Swecan
E40Bulbs.se

FAQFAQ   ReglerRegler   SökSök   Logga inLogga in 

Watt för vegg och blom?

Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget    Swecan Forum Index -> U| Odlingsplatsen - design & konstruktion  
Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne  
Författare Meddelande
mezcaline
Nyfiken Grön

InläggSkrivet: 2010-07-29 | 20:01:22    Ämne: Watt för vegg och blom? Citera

Fungerar det att vegga en planta under en 125w LE lampa för att senare byta till en 600w HPS för blom, kan det skapa problem på nått vis? Förutom värmen då..

Tänkte om det kanske stressar plantan på nå vis o tillväxten fuckas eller liknande... jag vet inte jag e ingen expert så därför frågar jag.

För övrigt ska jag testa och odla i en Flogro 500 har aldrig testat hydro förut så ska bli intressant! Någon som har någon erfarenhet av en Flogro 500 får gärna komma med tips, te x vilket medium som fungerar bäst etc..

Mvh Mezcaline
Till överst på sidan
Visa användar profil Skicka privat meddelande
swex
Småodlare

InläggSkrivet: 2010-07-29 | 21:25:13    Ämne: Re: Watt för vegg och blom? Citera

mezcaline skrev:
Fungerar det att vegga en planta under en 125w LE lampa för att senare byta till en 600w HPS för blom, kan det skapa problem på nått vis? Förutom värmen då..

Tänkte om det kanske stressar plantan på nå vis o tillväxten fuckas eller liknande... jag vet inte jag e ingen expert så därför frågar jag.

För övrigt ska jag testa och odla i en Flogro 500 har aldrig testat hydro förut så ska bli intressant! Någon som har någon erfarenhet av en Flogro 500 får gärna komma med tips, te x vilket medium som fungerar bäst etc..

Mvh Mezcaline

Det är ok att byta till hps till blom utan att du stressar dom. Många skiftar när det är dags för blom. Ingen erfarenhet av Flogro 500 tyvärr.
Till överst på sidan
slick82
Småodlare

InläggSkrivet: 2010-07-30 | 9:02:29    Ämne: Citera

Hej

Jag kör nästan likadan setup som dig.
Flogro500 + 125w LE för vegg. Sen skiftar jag till 250w HPS i blom.

När det gäller Flogro 500 så är det lätt min bästa investering.
Jag kör med CoGr slabs som medium istället för leca som många kör. Den senaste skörden körde jag helt utan att hålla på och kolla pH värde etc och inga somhelst problem.

Fördelen med Flogro om man jämför t.ex med krukor är ju att man kan lämna den nästan en vecka utan tillsyn för vattning etc.
Till överst på sidan
Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget    Swecan Forum Index -> U| Odlingsplatsen - design & konstruktion Alla tider är CET (Europa)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet
Forums ©

Design & material © Swecan - Copyright policy - Privacy policy - Contact
Site engine code is © by PHP-Nuke. PHP-Nuke is Free Software released under the GNU/GPL license.
Creeper