Swecan
Forum
Toggle Content   Registrera
.:: Magasin :: Forum :: Chat :: Galleri ::.

Donera

Stöd Swecan ekonomiskt! Donera valfri summa.

Hej och hejdå
Det är dags att komma ut! Presentera dig för dina vänner på Swecan.
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget   Utskriftsvänlig sida   Forumindex Presentationer

Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne  
Författare Meddelande
conehead
Småodlare

InläggSkrivet: 2012-02-17 | 14:37:12    Rubrik: Hej och hejdå

Hej har hängt här nu ett par år o lärt mig mycket men nu tror jag att det är säkrare och kliva av från detta förträfligt trevliga forum så jag ser MYCKET säkerhets brister trots HTTPS och diverse olika möjligheter o surfa in säkert första e swecans https certifikat som jag tror många har problem o få instalerat mm..

Men jag får tacka för min tid här inne.

Vem vet kanske kommer jag tillbaka under nytt nick eller under samma det får tiden utvisa ...

vill bara tacka bla Dudin,THC-Junkie,Chutullu, mm mm ni finns alltid i mina tanka och era ord finnes kvar i minnet.

Fridens Applåd
Till överst på sidan
Visa användarens profil
z0rdim
Ganjaman

InläggSkrivet: 2012-02-17 | 20:28:10    Rubrik: Re: Hej och hejdå

Det är inte någon direkt säkerhetsbrist med ett självsignat https certifikat. Trafiken krypteras lika bra som med ett signat. Tyvärr är det lite hype över detta för att företag som verisign och thawte ska kunna sälja sina överprisade tjänster.
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Someshta
Småodlare

Från: :nårF

InläggSkrivet: 2012-02-18 | 14:17:55    Rubrik: Re: Hej och hejdå

z0rdim wrote:
Det är inte någon direkt säkerhetsbrist med ett självsignat https certifikat. Trafiken krypteras lika bra som med ett signat. Tyvärr är det lite hype över detta för att företag som verisign och thawte ska kunna sälja sina överprisade tjänster.
Precis. Hela poängen med signerade certifikat försvinner ju om man inte litar på den som signerar dem, och vem litar på att ett amerikanskt företag inte låter diverse myndigheter i USA eller andra länder förfalska signaturer om de tycker att det behövs?

Det är synd att webbläsare har som standardinställning att varna om säkerhetshål när osignerade/självsignerade certifikat används, men tyst acceptera certifikat som är signerade av "pålitliga" företag. Det rimliga, om man faktiskt bryr sig om säkerhet, skulle vara att själv kontrollera att certifikatet stämmer (t.ex. gå till sitt bankkontor och be dem om en kopia av certifikatet till deras internetbank och sedan installera det på datorn hemma). Om man inte kan eller vill kontakta serverägaren direkt, t.ex. om man vill vara anonym, så får man helt enkelt acceptera att någon kan göra en man-in-the-middle-attack.
Till överst på sidan
Visa användarens profil
dudin
Garderobssnille

Från: Sweeden

InläggSkrivet: 2012-02-19 | 21:32:30    Rubrik: Re: Hej och hejdå

Nej vad trist jag gillade dig, hoppas du kikar in någon gång ibland. Ta hand om dig. /Dudin
Till överst på sidan
Visa användarens profil Besök användarens hemsida
Blacklight-Arts.com
Nyfiken Grön

Från: Nederländerna

InläggSkrivet: 2012-02-28 | 21:16:01    Rubrik: Re: Hej och hejdå

Vad är det att vara rädd för att vara här?..
Att polisen spårar en att man röker brass?
jag förstår inte?
Till överst på sidan
Visa användarens profil Besök användarens hemsida ICQ-nummer
conehead
Småodlare

InläggSkrivet: 2012-03-21 | 6:08:09    Rubrik: Re: Hej och hejdå

@Blacklight-Arts.com
Detta ip fisket var det jag var rädd för har troligen förekommit tidigare bara ingen lakt märke till det förens nu.

ha det bra nu alla glada o trevliga

Fridens
Till överst på sidan
Visa användarens profil
Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget   Utskriftsvänlig sida   Forumindex Presentationer
Sida 1 av 1
Alla tider är GMT + 1 timme

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet
Du kan inte bifoga filer i det här fourmet
Du kan ladda ner filer i detta forum

© Swecan | Copyright Policy | Privacy Policy | Advertising | Credits