| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
mezcaline Nyfiken Grön

|
Skrivet: 2010-07-29 | 20:01:22 Ämne: Watt för vegg och blom? |
|
|
Fungerar det att vegga en planta under en 125w LE lampa för att senare byta till en 600w HPS för blom, kan det skapa problem på nått vis? Förutom värmen då..
Tänkte om det kanske stressar plantan på nå vis o tillväxten fuckas eller liknande... jag vet inte jag e ingen expert så därför frågar jag.
För övrigt ska jag testa och odla i en Flogro 500 har aldrig testat hydro förut så ska bli intressant! Någon som har någon erfarenhet av en Flogro 500 får gärna komma med tips, te x vilket medium som fungerar bäst etc..
Mvh Mezcaline |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
swex Småodlare

|
Skrivet: 2010-07-29 | 21:25:13 Ämne: Re: Watt för vegg och blom? |
|
|
| mezcaline skrev: |
Fungerar det att vegga en planta under en 125w LE lampa för att senare byta till en 600w HPS för blom, kan det skapa problem på nått vis? Förutom värmen då..
Tänkte om det kanske stressar plantan på nå vis o tillväxten fuckas eller liknande... jag vet inte jag e ingen expert så därför frågar jag.
För övrigt ska jag testa och odla i en Flogro 500 har aldrig testat hydro förut så ska bli intressant! Någon som har någon erfarenhet av en Flogro 500 får gärna komma med tips, te x vilket medium som fungerar bäst etc..
Mvh Mezcaline |
Det är ok att byta till hps till blom utan att du stressar dom. Många skiftar när det är dags för blom. Ingen erfarenhet av Flogro 500 tyvärr. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
slick82 Småodlare

|
Skrivet: 2010-07-30 | 9:02:29 Ämne: |
|
|
Hej
Jag kör nästan likadan setup som dig.
Flogro500 + 125w LE för vegg. Sen skiftar jag till 250w HPS i blom.
När det gäller Flogro 500 så är det lätt min bästa investering.
Jag kör med CoGr slabs som medium istället för leca som många kör. Den senaste skörden körde jag helt utan att hålla på och kolla pH värde etc och inga somhelst problem.
Fördelen med Flogro om man jämför t.ex med krukor är ju att man kan lämna den nästan en vecka utan tillsyn för vattning etc. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
|