| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
alfred5000 Gräsfläckar på knäna

|
Skrivet: 2009-07-08 | 15:54:58 Ämne: |
|
|
| Humoristiskt när folk klagar på klippet som lagts upp för att "det ger felaktig information om cannabis", då klippets syfte är att informera om hur pass mycket(/lite) folk vet om cannabis. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
mr_sash Nyfrälst och hög

|
|
| Till överst på sidan |
|
 |
sticklingen Garderobssnille

|
Skrivet: 2009-07-09 | 22:20:08 Ämne: |
|
|
Tycker ni har fångat en väldigt bra bild av "massans" fördomar. Bra jobbat! _________________ Av integritetskäl är jag för en avkriminalisering av bruk. Av skadereduceringskäl är jag för en avkriminalisering av innehav och odling för eget bruk. Av kulturella och humanitära skäl är jag för en legalisering och reglering av cannabis fullt ut. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
RodTjur Garderobssnille

|
Skrivet: 2009-07-09 | 22:52:30 Ämne: |
|
|
Haha den forttalande unge mannen är för rolig  _________________ "The reason that drugs kill people is that drugs is drug"
-Sofia Modigh [KD]
Who need drugs when there is weed? |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Sovarn Småodlare

|
Skrivet: 2009-07-09 | 22:55:50 Ämne: |
|
|
Ja, en riktig pajas imo  _________________ The open society is one in which men have learned to be to some extent critical of taboos, and to base decisions on the authority of their own intelligence. - Karl Popper |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
lollo_lol Nyfrälst och hög

|
Skrivet: 2009-07-09 | 23:02:28 Ämne: |
|
|
Ser verkligen lovande ut det här!
| Citat: |
Haha den forttalande unge mannen är för rolig  |
Ja, hysteriskt rolig!  |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Cannabiserayoutube Nyfrälst och hög

|
Skrivet: 2009-07-11 | 21:48:47 Ämne: |
|
|
Ni har inte funderat på att ha med någon polis (kanske högt uppsatt) och fråga denne kring deras erfarenhet.
Visst kommer denne med all sannolikhet att lägga fram en föreläsning med gammal popaganda men det skulle i alla fall vara roligt att ha med... |
|
| Till överst på sidan |
|
 |

|
Skrivet: 2009-07-11 | 21:56:47 Ämne: |
|
|
| Cannabiserayoutube skrev: |
Ni har inte funderat på att ha med någon polis (kanske högt uppsatt) och fråga denne kring deras erfarenhet.
Visst kommer denne med all sannolikhet att lägga fram en föreläsning med gammal popaganda men det skulle i alla fall vara roligt att ha med... |
Och i klippet efter en portugisisk polis som får samma frågor.  _________________ Av integritetskäl är jag för en avkriminalisering av bruk. Av skadereduceringskäl är jag för en avkriminalisering av innehav och odling för eget bruk. Av kulturella och humanitära skäl är jag för en legalisering och reglering av cannabis fullt ut. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Powerpuffgirl Kifferin

|
Skrivet: 2009-07-11 | 23:09:11 Ämne: |
|
|
| sticklingen skrev: |
Och i klippet efter en portugisisk polis som får samma frågor.  |
Eller denne nederländske polis i början av klippet!
http://www.youtube.com/watch?v=ss8dMFcw790
(Förlåt, KUNDE inte låta bli... ) _________________ Hier riecht es komisch, das ist weil - wir kiffen. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
mr_sash Nyfrälst och hög

|
Skrivet: 2009-07-11 | 23:25:31 Ämne: |
|
|
Har faktiskt försökt... med intresset har varit väldigt svalt. Få ta det i ett senare skede. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
joakim Gräsfläckar på knäna

|
Skrivet: 2009-07-11 | 23:55:09 Ämne: |
|
|
Läste i ett tidigt skede att det var svårare att få försvarare av nuvarande narkotikapolitik att ställa upp, jämfört med legaliseringsförespråkare och brukare.
I en sån dokumentär borde det vara av intresse att nämna dom som, av olika anledningar, inte vill ställa upp. Står man upp för nuvarande politik och taktik så antar jag att man borde vilja förklara varför, och inte nöja med att säga att "därför att det är så." Särskilt om man är politiker eller intresseorganisation. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Tumstock Garderobssnille

|
Skrivet: 2009-07-12 | 11:30:18 Ämne: |
|
|
Ni måste försöka få kontakt med Leif GW Phersson!
Han är inte bara cool han är en riktig drogexpert också, dvs när han började studera droger så prövade han dem också.
Han talade jävligt vettigt om svensk drogpolitik för ett tag sedan har jag för mig. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
mr_sash Nyfrälst och hög

|
Skrivet: 2009-07-12 | 13:35:00 Ämne: |
|
|
| Tumstock skrev: |
Han är inte bara cool han är en riktig drogexpert också, dvs när han började studera droger så prövade han dem också.
Han talade jävligt vettigt om svensk drogpolitik för ett tag sedan har jag för mig. |
Har kontaktat honom men intresse fanns ej... suck...
Det e svårt o göra en objektiv dokumentär när endast de liberala vill ställa upp... Vill verkligen inte göra som The Union, då jag ser den som väldigt subjektiv. _________________ Triadfilms Blogg
YouTube Triadfilm
Facebook Triadfilm |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Daniel Gräsfläckar på knäna

|
Skrivet: 2009-07-12 | 14:26:03 Ämne: |
|
|
| mr_sash skrev: |
| Det e svårt o göra en objektiv dokumentär när endast de liberala vill ställa upp... Vill verkligen inte göra som The Union, då jag ser den som väldigt subjektiv. |
När vi har så många intresseorganisationer och förbudsivrare i Sverige, så borde det inte vara problem att få tag på personer som vill ställa upp. Har ni verkligen försökt med FMN, IOGT-NTO och kommunernas drogsamordnare? Jag har själv erfarenhet av sådana organisationer och deras frontfigurers debattlusta.
Ni kan nog era grejor, men jag måste ändå fråga: Är ni väldigt professionella då ni kontaktar våra - varjefall mina - motståndare? De kanske får intrycket av att ni går den liberala sidans ärenden och därmed inte vill ställa upp på att bli förlöjligade.
Hoppas ni lyckas!
/Daniel
Senast ändrad av Daniel den 2009-07-28 | 0:43:26, ändrad totalt 1 gång |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
LizardKing Småodlare

|
Skrivet: 2009-07-12 | 14:46:48 Ämne: |
|
|
I'm thinking about the cannabis leaf in your logo, the one that makes the "T" in "Triadfilm". Is that really a good idea? I'm quite certain that some people think of that as a statement...
I would get rid of it asap if I were you, because it doesn't really give a serious impression..
Sorry that I'm a bit harsh here, just trying to help! _________________ Ursäkta att jag skriver på engelska. Jag kan läsa svenska, så ni behöver inte skriva på engelska till mig, men jag kan inte skriva på svenska. Vid behov kan jag dock ordna en översättning  |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Cannabiserayoutube Nyfrälst och hög

|
Skrivet: 2009-07-12 | 15:07:47 Ämne: |
|
|
Det e svårt o göra en objektiv dokumentär när endast de liberala vill ställa upp... Vill verkligen inte göra som The Union, då jag ser den som väldigt subjektiv. |
Håller helt med.
Ska ni ha med någon från RNS?,
Föräldraföreningen mot narkotika? |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
mr_sash Nyfrälst och hög

|
Skrivet: 2009-07-12 | 15:15:16 Ämne: |
|
|
Det e svårt o göra en objektiv dokumentär när endast de liberala vill ställa upp... Vill verkligen inte göra som The Union, då jag ser den som väldigt subjektiv. |
Håller helt med.
Ska ni ha med någon från RNS?,
Föräldraföreningen mot narkotika? |
Per Johansson (RNS) har tackat Ja, då honom intervjuar vi i höst, Föräldraföreingen svarade inte.
Det vanligaste ursäkten är:
"Känner inte igen mig i påståendet om att en diskussion om den förda narkotikapolitiken behöver sättas igång"
lol |
|
| Till överst på sidan |
|
 |

|
Skrivet: 2009-07-12 | 19:52:12 Ämne: |
|
|
| De är nöjda med Sveriges narkotikapolitik och som det ser ut i dagens Sverige behöver de inte heller försvara denna politik då det är så pass många som är hjärntvättade av all antidrogpropagande de matats med och inte lyssnar på något annat. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
joakim Gräsfläckar på knäna

|
Skrivet: 2009-07-12 | 21:57:05 Ämne: |
|
|
| Det e svårt o göra en objektiv dokumentär när endast de liberala vill ställa upp... Vill verkligen inte göra som The Union, då jag ser den som väldigt subjektiv. |
Det är i grunden det jag pratar om, objektivitetsproblemet. Visar ni enbart upp en sida kommer ni antagligen att bli anklagade för att gå legaliseringsrörelsens vägnar, och därmed göra samma misstag som programmet Sefyr gjorde (om de inte ville ha det exakt så). Därför hoppas jag även att all korrespondens dokumenteras med datum och innehåll, och att ni fortsätter att upprepat kontakta dom som förespråkar dagens politik (eller en strängare sådan).
Får ni ett övervägande gehör för samtalsvilja hos legaliserings-/förändringsrörelsen säger det ofantligt mycket om vem som har allt att förlora på det öppna samtalet. Samtidigt, om ni anklagas för att gå den ena sidans vägnar, kan ni bifoga och visa upp kommunikationsförsöken.
Men jag hoppas verkligen att ni får material nog för att göra en objektiv film, eftersom det hela tiden har varit ert mål och är det som världen behöver mer av - ett förutsättningslöst samtal, och ingen aggressiv fördomsfull debatt. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
lollo_lol Nyfrälst och hög

|
Skrivet: 2009-07-13 | 1:06:31 Ämne: |
|
|
Försök att få tag på så många politker ni kan och fråga om dom vill ställa upp på en interjuv. Säg att ni kan interjuva dom när som helst, vart som helst.
På slutet av dokumentären kan ni visa en rulllista med namn på de folkvalda politikerna som vägrade att ställa upp.
Jag hoppas dock att ni får ett par på band.
Har ni tur (eller otur) kanske ni får tag på en likande person som blev interjuvad i Tenn & Tellers Bullshit: The war on drugs
http://www.youtube.com/watch?v=UYvrrHNDTHM&feature=PlayList&p=CCBB7233E8C143EA&playnext=1&playnext_from=PL&index=2
Runt 2:30 börjar det roliga. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
JOF Skäggsmugglare

|
Skrivet: 2009-07-13 | 13:16:21 Ämne: |
|
|
Ursäkta om detta nämnts tidigare..
Borde inte någon representant ifrån Law Enforcement Against Prohibition (www.leap.cc) passa utmärkt in här.
Även om dom kanske inte har någon svensk representant(?) så tror jag folk skulle tyckte det var väldigt intressant och få lite inblick i hur poliser, åklagare, advokater, domare och dylikt folk med årtionden av "life experience" egentligen tycker och tänker utan att massmedia lägger sitt filter över.. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Evoke Gräsfläckar på knäna

|
Skrivet: 2009-07-14 | 11:18:57 Ämne: |
|
|
Eftersom världspolitiken kring droger styrs av FN (UNODC) så skulle det vara intressant med lite kommentarer från dem.
Vad jag anser att ni bör göra - är att inte bara försöka visa upp de fördelar som finns med cannabis – utan knyta det hela till harm reduction vs. noll tolerans.
Folk är så otroligt insnöade av lögner att även när man säger till dem att ”nej, så är det inte” och trycker bevis upp i ansiktet på dem så blundar de, skriker att de inte vill höra mer – och fortsätter tro på lögnerna.
Jag vet att ni vill vara objektiva – samtidigt vet jag att alla här vill att dokumentären ska lyckas. Något alla är rädda för att den inte skall ifall den förefaller vara för subjektiv.
Samtidigt är vi alla otroligt partiska. Vi *vet* hur bra cannabis är. Samtidigt som de *vet* hur farligt det är. Så fort någon säger något som inte stämmer överens med den andres åsikt så låser sig allt. Och folk skrattar i ren förtvivlan.
I er dokumentär så kommer ni att ha med intervjuer från en hel del olika organisationer. Samma personer som skakar på huvudet och säger att droger är droger. Hur kommer ni att gå tillväga när ni kommenterar på vad de lägger fram? Ni kommer ju att försöka lyfta slöjan över alla lögner och myter kring cannabis. Men ifall ni i dokumentären motbevisar alla påståenden som motståndet lägger fram, samtidigt som ni hyllar det som sägs av sympatisörer så kommer dokumentären att tolkas som partisk. Tyvärr är filmen redan dömd till det.
Därför är det viktigt att ni har någon central fråga som ni ställer. I *The Union* så ställde de frågan ifall prohibitionen mot cannabis fungerar. Vad har ni för utgångsfråga?
Något som skulle vara av intresse är vad de som ser sig själva som motståndare till cannabis skulle svara på de uppgifter som kommer från runt om i världen. De uppgifter från topp universitet som bestrider all insikt svenska politiker och docenter drar sin kunskap från.
Alltså att inte bara låta dem tala utifrån sina egna kunskaper, utan att låta dem argumentera mot vad som händer i t.ex. Portugal. Låt dem tala emot de upptäckter som gjorts vid flertalet stora universitet.
Försök att få kontakt med erkända läkare också. En kille jag känner vars mor är sjuksköterska har pumpat i honom skräcken kring haschpsykoser. Att de får in massvis med folk som genomgår haschpsykoser på akuten. _________________ "It's not a war on drugs, it's a war on personal freedom. Keep that in mind at all times." - Bill Hicks |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
mr_sash Nyfrälst och hög

|
Skrivet: 2009-07-14 | 12:11:13 Ämne: |
|
|
| Evoke skrev: |
Eftersom världspolitiken kring droger styrs av FN (UNODC) så skulle det vara intressant med lite kommentarer från dem.
Vad jag anser att ni bör göra - är att inte bara försöka visa upp de fördelar som finns med cannabis – utan knyta det hela till harm reduction vs. noll tolerans.
Folk är så otroligt insnöade av lögner att även när man säger till dem att ”nej, så är det inte” och trycker bevis upp i ansiktet på dem så blundar de, skriker att de inte vill höra mer – och fortsätter tro på lögnerna.
Jag vet att ni vill vara objektiva – samtidigt vet jag att alla här vill att dokumentären ska lyckas. Något alla är rädda för att den inte skall ifall den förefaller vara för subjektiv.
Samtidigt är vi alla otroligt partiska. Vi *vet* hur bra cannabis är. Samtidigt som de *vet* hur farligt det är. Så fort någon säger något som inte stämmer överens med den andres åsikt så låser sig allt. Och folk skrattar i ren förtvivlan.
I er dokumentär så kommer ni att ha med intervjuer från en hel del olika organisationer. Samma personer som skakar på huvudet och säger att droger är droger. Hur kommer ni att gå tillväga när ni kommenterar på vad de lägger fram? Ni kommer ju att försöka lyfta slöjan över alla lögner och myter kring cannabis. Men ifall ni i dokumentären motbevisar alla påståenden som motståndet lägger fram, samtidigt som ni hyllar det som sägs av sympatisörer så kommer dokumentären att tolkas som partisk. Tyvärr är filmen redan dömd till det.
Därför är det viktigt att ni har någon central fråga som ni ställer. I *The Union* så ställde de frågan ifall prohibitionen mot cannabis fungerar. Vad har ni för utgångsfråga?
Något som skulle vara av intresse är vad de som ser sig själva som motståndare till cannabis skulle svara på de uppgifter som kommer från runt om i världen. De uppgifter från topp universitet som bestrider all insikt svenska politiker och docenter drar sin kunskap från.
Alltså att inte bara låta dem tala utifrån sina egna kunskaper, utan att låta dem argumentera mot vad som händer i t.ex. Portugal. Låt dem tala emot de upptäckter som gjorts vid flertalet stora universitet.
Försök att få kontakt med erkända läkare också. En kille jag känner vars mor är sjuksköterska har pumpat i honom skräcken kring haschpsykoser. Att de får in massvis med folk som genomgår haschpsykoser på akuten. |
Det är svårt att vara objektiv i ett sådant här ämne och jag tror att oavsätt hur objektiva vi är kommer filmen ändå betraktas som en subjebtiv film.
Citerar en motståndare till legalisering:
"Det är inte möjlig att vara "objektiv" om den här typen av frågeställning.
Det råder stor enighet inom forskarvärlden att cannabismissbruk leder till
en hel rad kroppsliga och psykiska skador och problem. Men i och med att det handlar om en berusningsdrog så kan det vara svårt att få folk att ta till sig faktabaserad argumentation."
Vår största frågeställning är likt den i The Union, "Fungerar förbjudet?" Men huvuddiskussionen rör sig kring Harm-reduction vs. förbjud.
Som du säger så anser inte jag heller att man ska lägga tyngd på fördelarna med Cannabis. Min personliga åsikt är att det knappt finns några (och det är svårt för den insnöade att förstå). Det handlar inte om att vi ska framföra Cannabis som en underbar, missförstådd planta. Man ska inte behöva legitimera sitt användande med att den har medicinska effekter osv. För majoriteten av dem som röker gör det ändå inte utav den anledning. Det handlar om att var man ska ha rätt att göra som dom vill med sina egna kroppar, rätt att bruka, rätt att missbruka utan att ses som kriminell. _________________ Triadfilms Blogg
YouTube Triadfilm
Facebook Triadfilm |
|
| Till överst på sidan |
|
 |

|
Skrivet: 2009-07-14 | 12:23:31 Ämne: |
|
|
Fördelarna är ju helt och hållet medicinska. Förutom teorin om att alkoholbruket får ge vika lite för de som går över till cannabis som ett hälsosammare alternativ. Men fortfarande inte bra, självklart, fast klart bättre än alkohol. För att inte tala om den hemska tobaken. _________________ Av integritetskäl är jag för en avkriminalisering av bruk. Av skadereduceringskäl är jag för en avkriminalisering av innehav och odling för eget bruk. Av kulturella och humanitära skäl är jag för en legalisering och reglering av cannabis fullt ut. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
iLoveHippies Småodlare

|
Skrivet: 2009-07-14 | 16:58:31 Ämne: |
|
|
Till er som säger att det inte går att vara objektiva om ämnet: Det kan man visst det, det är inte svårt alls i de termerna.
Vi tar mr_sashs exempel, att vara objektiv i poängen som den motståndaren gör är att titta om hans påstående stämmer, är cannabismissbruk så farligt som han påstår?
Har de de effekterna? Kom ihåg, bara för att de som vill legalisera inte får ett svar som gynnar dem så ska man inte neka att det är så.
Vad jag föreslår att ni gör är att ni gör som Penn & Teller som nämnts, ni tar en rad MEDICINSKA uttalanden från motståndarna och sen så går ni igenom dem vetenskapligt, kontakta doktorer/forskare och andra sakkunniga som är legitimerade.
Steg två är att ta upp deras RETORISKA uttlanden och sen angripa dem med retoriska mot argument, detta kan även användas för att angriga medias påståenden.
Till exempel så kan det i filmen vara en media del, där påståenden och missinformation från media tas upp och rättas.
"Skunk är en ny dödsknark!" skrevs nyligen, då tar man upp vad som är sant och falskt, vilket i detta fallet är nästan allt, knark är det, men om du dör av det vill jag veta din suppliers nummer! Att dra en bit humor över det hela hjälper mycket, så som sett i program som Penn & Teller.
Steg tre bör nog vara en "live" debatt där det är motståndare mot förespråkare där det framkommer bådas punkter.
Var inte rädda att ta upp svaga punkten, t.ex, hur skulle man testa om någon är "rattfull" på Cannabis snabbt och säkert utan att skicka pissprov/blodprov? |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
distorted Garderobssnille

|
Skrivet: 2009-07-14 | 18:44:19 Ämne: |
|
|
| LizardKing skrev: |
I'm thinking about the cannabis leaf in your logo, the one that makes the "T" in "Triadfilm". Is that really a good idea? I'm quite certain that some people think of that as a statement...
I would get rid of it asap if I were you, because it doesn't really give a serious impression..
Sorry that I'm a bit harsh here, just trying to help! |
|
|
| Till överst på sidan |
|
 |
mr_sash Nyfrälst och hög

|
Skrivet: 2009-07-14 | 19:10:07 Ämne: |
|
|
| distorted skrev: |
| LizardKing skrev: |
Sorry that I'm a bit harsh here, just trying to help! |
|
Åtgärdat. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
jamaicanrastafari Garderobssnille

|
Skrivet: 2009-07-14 | 19:39:10 Ämne: |
|
|
Tjena, tycker att ni borde ha argument som visar att folk har fel eller nåt liknande så att experter kan slå imot! _________________ Det var en gång och det kommer bli så i fortsättningen!
 |
|
| Till överst på sidan |
|
 |

|
Skrivet: 2009-07-15 | 17:35:19 Ämne: |
|
|
iLoveHippies, Penn & Teller är inte direkt objektiva i sin serie. Sen var ditt förslag raka motsatsen till vad jag föreslog. Det hela beror på vem man frågar om ett uttalande också. Det finns docenter som tror att anledningen till att dagens marijuana (skunk, som de olärda kallar det) skulle vara berusande pga sin doft. Att doften skapar en berusning lik den vid användandet av butangas. Det finns sådana kvacksalvare - och de tror stenhårt på vad de säger - annars försvinner deras budget. De kan ju inte gå och säga att de har haft fel i alla dessa år.
Problemet är uttalanden som förespråkar legalisering i sig. Så fort ett argument kommer som talar i fördel för legalisering så slår många på dövörat. I deras mening är dessa yttringar endast ett desperat försök av en pundare att övertala inte bara andra om att det han eller hon gör är ok, individen försöker även intala sig själv om detta. Det är denna låsning som måste överkommas.
Namn är väldigt bra i detta fallet. Desto större namn, desto bättre.
mr_sash, det uttalandet i sig skulle gå att besvaras genom att plocka in en docent som argumenterar emot det. Det är ungefär som tanken att det inte går att bruka droger, eftersom de är olagliga. _________________ "It's not a war on drugs, it's a war on personal freedom. Keep that in mind at all times." - Bill Hicks |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Herr J Ganjaman

|
Skrivet: 2009-07-16 | 8:55:53 Ämne: |
|
|
Kolla med Tony Djurberg han har ju vunnit ett stipendium
Behöver ni någon odlare så vet jag ett par som ev kan ställa upp.
Mvh _________________ Don´t Hate The Player
Hate The Game |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
mr_sash Nyfrälst och hög

|
|
| Till överst på sidan |
|
 |

|
Skrivet: 2009-07-16 | 19:13:00 Ämne: |
|
|
Nice. Ska ta och freebasa lite bacon nu.
Jag tror att jag postade en länk till en studie vid University of Pittsburg angående gateway-teorin tidigare i tråden. _________________ "It's not a war on drugs, it's a war on personal freedom. Keep that in mind at all times." - Bill Hicks |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
mr_sash Nyfrälst och hög

|
Skrivet: 2009-07-16 | 19:33:42 Ämne: |
|
|
Nice. Ska ta och freebasa lite bacon nu.
Jag tror att jag postade en länk till en studie vid University of Pittsburg angående gateway-teorin tidigare i tråden. |
Vadå stämmer inte det de säger  _________________ Triadfilms Blogg
YouTube Triadfilm
Facebook Triadfilm |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
mr_sash Nyfrälst och hög

|
|
| Till överst på sidan |
|
 |

|
Skrivet: 2009-07-22 | 17:16:37 Ämne: |
|
|
Har fler motståndare blivit intresserade att vara med nu när debatten blossat upp i samband med smokefest? _________________ Av integritetskäl är jag för en avkriminalisering av bruk. Av skadereduceringskäl är jag för en avkriminalisering av innehav och odling för eget bruk. Av kulturella och humanitära skäl är jag för en legalisering och reglering av cannabis fullt ut. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Big-box Gräsfläckar på knäna

|
Skrivet: 2009-07-22 | 18:02:25 Ämne: |
|
|
Tänker bara säga att ni gör ett toppen jobb
Keep up the good work  _________________ "I Do Because I Can, I Can Because I Want To, I Want To Because You Said I Couldn't" |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
mr_sash Nyfrälst och hög

|
Skrivet: 2009-07-27 | 14:19:21 Ämne: |
|
|
Vad tror ni om denna titeln till dokumentären:
Grön rök och vita lögner
alt.
Bland grön rök och vita lögner
Eventuellt med någon form av underrubrik.
Tryck till! _________________ Triadfilms Blogg
YouTube Triadfilm
Facebook Triadfilm |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
weedpuff Småodlare

|
Skrivet: 2009-07-27 | 14:27:42 Ämne: |
|
|
jävligt skön titel! gillade klippen ni lagt upp _________________ gör om, gör rätt! |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Snoris Ganjaman

|
Skrivet: 2009-07-27 | 14:49:01 Ämne: |
|
|
fattar itne var dom vita lögnerna kommer ifrån bara. Och röken från mina spliffar är då aldrig grön. oavsett innehåll.
Men annars lät det väl bra. I brist på annat ännu bättre. _________________ Så länge det pyr blir man yr. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |

|
Skrivet: 2009-07-27 | 16:03:58 Ämne: |
|
|
Jag tycker ni ska köra på:
Gräsbrand
En dokumentär om Cannabis |
|
| Till överst på sidan |
|
 |

|
Skrivet: 2009-07-27 | 21:02:20 Ämne: |
|
|
Tycker inte att lögner har hemma i titeln. Anser att användandet av laddade ord som det bara skulle skada. _________________ "It's not a war on drugs, it's a war on personal freedom. Keep that in mind at all times." - Bill Hicks |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
mr_sash Nyfrälst och hög

|
Skrivet: 2009-07-27 | 21:05:17 Ämne: |
|
|
| Tycker inte att lögner har hemma i titeln. Anser att användandet av laddade ord som det bara skulle skada. |
mmm... tror nog det också. Så djävla svårt bara. Måste ha en titel senast slutet av veckan.
Kom gärna med mer förslag! _________________ Triadfilms Blogg
YouTube Triadfilm
Facebook Triadfilm |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Bagaren Nyfrälst och hög

|
Skrivet: 2009-07-27 | 21:37:11 Ämne: |
|
|
| Tycker inte att lögner har hemma i titeln. Anser att användandet av laddade ord som det bara skulle skada. |
mmm... tror nog det också. Så djävla svårt bara. Måste ha en titel senast slutet av veckan.
Kom gärna med mer förslag! |
Om du ger mig en sammanfattning på vad dokumentären kommer att handla om, och fokusera på, så kommmer jag med minst ett namnförslag. _________________ "...så är det när vi rökare finner varandra... Sexlöst sugande och ömsesidig förståelse".
/Tumstock på Swecan |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Sovarn Småodlare

|
Skrivet: 2009-07-27 | 21:44:36 Ämne: |
|
|
Kanske något i stil med: "Cannabis i Sverige - Ett försök att se genom gräset"?  _________________ The open society is one in which men have learned to be to some extent critical of taboos, and to base decisions on the authority of their own intelligence. - Karl Popper |
|
| Till överst på sidan |
|
 |

|
Skrivet: 2009-07-27 | 21:47:12 Ämne: |
|
|
Cannabis - en växande svensk marknad
En samhällsfara eller en mänsklig rättighet?
En inblick/genomgång/analys/reflektion i en infekterad debatt
(Bland) Grön rök och stora ord
(Bland) Grön rök och superlativ
En puff och tusen ord
En urban djungel
Fem puffar är fler än fyra poliser _________________ Av integritetskäl är jag för en avkriminalisering av bruk. Av skadereduceringskäl är jag för en avkriminalisering av innehav och odling för eget bruk. Av kulturella och humanitära skäl är jag för en legalisering och reglering av cannabis fullt ut. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Andreas Småodlare

|
Skrivet: 2009-07-27 | 22:07:42 Ämne: |
|
|
| sticklingen skrev: |
Cannabis - en växande svensk marknad
En samhällsfara eller en mänsklig rättighet?
En inblick/genomgång/analys/reflektion i en infekterad debatt
(Bland) Grön rök och stora ord
(Bland) Grön rök och superlativ
En puff och tusen ord
En urban djungel
Fem puffar är fler än fyra poliser |
"Cannabis - En inblick i en infekterad debatt", tycker jag låter bra. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
schoeller Nyfrälst och hög

|
Skrivet: 2009-07-27 | 22:07:44 Ämne: |
|
|
Jag tror att en enkel, rak och framförallt neutral rubrik är bäst, kanske med en underrubrik som ger en inblick i innehållet, jag fastnade för
| Citat: |
| Cannabis-en inblick i en infekterad debatt |
Edit:stavfel |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Elcapitano Gräsfläckar på knäna

|
Skrivet: 2009-07-27 | 22:24:00 Ämne: |
|
|
Gräsnojja
Dödsknarket
Den förbjudna medicinen |
|
| Till överst på sidan |
|
 |

|
Skrivet: 2009-07-27 | 23:07:03 Ämne: |
|
|
Eller bara "Sativa"
Kör på samma stil som The Union. Hitta den röda tråden genom er dokumentär. Det är bara till att spåna. Strama ner det till ett eller två ord. Sen fixar ni en undertitel som förklarar. Vad har ni fått lära er? Är där något nytt? Något som överensstämmer med vad ni har kommit fram till? _________________ "It's not a war on drugs, it's a war on personal freedom. Keep that in mind at all times." - Bill Hicks |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Hank_Moody Ganjaman

|
Skrivet: 2009-07-27 | 23:12:50 Ämne: |
|
|
Gräset - grönare på andra sidan? _________________ Think! It is not yet illegal. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
|