| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
reaper Lieman

|
Skrivet: 2005-11-09 | 13:53:22 Ämne: Personnummer till Swegrow vid beställning |
|
|
Var precis på väg att beställa en 125w blå LE och lite annat smått och gott då jag upptäckte att dom avkräver mig på mitt personnummer
Tycker inte det känns bra att lämna ut sådant över en icke säker uppkoppling och när man dessutom köper något så känsligt som utrustning för hemkultivering.
Eftersom man betalar i förväg så borde dom ju inte ha några som helst problem med paket som inte löses ut av mottagaren så varför begära personnummer av alla kunder?
Jag skulle göra som väl dom flesta gör, få leveransen till en adress där det inte finns några plantor men nu har jag inte hans personnummer och kan inte beställa
Skall försöka med ett fejkat personnummer och funkar inte det så tänker jag aldrig mer handla av dom helt enkelt för går inte det så vet man ju att dom kontrollkör uppgifterna mot skattemyndigheten eller folkbokföringen! _________________ (Det här inlägget tillhörde en nu raderad användare) |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
reaper Lieman

|
Skrivet: 2005-11-09 | 15:05:56 Ämne: |
|
|
Tydligen så var det någonting som ingick i deras färdiga shoppingsystem.
Jag blev ombedd att ange vilket riktigt personnummer som helst - det spelar ingen som helst roll!
Ingen som sitter på Thomas Bodströms personnummer eller Hasselas organisationsnummer  _________________ (Det här inlägget tillhörde en nu raderad användare) |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
stonErollEr Starman

Blev Medlem: 15 Maj 2002 Från: Starbase:Deep space-9 way, way, way out there.
|
Skrivet: 2005-11-09 | 22:00:53 Ämne: |
|
|
Testa med 121212-1212 det brukar fungera i andra situationer.
Må bäst... _________________ Don´t touch my bags if you please, mr Customs man....ohhh maaan..
--------------------------------------
//stonErollEr |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Mr Magoo Garderobssnille

|
Skrivet: 2005-11-09 | 23:12:43 Ämne: |
|
|
| stonErollEr skrev: |
Testa med 121212-1212 det brukar fungera i andra situationer.  |
Det funkar, men vill man ha något annat nummer så går det bra att räkna ut kontrollsiffran här:
Personnummerräknare
Eller här om man vill välja län också:
Personnummergenerator _________________ ...by  |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
reaper Lieman

|
Skrivet: 2005-11-10 | 11:20:57 Ämne: |
|
|
Dom har tydligen så man kan beställa mot postförskott nu också märkte jag, det förklarar ju en hel del..
Är säkert 2 år sen jag handlade hos Swegrow sist och då kunde man bara betala mot förskott!
Ser ut som om jag får min julklapp till mig själv ändå  _________________ (Det här inlägget tillhörde en nu raderad användare) |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
|