Swecan
Weed Seed Shop
Forum
Toggle Content   Registrera
.:: Magasin :: Forum :: Chat :: Galleri ::.

Donera

Stöd Swecan ekonomiskt! Donera valfri summa.

Cannabis i Nya Zeeland
Resor och cannabiskultur utanför Sverige.
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget   Utskriftsvänlig sida   Forumindex Resor och andra kulturer

Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne  
Författare Meddelande
joppe_
Nyfrälst och hög

InläggSkrivet: 2011-11-08 | 19:34:45    Rubrik: Cannabis i Nya Zeeland

Nu är det så att jag ska åka på en tripp till Nya Zeeland vid nyår. Är det nån som vet hur synen på cannabis är där? Deras fina natur känner jag att den mest troligt blir som bäst efter en rejäl spliff Leende Kanske är nån som har erfarenhet därifrån?
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Zubeyde
Nyfiken Grön

InläggSkrivet: 2011-11-09 | 18:39:06    Rubrik: Re: Cannabis i Nya Zeeland

Hej,
Jag var där i sex veckor och bilade runt norra och södra ön förrförra året.
Nya Zeeländskt weed är SMARRIGT!
De är stolta över det som fan också, fick frågan "So what do you think about the weed here in NZ it's good isn't it?"
-Sure is baby.

Många delar av NZ är rätt öde, speciellt utanför semestertider, men nyår är ju mitt i det hela så lär vara bra tryck på de flesta ställena, är ju mitt i sommarlovet för dem Leende
Vart tänkte du åka?

Tipset iallafall är att du köper på dig så mkt som möjligt om du hittar nån med weed för du vet ju aldrig när du ska träffa på någon nästa gång. Det är alldeles för många tillfällen under resan där en joint eller fem kommer förgylla tillvaron för dig och de runt omkring.

Annars är väl synen som i de flesta länder där det är lite liberalare än i Sverige (läs alla länder Blinka
Men du ska självklart inte gå o vifta joints i facet på poliser eller folk i allmänhet, "gotta have respect for those who smoke and those who don't".

Men för att få tag på weed så är det bara att ha ögonen med sig och lite känsla för det, jag vet inte men jag drar till mig folk som har weed så det var aldrig några problem. Hade väl 10 dagars uppehåll som mest och då reste jag runt i sex månader i oceanien och sydostasien.
Hon som jag reste med på Nya Zeeland som inte röker så ofta undrade hur fan jag kunde få tag på det överallt Leende

Shit vad det poppar tillbaka minnen nu helt plötsligt, gläd dig som fan till att åka dit det kommer bli helt underbart för dig!
Ger dig gärna fler tips om du har några frågor, inte bara weed men om allt. Som sagt nice to reminisce about NZ.

Peace
Till överst på sidan
Visa användarens profil
joppe_
Nyfrälst och hög

InläggSkrivet: 2011-11-09 | 19:42:22    Rubrik: Re: Cannabis i Nya Zeeland

Haha, låter faktiskt mer än lovande! Mycket glad

Vi kommer landa i Christchurch och mest troligt så firar vi nyår där med. Sen har vi hyrt en husbil som vi ska köra upp till nordön med. Vi har som ingen direkt plan Leende Det optimala hade ju varit att hitta lagom mycket direkt som räcker hela resan Razz Och självklart ska man visa respekt Leende

Men om jag känner mig själv direkt så blir det nog inga problem då Razz

Vilka ställen kan du rekomendera att stanna vid efter vägen?
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget   Utskriftsvänlig sida   Forumindex Resor och andra kulturer
Sida 1 av 1
Alla tider är GMT + 1 timme

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet
Du kan inte bifoga filer i det här fourmet
Du kan ladda ner filer i detta forum

© Swecan | Copyright Policy | Privacy Policy | Advertising | Credits