sitt där också. Ett plus är ju att hela området däromkring verkar rätt soft.
Till överst på sidan
Visa användarens profil
PraetorianX
Nyfrälst och hög

Från: Uppsala

InläggSkrivet: 2011-10-31 | 20:04:08    Rubrik: Re: Äntligen landat i Nederländerna, dags att flyga i väg!

Jag har själv hört att Barney's ska vara en av de bästa coffeshoppsen, vet inte personligen eftersom jag inte varit i Amsterdam ännu tyvärr =)
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Stor
Nyfiken Grön

InläggSkrivet: 2011-11-02 | 0:28:09    Rubrik: Re: Äntligen landat i Nederländerna, dags att flyga i väg!

PraetorianX wrote:
Fan vad du gör mig sugen Leende Ska själv till Amsterdam lite senare i höst, längtar något enormt!

Härligt, det är en speciell känsla helt klart!

Wayne wrote:
Har du hunnit hitta någon Coffeeshop som sticker ut ännu?
Kolla in Katsu som ligger i The Pipe (vet inte hur det stavas på holländska, de pijp kanske haha) de är det enda stället som har Black Widow (original WW) och det var rätt bra potens i det. Sist jag var i Amsterdam så blev jag besviken på nästan allt gräs men deras BW var nice. Nevilles Haze var också bra, budtendern visste inte helt säkert ifall det också kom från Mr Nice, det var bara BW hon visste kom från rätt breeder.
Litet ställe, men helt okej att sitta och mecka på, tror de har en vaporizer också. Men det hade varit värt hur det än sett ut därinne då det var ett av få ställen jag provade som hade bra cannabis. Verkade vara mycket holländare som handlade sitt där också. Ett plus är ju att hela området däromkring verkar rätt soft.

PraetorianX wrote:
Jag har själv hört att Barney's ska vara en av de bästa coffeshoppsen, vet inte personligen eftersom jag inte varit i Amsterdam ännu tyvärr =)

Åh, tack så mycket för tipsen, ska absolut kolla in ställena. Jag har inte rökt på någon coffeeshop ännu faktiskt eftersom de jag brukar hänga med i Amsterdam inte röker själva och när jag är hemma till min lilla stad så brukar vi röka efter vi käkat middag på verandan. Jag har bara köpt från en coffeeshop hittills och det var bra grejjer. Jag vill tro att det jag odlade själv för ett par år sedan var bättre men svårt att avgöra eftersom ens verklighet ständigt förändras och jag provat starkare psykadelia där emellan.

Min favorit hittills är California. Det jag är ute efter är att sätta mad snurr på tankarna och doppa tårna i andra sätt att se verkligheten medan jag struntar i den lugnande känslan. Brukar fråga efter strains med hög procent sativa helt enkelt. Har ni några förslag på strains? Jag ska prova Black widow och Nevilles Haze om jag hittar dem.
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Wayne
Ganjaman

InläggSkrivet: 2011-11-02 | 21:44:17    Rubrik: Re: Äntligen landat i Nederländerna, dags att flyga i väg!

De finns på Katsu. Nevilles Haze är det mycket möjligt att du kommer gilla om du är ute efter sativarus. Kommer inte ihåg några priser men den är nog lite dyrare. Super Silver Haze kan du också kolla in, lär väl vara svårt att få tag i originalet men så är det ju med det mesta. Dampkrings SSH var inte så bra när jag var där sist. Jag vet inte vilka som har den annars, men Jack Herer finns ju här och där och det är ju en SSH variant typ...
Finns det inga coffeeshops i din stad?

Edit: Med cykel går det ganska fort att ta sig från Katsu till zoot eller botaniska trädgården förresten.
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Stor
Nyfiken Grön

InläggSkrivet: 2011-11-03 | 0:06:29    Rubrik: Re: Äntligen landat i Nederländerna, dags att flyga i väg!

Wayne wrote:
De finns på Katsu. Nevilles Haze är det mycket möjligt att du kommer gilla om du är ute efter sativarus. Kommer inte ihåg några priser men den är nog lite dyrare. Super Silver Haze kan du också kolla in, lär väl vara svårt att få tag i originalet men så är det ju med det mesta. Dampkrings SSH var inte så bra när jag var där sist. Jag vet inte vilka som har den annars, men Jack Herer finns ju här och där och det är ju en SSH variant typ...
Finns det inga coffeeshops i din stad?

Edit: Med cykel går det ganska fort att ta sig från Katsu till zoot eller botaniska trädgården förresten.

Tack för tipsen, botaniska trädgården har jag faktiskt tänkt att åka till, bra idé att kombinera med lite gräs! Det finns rätt många coffeeshops här med men vad jag sett hittills så har de bara det vanligaste strainsen och bara en två-tre dyrare strains som WW eller California. SSH betyder det att den innehåller mycket sativa? Får de kalla sitt gräs till exempel WW även fast det inte är det alltså? Trodde det var trademark eller något. Hmmm... Skrattande
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Wayne
Ganjaman

InläggSkrivet: 2011-11-03 | 10:17:49    Rubrik: Re: Äntligen landat i Nederländerna, dags att flyga i väg!

SSH betyder Super Silver Haze. Alla sorter med Haze i kan du anta är mycket sativa, finns ju en del 50/50 dock. Fast det står ju alltid på menyerna också hur mycket sativa/indica de är.
Marknaden är ju inte så reglerad som man kan tro, så det är nog en del olika ställen som säljer samma gräs men med olika namn...
Black Widow är White Widow-originalet och det är bara Katsu som har den, kanske är en F2 de odlar men både Shantibaba (han som gjort sorten mrnice.nl) och personalen på Katsu sa att det var äkta vara så vill du röka "riktig" White Widow är det BW på Katsu du ska prova.
Det är väl billigare att handla på "dina" coffeeshops än i Amsterdam? Jag skulle bara handla i Amsterdam om det var något särskilt jag ville ha som inte finns där du bor.
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget   Utskriftsvänlig sida   Forumindex Presentationer
Sida 1 av 1
Alla tider är GMT + 1 timme

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet
Du kan inte bifoga filer i det här fourmet
Du kan ladda ner filer i detta forum

© Swecan | Copyright Policy | Privacy Policy | Advertising | Credits