| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
tzatsiki Nyfrälst och hög

|
Skrivet: 2009-08-30 | 21:18:33 Ämne: |
|
|
Tumstock-snubbla över det här nyss.
Datum
Skickat 2009-08-01 18:58 av TRIADFILM
Då projektet i dagsläget är egenfinansierat får det ta den tid det tar. Hoppas dock på ett färdigställande till våren.
är också sjukt sugen på en färdig rulle, men den som väntar på nått gott...
mvh |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
mr_sash Nyfrälst och hög

|
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Maroxx Garderobssnille

|
Skrivet: 2009-09-02 | 11:56:43 Ämne: |
|
|
Grym intervju med Alexander Bard, han har verkligen en poäng i det han säger, dock är ju frågan hur svensson tar detta, bryr dom sig om -knarkarnas- välmående? Vill motståndssvensson att -knarkaren- ska få hjälp? De kanske anser att lagen borde få folk att avstå, och att de som överträder lagen ändå inte förtjänar någon hjälp... "vi har ju alkohol"
Jag håller även med Bard om sexköpslagen, dels för att jag inte förstår varför det är olagligt ihuvudtaget och dels för att förbudet -som han säger, bara leder till att de som verkligen är utsatta kanske inte får hjälp. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
sticklingen Garderobssnille

|
Skrivet: 2009-09-02 | 12:27:31 Ämne: |
|
|
Alexander Bard säger att socialtjänsten lämnar ut nån som söker hjälp mot missbruk till polisen. Var får han det ifrån? Enligt socialtjänsten själva har de högsta graden av tystnadsplikt. _________________ Av integritetskäl är jag för en avkriminalisering av bruk. Av skadereduceringskäl är jag för en avkriminalisering av innehav och odling för eget bruk. Av kulturella och humanitära skäl är jag för en legalisering och reglering av cannabis fullt ut. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Evoke Gräsfläckar på knäna

|
Skrivet: 2009-09-02 | 13:37:11 Ämne: |
|
|
Mentaliteten han beskriver hos brukare som söker hjälp är densamme som beskrivs av Glenn Greenwald i sin sammanfattning av avkriminaliseringen i Portugal.
Staten ser oss som kriminella och avskum. Varför skulle vi söka hjälp från en institution som hatar oss? _________________ "It's not a war on drugs, it's a war on personal freedom. Keep that in mind at all times." - Bill Hicks |
|
| Till överst på sidan |
|
 |

|
Skrivet: 2009-09-02 | 13:43:09 Ämne: |
|
|
| Evoke skrev: |
Staten ser oss som kriminella och avskum. Varför skulle vi söka hjälp från en institution som hatar oss? |
Det är så sant! _________________ Av integritetskäl är jag för en avkriminalisering av bruk. Av skadereduceringskäl är jag för en avkriminalisering av innehav och odling för eget bruk. Av kulturella och humanitära skäl är jag för en legalisering och reglering av cannabis fullt ut. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
mr_sash Nyfrälst och hög

|
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Maroxx Garderobssnille

|
Skrivet: 2009-09-07 | 14:31:39 Ämne: Re: Goda nyheter |
|
|
| mr_sash skrev: |
Äntligen statligt stöd!
Film på Gotland vågade ge oss filmstöd.
Det e vi tacksamma för  |
!! Grattis !!
Hur är dem? vad har de gjort tidigare?... lite info?
Edit: Jag tänkte vara lat först, men ändrade mig
| Citat: |
Film på Gotland är ett av Sveriges 19 regionala resurscentrum för film som alla verkar på uppdrag av Svenska Filminstitutet. Huvudman är Gotlands Kommun som finansierar oss tillsammans med Svenska Filminsitutet
Läs mer om oss och de andra resurscentrumen på www.sfi.se. |
|
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Evoke Gräsfläckar på knäna

|
Skrivet: 2009-09-07 | 16:29:36 Ämne: |
|
|
Ska ni filma gotländska hampaodlingar nu då? _________________ "It's not a war on drugs, it's a war on personal freedom. Keep that in mind at all times." - Bill Hicks |
|
| Till överst på sidan |
|
 |

|
Skrivet: 2009-09-07 | 16:31:44 Ämne: |
|
|
Grattis!
Hoppas det går snabbare nu.  _________________ Av integritetskäl är jag för en avkriminalisering av bruk. Av skadereduceringskäl är jag för en avkriminalisering av innehav och odling för eget bruk. Av kulturella och humanitära skäl är jag för en legalisering och reglering av cannabis fullt ut. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Guitarsmoke Nyfrälst och hög

|
Skrivet: 2009-09-13 | 18:00:46 Ämne: |
|
|
| Ska Sofia Modigh vara med i dokumentären btw? Det skulle ju vara bra, för om hon och någon som faktiskt visste vad hon/han pratar om skulle hålla en debatt så skulle det vara som att stjäla godis från ett barn för legaliseringssidan. Speciellt om det började ställas krav på att argumenten de båda kombatanterna använder sig av måste backas upp av riktiga källor och att det inte räcker att säga att drog är droger. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Libanesen Nyfrälst och hög

|
Skrivet: 2009-09-13 | 18:26:36 Ämne: |
|
|
Grattis! Fett av er  _________________ Så går det till när kvällsklubben sammanträder.. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
vanmakt Småodlare

|
Skrivet: 2009-09-15 | 19:15:31 Ämne: |
|
|
| Man behöver ju inte ha en debatt egentligen. Det ger ju mer doku-känsla om du ger två parter all tid i världen att forma sina argument i en intervju så kan du ju klippa emellan och göra en debattkänsla därigenom. Jag förstår ju att Triadkrapparna har glott The Union ett par gånger och ja, klippet borde ni försöka er på att göra liknande. Väldigt effektivt att gå mellan filmade påor, dubbad röst över grafik och intervjuklipp. Det ska Unionkilolarna ha cred för att de fick till en sån jämn men intressant dramaturgi genom hela filmen. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Siv-Dagmar Nyfrälst och hög

|
Skrivet: 2009-09-16 | 15:31:14 Ämne: |
|
|
Jag tycker att intervjuerna med folk på gatan är klockrena. Kvinnan (brunhåriga) som intervjuas är rolig, hon kan/vågar/vill inte säga att hon gillar cannabis. Kanske för barnens skull, eller för jobbets skull. Jag tycker ändå att man märker att hon gillar det  |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
mr_sash Nyfrälst och hög

|
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Powerpuffgirl Kifferin

|
Skrivet: 2009-09-17 | 20:44:34 Ämne: Re: Nytt klipp |
|
|
Annika Bejbom är fasen min hjälte!  _________________ Hier riecht es komisch, das ist weil - wir kiffen. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
mr_sash Nyfrälst och hög

|
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Fightkuk Småodlare

|
Skrivet: 2009-11-03 | 23:22:38 Ämne: |
|
|
såg på eran hemsida att tony koma ska vara med? Jääävligt fett!
en av mina favoriter inom svensk hiphop. Skivan går varm på spotify hos mig!
Senast ändrad av Fightkuk den 2010-06-19 | 20:52:53, ändrad totalt 1 gång |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Bluntman Zappaist

|
Skrivet: 2009-11-05 | 11:26:10 Ämne: |
|
|
Jag blir alldeles varm i hjärtat av att se något liknande sker i detta land
Bluntman _________________ have i ever lie to you,have i ever seen you before. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
shubbe Garderobssnille

|
Skrivet: 2009-11-05 | 11:54:09 Ämne: |
|
|
Ser fram emot slutresultatet!  |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
mr_sash Nyfrälst och hög

|
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Vesslan Ganjaman

|
Skrivet: 2009-11-15 | 3:16:39 Ämne: |
|
|
Seriöst, vore de inte fränt om man gjorde en dokumentär om odlare runt om i sverige? Man åker hem till folk å intervjuar dom med en kamera. Man lägger såklart censur å shit på personerna. Vad jag har hört så finns det ingen liknande dokumentär om just en sån sak. Jag tror det skulle locka tittare som f*n! Det skulle vara intressant oxå med tanke på att det är väldigt många som odlar.. Frågan är bara finns det nån kanal som skulle kunna visa upp sånt material på tv?
Peace! |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Vutra Nyfrälst och hög

|
Skrivet: 2009-11-15 | 12:49:05 Ämne: |
|
|
Intressant förslag, Vesslan!  _________________ "I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. I prefer to rely on instinct and blind prejudice."
-Stewart Lee |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Grabben Garderobssnille

|
Skrivet: 2009-11-15 | 15:02:06 Ämne: |
|
|
| Grymt gjort! Längtar till ni blir klara med detta. Stora tummen upp |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Vesslan Ganjaman

|
Skrivet: 2009-11-16 | 1:13:13 Ämne: |
|
|
| Vutra skrev: |
Intressant förslag, Vesslan!  |
Undra vad mods tycker om de förslaget  _________________ Think fast. Look alive. Die hard. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Vutra Nyfrälst och hög

|
Skrivet: 2009-11-16 | 1:21:39 Ämne: |
|
|
Tja, Triad-folket söker i alla fall odlare:
| Citat: |
Hej på er skulle behöva mer tips på personer i Stockholmsområdet som vi kan intervjua till filmen.
Gärna mer folk från emot sidan samt gärna någon från vänsterhållet som förespråkar harm reduction.
Saknar fortfarande odlare. |
https://www.flashback.info/showthread.php?t=917671&page=63
 _________________ "I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. I prefer to rely on instinct and blind prejudice."
-Stewart Lee |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
error Nyfrälst och hög

|
Skrivet: 2009-11-16 | 19:12:44 Ämne: |
|
|
Om du kan tycker jag att du ska uppmana folk som röker cannabis (det är en hel del) att odla cannabis själv för eget bruk. Detta motverkar den organiserade brottsligheten och gör att man som brukare vet vad man får. För vill man verkligen ha det som det är idag (vilket vi alla kan enas om inte fungerar)? Glöm inte ta upp den ikke existerande disskussionen kring cannabis i medicinskt syfte. En skam att människor som genomlider sjukdom inte ska få tillgång till den bästa vården pga. cannabis är narkotikaklassat. Det är dags att uppdatera svenskarnas kunskap om cannabis och denna gången bygga en tillförlitlig grund på vetenskapliga undersökningar och inte på lösa indicier.
Blir helt inspirerad när jag läste detta. Hoppas klippningen går bra! |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
EvilGanja Ganjaman

|
Skrivet: 2009-11-16 | 23:13:34 Ämne: |
|
|
Redan en jävligt bra dokumentär!  _________________ Do not be king, be wise. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
mr_sash Nyfrälst och hög

|
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Vutra Nyfrälst och hög

|
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Charlatan Nyfiken Grön

|
Skrivet: 2009-12-17 | 23:18:27 Ämne: Grym idé med filmen! |
|
|
Har läst igenom lite och såg inte så mycket om något om dessa två saker..
Kanske missade något men i alla fall..
Jag har två tips, ena är att ni borde göra en intervju med Joe Rogan som är en cannabis liberal och komiker han har massor med rolig fakta om USA och Cannabis.
Det andra är att ni borde ta upp det här med Gateway-teorin.
Tror inte att det är en "gateway" drog, prata med forskare och andra insatta i frågan.
Som sagt tycker den skall vara rikstäckande, svt, tv4, tv4 fakta.
Tycker ni borde prata om den i Radio och upplysa folk om dokumentären.
Ju fler som ser den, ju fler blir upplysta.
Bra initiativ att göra en dokumentär!  _________________ Funderar på en liten garderob.. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
mr_sash Nyfrälst och hög

|
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Vutra Nyfrälst och hög

|
Skrivet: 2009-12-27 | 17:16:37 Ämne: |
|
|
Tack, detsamma.
När förväntar ni er att dokumentären blir färdig, har ni bestämt en deadline? _________________ "I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. I prefer to rely on instinct and blind prejudice."
-Stewart Lee |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
mr_sash Nyfrälst och hög

|
Skrivet: 2009-12-27 | 18:41:40 Ämne: |
|
|
| Vutra skrev: |
Tack, detsamma.
När förväntar ni er att dokumentären blir färdig, har ni bestämt en deadline? |
Ingen deadline, men våren 2010 låter fint i mina öron. _________________ Triadfilms Blogg
YouTube Triadfilm
Facebook Triadfilm |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
mr_sash Nyfrälst och hög

|
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Mystiska_Mackan Nyfrälst och hög

|
Skrivet: 2010-02-03 | 23:32:43 Ämne: |
|
|
Såg ju riktigt trevligt ut, lite kort bara, blev verkligen sugen på mer.
Hoppas allt går bra för er så så vi får se det färdiga resultatet nån gång.
Mvh Mackan _________________
| statictattoo skrev: |
| cccccccccccccccc |
| statictattoo skrev: |
hahahahahAhah the above post was done in my sleep!!!!!!!
I rolled over onto the keyboard Muahahaha |
|
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Andreas Småodlare

|
Skrivet: 2010-02-03 | 23:59:44 Ämne: |
|
|
Någon som har statistik på det Olsson säger i klippet, ang. att Sverige hade väldigt hög användning i början på 70-talet osv. vs. andra länder på den tiden?
Någon som kan bekräfta hans uttalande?
För att skriva det jag själv skev om det på ett annat ställe så säger ju Ollson detta pga. att försöka rättsfärdiga dagens politik på området och måla den som bra, trots att efter striktare regler i t.ex. början på 90-talet så steg användning samt att vi ju har precis samma användningsmönster som andra länder, bara i en aning lägre utsträckning. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
mr_sash Nyfrälst och hög

|
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Andreas Småodlare

|
Skrivet: 2010-02-25 | 18:24:21 Ämne: |
|
|
Väldigt intressant! Också bra reklam för er
Keep it up! |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Zavala Nyfrälst och hög

|
Skrivet: 2010-02-25 | 18:34:18 Ämne: En liten ide. |
|
|
Jag kollade på klippen när ni intervjuade vanliga människor på stan och frågade dom varför dom tror att det är olagligt, det var bra gjort, men en sak som jag tycker att ni borde lägga till är att ni, efter att ha frågat dem och dom har svarat, säger hur det egentligen är och får med deras reaktioner på film. Jag tänker speciellt på att många sa "ja men det måste väl vara därför att det är så himla beroendeframkallande!" Låt någon säga, "okej, det är faktiskt så här att det finns inga studier som har kunnat bevisa att det är beroendeframkallande. Vad säger du om det?"
jag vet iaf att om jag inte redan visste det så hade det hjälp mig att inse att, -jaha, är det inte ens beroendeframkallande? hum.. det kanske inte är så farligt som man har hört eller trott-
Pz |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Wayne Garderobssnille

|
Skrivet: 2010-02-25 | 18:40:18 Ämne: |
|
|
| Jag lyckas inte lyssna. Det står bara att jag ska välja kanal. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Hank_Moody Ganjaman

|
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Wayne Garderobssnille

|
Skrivet: 2010-02-26 | 17:12:17 Ämne: |
|
|
| Tack Hank, det fungerade utmärkt! |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Humlan Gräsfläckar på knäna

|
Skrivet: 2010-02-27 | 2:23:54 Ämne: |
|
|
| Nej men jag vet en social som lämnar ut pissprov och shit till skolan så folk blir avstängda.. :s helt sjukt ju. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
mr_sash Nyfrälst och hög

|
Skrivet: 2010-02-28 | 12:36:17 Ämne: |
|
|
Någon som vet vart jag kan hitta källa på hur mycket cannabis som säljs i Sverige årligen eller hur mycket handeln omsätter per år?
Tacksam för svar! |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Andreas Småodlare

|
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Maroxx Garderobssnille

|
Skrivet: 2010-03-01 | 16:35:50 Ämne: Re: En liten ide. |
|
|
| Zavala skrev: |
Jag kollade på klippen när ni intervjuade vanliga människor på stan och frågade dom varför dom tror att det är olagligt, det var bra gjort, men en sak som jag tycker att ni borde lägga till är att ni, efter att ha frågat dem och dom har svarat, säger hur det egentligen är och får med deras reaktioner på film. Jag tänker speciellt på att många sa "ja men det måste väl vara därför att det är så himla beroendeframkallande!" Låt någon säga, "okej, det är faktiskt så här att det finns inga studier som har kunnat bevisa att det är beroendeframkallande. Vad säger du om det?"
jag vet iaf att om jag inte redan visste det så hade det hjälp mig att inse att, -jaha, är det inte ens beroendeframkallande? hum.. det kanske inte är så farligt som man har hört eller trott-
Pz |
Fast... att cannabis är (iallafall) psykiskt beroendeframkallande är det väl ingen som förnekar? Det ger visserligen inget utmärkande fysisk beroende men det psykiska kan vara nog så problematiskt.
OnT ser jag fram emot dokumentären  |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Snoris Ganjaman

|
Skrivet: 2010-03-01 | 18:39:10 Ämne: Re: En liten ide. |
|
|
| Maroxx skrev: |
Fast... att cannabis är (iallafall) psykiskt beroendeframkallande är det väl ingen som förnekar? Det ger visserligen inget utmärkande fysisk beroende men det psykiska kan vara nog så problematiskt.
OnT ser jag fram emot dokumentären  |
+1  _________________ Så länge det pyr blir man yr. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Blomsterkungen Gräsfläckar på knäna

|
Skrivet: 2010-03-02 | 11:55:29 Ämne: |
|
|
Det är nog en orimlig siffra, kolla hur snacket gick när nyheten var nyhet.
Om siffrorna stämmer är det ju en sensation.
Gå några sidor bort i tråden, så kommer det lite roliga uträkningar, men även en hel del kritik till siffran 25-30 ton...
https://www.flashback.org/t500113 |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
organisk Småodlare

|
Skrivet: 2010-03-03 | 10:49:02 Ämne: |
|
|
| Om det säljs 30 ton cannabis på ett år för priset 100 kr/g blir omsättningen 30 MILJARDER.. Det låter väldigt mycket men om det är sant och cannabis skulle vara lagligt skulle detta innebära 750 MILJONER i skatt varje år.. Inte illa.. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
|